Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
agro - специалист
Едно старо намерение най-сетне го захванах. Идеята е да го сложа преди котела, пепелта да остава в газификатора. В котела да гори само газовия факел, да не се разнася пепел по димогарните тръби.

Прикачен файл

gazgen1.jpg срязан казан от стария ацетиленов генератор и две стари джанти 17,5

Прикачен файл

gazgen2.jpg 2 чугунени половинки от бойлер на дърва

Прикачен файл

gazgen3.jpg и една надупчена решетка от вторичните

Прикачен файл

gazgen4.jpg чугунения корпус е събран

Прикачен файл

gazgen5.jpg
поставени са държачите на въздушните дюзи
gazgen5.jpg (104.57 KиБ) Видяна 4434 пъти
agro - специалист
Делото продължи следващите няколко дни. Като понапредна, пак ще пусна снимки.

Прикачен файл

gazgen6.jpg капак на люка, фланец на джантата

Прикачен файл

gazgen7.jpg започна заваряване на частите една към друга

Прикачен файл

gazgen8.jpg тръба от стари ламарини ф 450 и един фланец

Прикачен файл

gazgen9.jpg резервоара за твърдо гориво вече е поставен
zlatko64 - специалист
А малко повече обяснения, принцип на работа и ей такива?
zlatko64 - специалист
Мдаааам, това наистина изяснява всичко :-D Администраторите да пратят темата в архив :-D
bigdragon - майстор
Идеята е ясна.

Скромно мнение:
Мисли за защитата на горивната камера от високотемпературна корозия.
Обмазки, шамоти, керамики, неръждавейки и т.н....
От този материал, с който си го направил, уреда ще свърши за 1...2 сезона.
Това не означава, че няма да разбереш дали си струва да продължиш експлоатацията му.

Резултата ще се види след като го запалиш, аз ще следя с интерес.
zlatko64 написа:
Мдаааам, това наистина изяснява всичко :-D....
Много добре!
zlatko64 написа:
......Администраторите да пратят темата в архив :-D
Това пък защо?
agro - специалист
Газификаторът ще е с низходящ поток.
Първото горещо място е при дюзите, точно на мястото, където се заварени двете джанти една към друга. Вижда се просвета между двете джанти отвън. Това просвет го заварявам отвън с допълнителна шина и ще се превърне в затворен въздушен пръстен. Въздуха за горене постъпва в него, охлажда го и затоплен, постъпва през дюзите към огнището.

Второто горещо място са дюзите. Те ще се сменят лесно през щуцерите, които съм оставил отвън /тези стърчащите от снимката/.

Най-горещото място е самата горивна камера. Очакваната температура там е около 1150 градуса. Затова я направих от двете заварени чугунени половинки на снимката. Вътре в нея е поставен обратен чугунен конус и чугунена решетка. Цялата чугунена конструкция виси вътре в цилиндричния стоманен корпус, на разстояние от стените, точно под дюзите. Детайлите на камерата са леснодостъпни - това са части от бойлер на дърва. И да изгорят - лесно се вадят и сменят. Обратния чугунен пръстен трябва да задържи пепел върху себе си във формата на вътрешен конус, който да предпазва чугунените стени.Такава поне е идеята.

Четвъртото горещо място е цилиндричната стоманена част около горивната камера, от нивото на въздушния пояс до нивото на долната пепелна скара. През тази част преминава генераторния газ с температура до 800 градуса, още не съм заварил изходния щуцер. Отвътре не очаквам да корозира - няма кислород. Притеснява ме по-скоро механичната и здравина, като се нагрее. Като го запаля, ще се разбере.

Под долната пепелна решетка се изгребва пепелта - засега ръчно през люка.

Цялото това нещо не съм си го измислил, а от 5-6 години чета и превеждам литературата по въпроса - и руска, и западна. Тази установка ще е експериментална, ще покаже дефектите и недостатъците си. На базата на поредица от запалвания ще разбера кои места да преработя. Ще питам и за помощ от форума.

Засега първия ми въпрос е къде да намеря циклон за почистване на пепелта от генераторния газ. Циклона трябва да е с диаметър на външната цилиндрична част 100 мм. Може би ще стане от хидроциклон на поливна помпа, но не съм работил с такива и не знам откъде да намеря стар такъв. Другия вариант е единичен циклон от бракувана циклонна батерия, но и такава не знам къде може да има.
шоп - майстор
Адмирации!
точно в духа на форума. Записвам се за темата. За мен е супер интересна. Преди 30-40 години с подобни газгенератори са експолоатирани леки и товарни автомобили.

agro, полученото гориво грубо филтрирано можеш да го изгаряш и в газов котел за максимално КПД
agro - специалист
Това е идеята на първо време, но съм приготвил един бензинов /фиат/ и един дизелов /ифа/ двигатели.
agro - специалист
Напредък за днес:

Прикачен файл

Газген 10.JPG Дюзите са поставени

Прикачен файл

Газген 11.JPG Щуцерите за газ и въздух са заварени

Прикачен файл

Газген12.JPG

Прикачен файл

Газген13.JPG Смесителя на газ и въздух е закачен

Прикачен файл

Газген14.JPG Клапата за въздух отблизо

Тема "Газификатор с подръчни материали" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: