Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Stefan88 - напреднал
Здравейте колеги. Трябва ми помощ относно изработката на шнек за зърно и по точно как се захваща оста на шнека със лагерите и как се захващат лагерите към тръбата - набиват ли се или какво. Къде да постава ел мотора горе или долу. Оста е фи 40 мм витката е фи 150 вътрешното ф на външната тръба е 180. Дължината ще бъде около 6 метра. Ако някой може да помогне с нещо ще бъда благодарен
Andri01 - майстор
6м. шнек ? Ако няма междинно лагеруване,ще се огъне,освен ако е вертикален! Двигателя с редуктора-в горния край.Лагерите/ поне 3бр./ в лагерни гнезда с възможност за гресиране. Ако е вертикален шнека,долния лагер трябва да бъде упорен.
todortv - майстор
Не са проблем 6м. Проблема е в тръбата с Ф180 и шнека Ф150.
Тръбата трябва да е с малко по-голям диаметър от шнека. Примерно 158-160.
В двата края на тръбата се заваряват фланци, към които се монтират лагерите.
Изображение
Stefan88 - напреднал
todortv написа:
Не са проблем 6м. Проблема е в тръбата с Ф180 и шнека Ф150.
Тръбата трябва да е с малко по-голям диаметър от шнека. Примерно 158-160.
В двата края на тръбата се заваряват фланци, към които се монтират лагерите.
Изображение
Точно монтирането на лагера към фланеца ме интересува. Колко трябва да е фи-то на фланеца ? Трябва ли да е малко по-голямо или да са еднакви. Инресесува ме също последователността на сглобяване. Мисля първо да заваря витката към оста. След това заварявам единия фланец с лагера към външната тръба вкарвам витката и после другия фланец. Кажете ако бъркам някъде , до сега не съм се занимавал с такива работи и не са ми ясно вобще. Благодаря предварително
Andri01 - майстор
Фланец с лагерна кутия в края,противоположен на ЕД. Другия фланец с другата лагерна кутия се монтира на болтове-да може шнека да се вади.След това -лагерите,двигателя и т.н.!
Делян - специалист
Ето ти една примерна схема:

Изображение

И сайта: http://wts-bg.com/shnek.html

В долния край фланеца може да е неподвижен към корпуса и в него се набива лагера. Горе фланеца се демонтира от корпуса с болтове и пак в него се набива лагера. Т.е., набиваш лагера долу, монтираш оста с шнека, и затваряш отгоре с фланеца с лагера. В горната част на оста се монтира със шпонка или зегер (съответно на конус) ремъчна шайба, която взема движение от мотора.
На подобен принцип са автомобилните подемници, може да разгледаш и тях.

Тема "Шнек за зърно" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: