• 1
  • 2
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
yankо_s - помощник
Здравейте днес се хванах да си правя компресор , Снабдих се с 60 литра бутилка ,
компресор от зил и 2 винкела . Имам спукана водоструйка керхер и мисълта ми е дали може да и ползвам мотора който е 1.7
Kw ... Мисля да го монтирам направо с пусковото му кондензаторче ... Дали ще издържи на луфта на шайбата ?

Прикачен файл

novo.jpg
Последна промяна от yankо_s на пет сеп 26, 2014 4:29 pm, променено общо 1 път.
bulhomes2 - майстор
1,7 си е добре. Нищо не пречи да пробваш. Моя го купих с 0,5 квт (правен) и си работеше. Но беше бавнооборотен, та го смених с 2,5 квт и докарах към 1000 оборота на компресора. Може да потърсиш на какви обороти работи зиловия, но имам някакви спомени за около 900-1000.

За какъв луфт говориш?
yankо_s - помощник
Този мотор мисля че няма да издържи да върти шайба ,,, Ще му се разбият много бързо лагерите поради простата причина ,че не е пригоден за това ... нямам идея ... А задължително ли е щом има кондензатор да е трифазен направен оригинално на монофазен или си е монофазен
bulhomes2 - майстор
Като се разбият се сменят лесно. Но не вярвам. Какъв ще е тоя лагер, дето да не може да издържи едно от най-елементарните натоварвания в машиностроенето?

За монофазното - viewtopic.php?f=11&t=44671
yankо_s - помощник
А това от значение ли е че е мъничък на големина ... Охлаждащата перка на мотора си остава нали ?
Andri01 - майстор
Помпата на пароструката е бутална,лагерите трябва да са радиално-аксиални. Ако се сложи шайба,радиалното натоварване ще е по-голямо и наистина лагерите ща заминат бързо.Но...за опит пари на вземат :).
yankо_s - помощник
А по бързо какво значи ) ще се ползва веднъж седмично най много ,,,
yankо_s - помощник
някой знае ли размера на пресостатите и възвратните кпалани като стандарт да знам какви муфи да заваря на бутилката ...
yankо_s - помощник
И какви шайби и ремък да използвам за съответния мотор и компресор ...
bulhomes2 - майстор
yankо_s написа:
А по бързо какво значи ) ще се ползва веднъж седмично най много ,,,
И на мен ще ми е интересен отговора.
yankо_s написа:
някой знае ли размера на пресостатите и възвратните кпалани като стандарт да знам какви муфи да заваря на бутилката ...
Че първо ги намери и купи и ще видиш! Мога да ти измеря моите, ама ти сигурен ли си, че ще купиш същите? Всъщност - не мога да ти ги измеря, защото това би означавало да ги разглобявам...
yankо_s написа:
И какви шайби и ремък да използвам за съответния мотор и компресор ...
Нали ти казах 900-1000 оборота?! Ако не ми вярваш - кажи да не се напиням да ти обяснявам и си чакай друг! Премери си оборотите на мотора и според тях си избери шайби! Камионските компресори са вързани за двигателя, там няма постоянни обороти, тъй че не е фатално ако баш не ги уцелиш. Ниски обороти изискват добра компресия (сегменти, цилиндър), но могат да се осигуряват с маломощен мотор. Но и бавно ще помпи. По научному - малък дебит. Твоя мотор спокойно ще го развърта при 1000 оборота на компресора. Възвратния клапан трябва да е с изпускател, за да му е по-лесно на мотора да тръгне при падане на налягането в бутилката. Ако сложиш и предпазен клапан за налягане ще си почти безупречен. Айде да кажа и другите до "безупречното", че да не се налага ти или някой друг да пита. Между компресора и възвратния клапан - кондензно гърне (примерно 2" тръба, вертикална, отгоре влиза въздуха от компресора, от средата някъде излиза въздуха към клапана, на дъното - кранче за източване на конденза). След пресостата - пневмоподготвителна група (пак кондензоуловител и ако въздуха ще се ползва за инструменти, не за боядисване - омаслител).

ПП. Против правилата на форума е (а и на повечето форуми) да пускаш пост след твой. Задавай си въпросите в един, ако забравиш нещо - редактирай го и те така!
  • 1
  • 2

Тема "Избор на мотор за компресор .и малко помощ при направата му." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: