Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
pavelvasilev - специалист
Привет колеги, не съм писал от много време, та по темата в последно време мисля дали мога да си направя с ваша помощ бензинова тротинетка или да си купувам готова от магазина ако крайния бюджет няма да е оправдана!, като всичко ще трябва да си купувам като части, мислех си като начало - първо двигател от китайска резачка за дърва 50cc, здрава и стоманена тротинетка за възрастни за основа, колела от количка за малки товари с вътрешна гума, дискови спирачки от колело.... и вие сте да ми дадете акъл и идеи, имам инструменти и работно мазе, но нямам заваръчен апарат нито пък работя с такъв :) ?
shotik - майстор
Идеята е добра,но си направи една сметка ,колко ще ти струват частите,може и да ги споделиш с нас. Моята идея е от едно детско моторче,вероятно към 40 куб. см ,да му удължа кормилото ,тип чопър и да сложа друга тръба и седалка и така да го ползвам . Освен пари за него ,друго няма да купувам ,от велосипеди само ще взема жила и брони за спирачките и газта,но тях ги имам . Хубавото при него е ,че има дискови спирачки и няма да се налага да преправям, но сега не мога да го почна ,че имам да завърша един инвалиден скутер ,за който съм писал миналата година тук и чак сега му дойде реда.
Виж в темата "Велосипеди " мисля ,че там имаше едно моторче от велосипед Балкан и приспособен мотор към него.
Bojidar_Donev - специалист
Вместо китайски Двг мисля ,че добра и евтина алтернатива е това http://olx.bg/ad/dvigatel-druzhba-sssr- ... 60ae3576aa ! Малък венец на двигателя - голям на задвижващото колело и Гаааз :supz:
zmiori - специалист
Bojidar_Donev написа:
Вместо китайски Двг мисля ,че добра и евтина алтернатива е това http://olx.bg/ad/dvigatel-druzhba-sssr- ... 60ae3576aa ! Малък венец на двигателя - голям на задвижващото колело и Гаааз :supz:
На тия двигатели им викам всичко по 1/3.
еда трета от времето ремонтираш/човъркаш нещо/
една трета палиш
и една трета брамчиш.
Иначе са прости като гъбена чорба. Сравнително яки и доста алчни.
pavelvasilev - специалист
Почнах да проучвам кое колко ще ми струва като части и материали, за двигател реших да е китайска марка - Райдер като най-евтината и с достатъчна мощност ще ми стъпи на 160лв, има и по-евтини но гледам да е все пак с прилични характеристики, после проучвах за здрава и голяма тротинетка за основа, която без проблем издържала до 130кг тегло, а аз съм 90 кг значи ще е ок за мен, но цената на тази тротинетка е 260 лв , хубавото е че има почти всичко, прилични гуми и то с вътрешна гума, спирачки, вижте на снимката, дали ще стане за преработка :?

Изображение

Дотук ми стъпва на 420 лв, и отделно вече какво ще ми трябва и как да свържа двигателя към задната гума, стойка, зъбен венец, верига, ръкохватка от мотор за подаване на газ..... :?: Приемам всякакви съвети... :?

п.с. Най-евтината и прилична фабрична бензинова тротинетка е 890лв
hrpankov - специалист
....вместо бензинова :? :? направи я електрическа - няма да ходиш на село по магистралата я! :-D
... БатБойко и без това ще ги ремонтира цяло лято!...
един 12в/72Ач плюс два-три мотора от чистачки на Москвич и си О'чей!!!!...... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
teon - специалист
...на ретропарад съм гледал стар мотопед,мисля френско изпълнение беше...по спомени имаше монтирана гумена ролка на изходящия вал на двигатела която директно опираше в гумата на мотопеда и така се предаваше движението без никакви вериги зъбни колела и т.н...ако тая година е там ще направя снимки...
pavelvasilev - специалист
Говорих с хора които са правили бензинова тротинетка преди време, но ми казаха че имало смисъл единствено ако имам двигателче подръка, колело за разглобяване за части, и да се направи изцяло нова конструкция за тротинетката чрез профили и заварки, защото тази тротинетка от снимката по-горе е била със слаби вилки и нямало да издържи на натоварванията а и двигателчето щяло да стои много високо над задното колело и се увеличавал много центъра на тежестта, а аз както нямам заваръчен апарат а и не съм заварявал та се отказвам да го правя...

Кажете ми бензинова или електрическа тротинетка ще е по-добре, смятам че електрическата е добре от гледна точка за безшумност, екологичност и комфорт, но има сериозен минус - експолатационния срок на акумулаторните батерии които си имат определени цикли и след това трябва да се купуват нови батерии т.е. не повече от 2 години независимо дали го караш или не, а те струват около 500лв читавите, за бензиновата ще е по-шумна, но определено ще е по-мощна и на практика при добра експлоатация, с хубаво масло и т.н. би трябвало да ми служи години без сериозни ремонти, както при грижа за бензиновия трион например :?
pavelvasilev - специалист
Колеги, реших в крайна сметка и си взех бензинова тротинетка и няма такъв кеф , само трябва да внимавам и да го карам бавно за да му свикна а и да се разработи правилно двигателя :)

Не съм го снимал но тротинетката е такава:

Изображение


п.с. Най-хубавата екстра е, че за 5 секунди се сгъва кормилото и тръбата от кормилото става като дръжка за носене на самата тротинетка, седалката също се сваля и маха при нужда за секунди, вчера я качих в градския транспорт с една ръка, не заема повече място от голям скейтборд и е много удобно да го пренасям на ръка при нужда където и да е, което си е важна и полезна екстра :wink:

Тема "Бензинова тротинетка" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: