• 1
  • 2
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
andro440 - майстор
с риск да спечеля омразата на модератори потребители и други там каквито са ! понеже темата вече я има ,но явно след всичко и целия спам ,никой не иска да пише там !си пускам моя тема !
Благодаря на колегите ,които ми помогнаха! те са Цветан - и Ники ! аз лично разработвах друга схема . С техни познания и помощ и много труд от моя страна ,стигнах до краен резултат .изработката на електрожена беше удоволствие ,за разлика от нещата ,които четях из форума , не успях да повредя скъп елемент дори и при първото пускане на машината . Вярно ,че първия ми опит беше нестандартен с ИРФ транзистори ,но това беше за проба .. след като модифицирах схемата на Лисов -пълен мост е....нещата влязоха в норма . промених само няколко неща ! обратна връзка по ток /махнах шунта и го замених с токов траф /...промених и Шима ... силовия траф също .ако някой проявява интерес ,ще разкажа още !

http://vbox7.com/play:6908ff6630
pachosz - специалист
Ехеее, това цялото изделие го сътвори сам ли, колега? Ми супер изглежда, а и на теста прекрасно се справя.
Иначе аз не разбирам от тия схеми, но важен е крайния резултат. При теб явно го има :wink:
andro440 - майстор
Прикачен файл:
SAM_7938.JPG
Прикачен файл:
SAM_7937.JPG
Прикачен файл:
SAM_7939.JPG
Прикачен файл:
SAM_7940.JPG
koveslav - майстор
Супер,браво колега.Не е лошо с ламелен диск да буташ поне повечето ръжда преди заварката.Шева ще е много по-чист и равномерен.На колко ампера и с какъв диаметър електроди са пробите?
andro440 - майстор
koveslav написа:
Супер,браво колега.Не е лошо да пускаш с ламелен диск да бутнеш поне повечето ръжда преди заварката.Шева ще е много по-чист и равномерен.На колко ампера и с какъв диаметър електроди са пробите?
на около 80 А са пробите -с 2,5 -нямах други в момента .по скоро исках да тествам защитата и да проверя ПВ-то . електрожена съм го издувал до 180 А с 4-ка електрод си реже/преди да го сглобя / -няма смисъл от което. радвам се че успях да измисля защита при залепване да сработи и да блокира -така нареченото късо съединение ,което е най трудния момент на всеки инвертор
stivemaster - майстор
Браво колега.Ако наистина имаш добрата воля да споделиш с нас изпитанието си ,започни със работещата окончателно схема и обяснение на избора на елементи .Техниките и особеностите при монтажа на по същесвените елементи ,настройката и оживяването и . Накрая сложи калкулация на тоталните разходи за да мотивираш тези, които иначе няма да ти четат темата.

А конкретно, искаш да кажеш че защитата сработва толкова прецизно, че не успява да залепи електрода, така че да не можеш да го отлепиш с леко подръпване ?Ако си направил това, само искам да те информирам в случай че не знаеш ,че 90% от фабричните машини не го могат това !
andro440 - майстор
stivemaster написа:
Браво колега.Ако наистина имаш добрата воля да споделиш с нас изпитанието си ,започни със работещата окончателно схема и обяснение на избора на елементи .Техниките и особеностите при монтажа на по същесвените елементи ,настройката и оживяването и . Накрая сложи калкулация на тоталните разходи за да мотивираш тези, които иначе няма да ти четат темата.
Здравей ! калкулация не съм правил ,но е над 350 лв . схемата е моста на Лисов ! управлението е с тл 494 -преработена с токов траф за обратна връзка в първичната на силовия траф /не с шунт в изхода !/ . трафа е Е-70 / дросела е на 4 полвинки от руско тхо,поставени в /Н/ . схемата се захранва с импулсно с три захранвания /не бутстеп / пък и ако искаш , ме чети ! моста е изпълнен с оптрони . Не съм чертал схема ,като цяло -правих я на модули и преработвах,докато ми хареса ,взаимствах мн. неща от различни схеми -дори и от бармалей ...!
ако си захванал някоя схема ,мога да помогна ,но дори и да публикувам моята -едва ли някой ще я оживи -само 2 години ми отне да я докарам до тук -а вс е толкова елементарно ,както казваше Пансим . :wink:
koveslav - майстор
andro440 написа:
...... радвам се че успях да измисля защита при залепване да сработи и да блокира -така нареченото късо съединение ,което е най трудния момент на всеки инвертор
Успех и дълга и безаварийна работа.Подкрепям ентусиазма ти! Който не строил и оживявал някаква техника сам,няма никаква идея за какво удоволствие става въпрос.
andro440 - майстор
koveslav написа:
andro440 написа:
...... радвам се че успях да измисля защита при залепване да сработи и да блокира -така нареченото късо съединение ,което е най трудния момент на всеки инвертор
Успех и дълга и безаварийна работа.Подкрепям ентусиазма ти! Който не строил и оживявал някаква техника сам,няма никаква идея за какво удоволствие става въпрос.
Всичко съм заимствал от руски схеми ,четох и пробвах ,мога да се похваля ,че нямам повреден чарк до сега -освен два МОСФЕТ трензири -при първоначалните проби .ползвах ги вместо ИГБТ
  • 1
  • 2

Тема "електрожен -инвертор 200 А" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: