Привет на всички! Ще опитам да направя една темичка в която да покажа как да си направиме ИСТИНСКА лава лампа. Дано се получи хубава и интересна тема! Ще развивам темата постепенно, все още лампата не е окончателно готова! Висока е 90см и широка 125мм.
http://bradchedat.snimka.bg/experiment/ ... amp.898998

https://www.youtube.com/watch?v=DT1ib1HbyR0
https://www.youtube.com/watch?v=GAXdzCH--mI
https://www.youtube.com/watch?v=YG4Zp0VAObE
Тази лава лампа не е запалима, но съдържа известно количество от токсичния химикал Перхлороетилен / тетрахлороетилен или както му казват в химическите чистения ПЕРК! Задължително восъка се забърква и работи в много добре проветрени помещения!
Моля лампата да не се допуска да се изработва от деца!
Ръководил съм се по следната статия! http://www.oozinggoo.com/ll-form5.html
Всеки сам може да си избере колко голяма лампа да изработи. Важно е да уточня че малките лампи с работен обем на стъкления цилиндър до около 1-1.5л. могат да работят както с восъчен микс, така и с микс от бебешко олио! Лампите, които работят с микс от восък и перхлороетилен са по-муднички, по-бавно сработват ( около 1h за малки и над 3-5h за голями лампи!) Лампите с бебешко олио и перхлороетилен сработват много по-бързо, по-лесно се наглася плътноста на восъка, по лесно се почиства цилиндъра от неуспех при досзирането на миксовете на течностите, работят с по-малка по мощност крушка. Като цяло лампите с бебешко олио са по-лесни за изработка и са подходящи за голями лампи като моята!
Никога не разклащайте лава лампата в работен режим, особено ако е с преобладаващ восъчен микс! Това ще доведе до невъзстановими щети на восъчната структура на лампата! Ако лампата е със бебешко олио е възможно да успее да се възстанови след 2-3 цикъла на пълно изстиване и сработване. Все пак не ги разклащайте докато са горещи!
Не докосвайте металната основа на лампата в работен режим, може да се изгорите!
Не допускайте деца да лампата!
Закрепете стабилно стъкления цилиндър ( бутилка от водка, мерителен цилиндър, или какъвто и да ползвате стъклен съд) за металната основа! Препоръчвам да използвате съдове от боросиликатно стъкло, което е устойчиво на температурни промени. Никога не допускайте да попадат студени пръски вода върху нагорещеното стъкло на лапмата!
Заземете корпуса на лампата за електрическата мрежа! Да се направи от човек с електротехническо образование!
Принципа на лава лампата е много елементарен, чиста физика. Имаме две течности които са със различна плътност и не могат да се смесват една с друга! Когато по-тежката течност ( восъчната ) се нагрее от крушката под стъкления съд, тя загрява, разширява своя обем и постепенно започва да се издига нагоре, където след охлаждането си започва да се спуска обратно към дъното. Разликата в плътностите на течностите трябва да бъде много малка!
Тук дадената и изработена лампа е незапалима! За основната течнос се използва дестилирана вода и малко чиста сол ( солта прави водата по плътна и тежка. Използва се чиста сол-английска сол).
Ето табличка с плътностите на възможните за използване съставки -
lava lamp density
lava lamp density.jpg (66.68 KиБ) Видяна 5973 пъти
Всички видове масла и восъци са със плътност по-малка от тази на водата! За това за да потъне и да стои на дъното студената лава е необходимо тя да бъде по-тежка! За целта се използва токсичният химикал Перхлороетилен https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0 ... 0%B5%D0%BD Плътноста му е - Моларна маса: 165,83 g/mol Тоест водата е плътна 1единица, Перка има плътност 1.65единици, а маслата и восъка са с плътности от порядъка на 0.85-0.9 единици. Грубо казано восъчния микс е в съотношение 2/3восък към 1/3 Перк (това е грубо казано, донастройва се финно с капкомер при студена бебешко олио или втечнен восък), ще приложа снимки по-надолу в темата!
Елементите които съм използвал за изработката на моята 90см. лава лампа са:
-Метална разглобяема основа ( собствена изработка. Вътре са вградени всички електрически елементи, основата е тежка и няма да позволи лесното катурване на лампата!)
- Стъклена термо каничка за чай ( 5-6лв. от магазина)
- 2-3 чисти стъклени буркана и 10тина празни пластмасови чашки
- Перхлороетилен ( може да си го набавите от химическите чистения) или да си го закупите на спрей ( спрей за почистване на спирачни апарати, когато е упоменато че съдържа перхлороетилен) 16лв на спрей (стига за около три канички смес)
Перхлороетилен на спрей
Спрей с перхлороетилен Cyclo.jpg (13.3 KиБ) Видяна 5964 пъти
- бебешко олио, използвал съм едно шипенце 
бебешко олио лава лампа
johnsons-baby-oil-small.jpg (41.72 KиБ) Видяна 5964 пъти 6-7лв броя.
- восъчна свещ ( восъчна - WAX!) 0.40-1.2лв броя.
- Маслени пастели за оцветяване на восъка по желан от вас цвят. Изглежда тъмните цветове са по-подходящи, хммм... 7-8лв. малка кутия
- боя за храна, 1-2 капчици! Използва се за оцветяване на основната течност на лампата ( водата), ако желаете да има цвят.
- вода, желателно е да е дестилирана или дейонизирана вода понеже са чисти! 1лв/л
- капкомер
- антифриз ( незапалим! ) използва се за направа на смес с вода за проверка на плътността на приготвената вакса, която е желателно да бъде от порядъка на 1.03 g/cm3
- Рефлекторна крушка! Избира се опитно според големината на лампата и дали е восъчна или с олио-масло. Восъчните лампи се по принцип от по-мощни крушки 70-100w.
- Димер, за регулиране на мощността на крушката и работния температурен режим на лампата 15-20лв.
- Джиджавка за вкарването на лавата до дъното на вече пълната предварително с вода лампа. Не допирайте в никакъв случай до стените на стъкления съд чудесията с която ще вкарате то дъното лавата, дори в дъното не я докосвайте! Това чудо става само за маслените разновидности! За тези с восък, се използва нещо като калъп, около восъка ( примерно фолио) с което да спуснете до дъното восъка под формата на някаква буца подобна на вашия съд. Стъклото не трябва да се докосва отвътре от восъка-маслото, понеже това ще доведе до залепването на лава в този участък в последствие! Просто вътре трябва всичко да е ПЕРФЕКТНО изчистено, ама ПЕРФЕКТНО!

