Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Caxo - специалист
Трябва ми компресор с голям дебит. За целта мисля да го направя от двигател на Лада 1500куб. - с такъв разполагам, който ще се върти от 4кВ електродригател. Проблемът е, че най-вероятно трябва да махна оригиналната глава на ладата и да си направя нова...Една плоча 5-6мм и на нея да се монтират някакви клапани, но не мога да намеря подходящи. Най-добре ако има някакви като за водопроводни тръби примерно... Като цяло приемам всякакви идеи относно преработката на двигателя за да го подкарам като компресор :partyman:
maleeeestrax - специалист
Ако става тая далавера руснаците по техните сайтове са я направили виж там.От друга страна си мисля защо да сменяш главата а да не ползваш оригиналната със клапаните направо?Най-важния въпрос е ще има ли добро КПД? :supz:
pipilica - майстор
Не може да ползва оргиналната глава щото има един такт компресия а на него точно той не му трябва. То може ама трябва да си направи нов разпределителен вал, даже ако направи нов вал може цилиндрите да работят по два заедно.
hidrazin - майстор
[-X Използва се точно оригиналната глава. За каво да си играеш да преправяш след като го имаш готово?
И това за такта компресия - що да не му е нужно? Та нали ще си прави компресор? :-D
Сега, правят се следните промени:
-Разпределителния вал се изхвърля. Не е нужен.
-Изпускателните клапани не се барат. Може само да се напаснат за последно. :-D
-На смукателните се сменят пружините. Слагат се доста меки пружини.
-Охладителната система се запазва - радиатор, перка ...
-Смазочната система се запазва.
-На смукателните колектори - въздушен филтър.
-На главата вече не и трябват горивни камери. Добре е да се запушат - с наваряване или заваряване на някаква пластина.
-Свещите се махат и на тяхно място се слагат четири възвратни клапана. Изходите на клапаните - към обща тръба.
Тая тръба се огъва за да стане нещо като радиатор за предварително охлаждане.
Нататък - ясно. Предварителен ресивър, кранче за конденз, регулатор на налягане, резервоар за въздуха .........
Сега, какво се случва? При всеки ход надолу на кое да е бутало, създадения вакум отваря смукателния клапан.
Тук ни помагат сменените пружини на клапана. :-D При ход нагоре - ясно.
Смукателния клапан се затваря и компресирания въздух излиза през съответния клапан монтиран на мястото на свещта.
Така нямаме празен ход на никое бутало. За по-голямо налягане - дизелов мотор.
Това е накратко. Останалото са подробности.
:partyman:
koveslav - майстор
Оф,аз пък имам едно двигателче с въздушно охлаждане от полско фиатче,сега ми вкара муха и на мен.В тоя форум валят идеи като дъжд,мераци много,но мераците са повече от времето ни......
Главата трябва добре да се охлажда,най-голямото количество топлина е в нея.Чугун или алуминий са по-добра идея от стоманата за материала и.Клапани виж дали не се продават стандартни за някой голям компресор.Изработката им не е шега,уплътнителните повърхности трябва да са термоообработени и шлайфани,а клапаните да са термоустойчиви,здрави но и пъргави(леки),съответно с прецизни пружини със сила отговаряща на тежестта и инертността им,но и без излишни осигуровки.При компресорите,които съм виждал клапаните са пъргави пластини, или леки пулове,с полирана уплътнителна повърхност.
Логически погледнато температурата на изходящия въздух от цилиндъра зависи много от диаметъра на изпускателния клапан(да няма излишно съпротивление от прекалено малък отвор),а качественото пълнене и дебит от диаметъра на всмукателния.Гледай да не попаднеш на малки клапани,добре е да са от компресор с подобен обем на цилиндрите.На Ифовия по спомен бяха около 20мм,на теб със сигурност ти трябват по-големи от тях.
ivanovbg - майстор
4 киловата са малко според мен. Иначе при 1000об/мин са 750 литра/мин максимален дебит.
:partyman:
Последна промяна от ivanovbg на чет май 07, 2015 3:26 am, променено общо 2 пъти.
Caxo - специалист
При положение, че мотора е на 3000об/мин с шайби 1:2 смятам, че няма да му е зор. Освен това ми казаха за някакъв начин на свързване на електромотора - да тръгва по-бавно. но да е по-мощен и след като се развърти се прехвърля.... Този вариант със оставането на главата не ми допада много... Защото пак ми трябват 4 възвратни клапана ( не мога да намеря големи), но отвора за свещта е малък. Така ще се получава ненужно загравяне и затормозяване на системата. Идеята е една плоча с вързани 2 по 2 изпуск/всмукателни отвори с диаметър примерно 3/4 Тогава може и да не се налага радиатор с перка.Блока се пълни с вода и това е маслото си се върти... За смукателен клапан евентуално може да се ползва една пластина монтирана отвътре на ламарината и ест с по-голям размер от отвора...но при ход на буталото нагоре, колко ще уплътнява не знам...освен ако няма и едно парче гума залепено на нея... Колкото до дебита... ще прави 1,5л. на оборот при 1000об/мин това са 1500литра Освен това на мен ми трябва с ниско налягане 3-4 атм . тогава варианта и оставането на разпределителния вал също отпада - няма смисъл да правя налягане в цилиндъра 12атм и след това да го разреждам :) Моял някой ако може да даде акъл за клапаните....
ivanovbg - майстор
Моя грешка за обем оборот.Все си го смятам като четритактов :-D
Не правиш налягане 12 , а просто издухваш максимално от цилиндъра. Тоест степента на сгъстяване трябва да ти е максимална.
Щом ще променяш главата става.
За клапани - според мен гумените няма да са дълговечни. По добре такива http://nikomtechno.bg/Products/%D0%94%D ... ex287.html
Отделно трябва да направиш така, че компресора да тръгва без налягане. Мотора да тръгва с нещо такова http://www.valiadis.bg/%D0%9F%D1%80%D0% ... BE-22kW%29 за да избегнеш високия пусков ток. Има и вариант със софт стартер, но цената ....

:partyman:
mar4ika - специалист
Слагайте клапани от водопровод,те са еластични и има всякякви размери.

Тема "Компресор от ДВГ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: