В неделя , 18 . 01 . 2015 г реших да разгледам какво има останало от предишни години и открих електрическа инсталация със два електромотора от перална АУРИКА . Покрай други технически терзания ,бях разглеждал много клипове на самоделни машини и веднага реших как да ги ползвам. Разделих таблото и инсталацията на електромоторите, един плот от кофражен шперплат разрязах на две и така подготвих основите за шмиргел и малък струг за дърво.
Оказа се ,че на моторът за центрофуга има удължение ,на кето алуминиева част с малко пилене се догоди за втулка ,където да се монтира шмиргелов камък с отвор 32 мм. За застопоряването отрязах парче черна пластм. тръба и с една шайба и кръгла гайка стана много добре. Предвиждам след време да го подобря с предпазител над камъка, с нови добавки,вероятно полиршайба и др.
За намаляване вибрациите при работа и място за долната част на ключа/таймера/ ,отдолу съм прикачил гумени ленти по 4 бр в пакет и вибрациите са едва доловими с този камък. Веднага се възползвах ,като си заточих наличните свредла.




С електромотора за прането направих малък струг за дърво,но и при него ще има още доизкусуряване :
Закрепих електромотора и допрях задното "седло" ,за да ги центровам.Пробих отвор и закрепих една от гайките с остри ръбове отстрани ,където ще се навива една шпилка ,сега го изпробвах само с болт заострен на конус. На ремъчната шайба завих две рапидки,отрязах главите и заострих,за да се фиксира дървения материал и да го завъртат. Прорязах овален отвор на плота ,за да може там да се движи част от анкерен болт ,с кука , който отдолу ще стяга задната част според дължината на материала ,до 250 мм дълъг . Пак пробих отвор ,както на шмиргела и закрепих ключа/таймера/ , но тъй като ще го стягам на подвижна масичка ,за сега няма да има крачета или тампони,след време ще видя дали ще трябват. Извъртях един детайл от парче дърво,за опит.




Та така,за 5-6 часа това беше,сега търся подходяща ламарина или друг лек материал,за да покрия електромоторите и кондензаторите,че там има открити жици , както и да преработя някои неща ,които видя ,че не са сполучливи.
Оказа се ,че на моторът за центрофуга има удължение ,на кето алуминиева част с малко пилене се догоди за втулка ,където да се монтира шмиргелов камък с отвор 32 мм. За застопоряването отрязах парче черна пластм. тръба и с една шайба и кръгла гайка стана много добре. Предвиждам след време да го подобря с предпазител над камъка, с нови добавки,вероятно полиршайба и др.
За намаляване вибрациите при работа и място за долната част на ключа/таймера/ ,отдолу съм прикачил гумени ленти по 4 бр в пакет и вибрациите са едва доловими с този камък. Веднага се възползвах ,като си заточих наличните свредла.




С електромотора за прането направих малък струг за дърво,но и при него ще има още доизкусуряване :
Закрепих електромотора и допрях задното "седло" ,за да ги центровам.Пробих отвор и закрепих една от гайките с остри ръбове отстрани ,където ще се навива една шпилка ,сега го изпробвах само с болт заострен на конус. На ремъчната шайба завих две рапидки,отрязах главите и заострих,за да се фиксира дървения материал и да го завъртат. Прорязах овален отвор на плота ,за да може там да се движи част от анкерен болт ,с кука , който отдолу ще стяга задната част според дължината на материала ,до 250 мм дълъг . Пак пробих отвор ,както на шмиргела и закрепих ключа/таймера/ , но тъй като ще го стягам на подвижна масичка ,за сега няма да има крачета или тампони,след време ще видя дали ще трябват. Извъртях един детайл от парче дърво,за опит.




Та така,за 5-6 часа това беше,сега търся подходяща ламарина или друг лек материал,за да покрия електромоторите и кондензаторите,че там има открити жици , както и да преработя някои неща ,които видя ,че не са сполучливи.