- Пружина! Изключително е важна за работата на лампата, тя спомага повторното слепяне на изстиналата вече лава с нагорещената на дъното и по-равномерно загрява лавата! Желателно е да е неръждаема. Ето как точно работи -https://www.youtube.com/watch?v=N_h9K4D ... e=youtu.be
Изработка на корпуса на самата лампа:
1 - Използвал съм стъклен цилиндър с височина 60см, широчина 12см, дебелина на стените 5-6мм и дебелина на дъното 1.5см. В общи линии стъкления цилиндър е доста дебел, използваната смес за восъка при мен е от бебешко олио и не е необходима голяма като мощност крушка, моята е 75W Рефлекторен тип с големия цокъл и ползвам вграден в основата на лампата димер. Стъкления цилиндър не се нагрява много за разлика от металния корпус, което не би трябвало да е проблем за това дебело стъкло. Ако правите лампа с восък вместо олио-масло, е силно препоръчително да използвате боросиликатен съд, понеже там се развиват много по-високи температури за сработване на лампата!
2- Изработка на самата основа на лампата.

Основата е метална, доста дебела с цел да е тежка и предотвратява катурвания на лампата, също така е лесно разглобяема за смяна на рефлекторната крушка и е електрически заземена!
2.1Изработка на долната част на основата, направа на канала в който минава ел. кабел под лампата и влиза в основата на лампата.



2.2 Изработка на горната част на основата на лампата. Важно е да отбележа, че двете части на основата на лампата се свързват посредством лява резба със стъпка 2 мм, което позволява стабилното им захващане една към друга, дава възможност основата да се разглобява и резбата е лява за да не вземе някой да се опитва да я върти и развива, където не му е работата
Тази част се състои от две камери, долна която съдържа ел. димер за димиране на рефлекторната крушка и горна част, където е разположена самата крушка с цокъла. Точно на 4см. над крушката е вкаран фланец, който позволява да се постави върху него металната основа на която се закрепва самия стъклен цилиндър. Самата метална основа за която се лепи посредством термо силикон цилиндъра е голяма метална шайба, чиито крайща са под конус. Отстрани на металното тяло има 3 броя малки болчета, които когато се навият "захапват" металната шайба и я притискат към долната метална втукла. Така имаме много здраво и разглобяемо съединение, което позволява да се вади горната стъклена част на лава лампата, и лесното сменяване на крушката от към горната страна на базата.
Долната камера с резбата-


Горната камера с фасунгата-



3 Изработка са самата лава смес.
Съставните компоненти на работната смес на лава лампата са основно ТРИ! Но се срещат две основни разновидности:
- лава лампи с восъчна лава, използва се восък от восъчни свещи или восък на кубчета (не знам къде го има това
но го има). Тези лава лампи сработват по-бавно, използват по-мощни крушки (около 100-120w за голяма лампа) и е силно желателно стъкления съд да бъде от боросиликатно стъкло.
-лава лампи с маслена лава, използва се бебешко олио ( безвредно е все пак
) Тези лампи сработват по-бързо 30-40мин, като влизат в добър температурен режим след 2-3 часа ( става дума за моята голяма лампа!), работят с по-маломощни крушки-75w и стъкления съд не се нагрява чак толкова силно. Би трябвало стъклен съд без дефекти и дебели стени да е безопасен за използване.
И в двата случая пропорцията на двете основни части е приблизително 30% ПЕРК и 70% восък-масло.
Перка си е ПЕРК, няма какво да го коментираме като състав, освен да кажеме пак, че е токсичен и се работи в добре проветрени помещения, не се допуска попадането му върху кожата. От спрея на Cyclo е готов за директно ползване, това което излза от спрея е достатъчно чист ПЕРК.
Взимаме термо каничката (моята събира около 2 пластмасови чашки за газирано)и на един пръст под върха бележиме с маркер една хубава черта. Това е окончателното 100% ниво на сместа. Сега това работно ниво го разделяме, като 70% са отдолу, а останалите 30% за перка са отгоре.
Слагаме каничката на котлона и го пускаме ( на 50-60% за дигитален, на 2ра степен за аналогов), слагаме парченца от восъчната свещ за да се получи накрая вакса с гъстотата на боза, когато е окончателно дозирана със всички съставки и е изстинала до стайна температура. Когато сместа е изстинала в готовите си пропорции тя трябва да е хомогенна, да не се е разделила на посветли и гъсти нива. Ако се е разделила се опитваме да я претопиме пак и бъркаме разбира се, като се оставя да изстине сама, ако пак се е разделила на нива но цвета е все пак хубав, може да се опитате да я филтрирате някак си, ако прецените, но НЕ слагайте такава разделена смес в пълната с вода после лампа!!!! С помощта на восъка от свещите се донагласява сместа да стане с тази гъстота, ако трябва се загрява и предозира сместа на няколко пъти! Конеца от парченцата свещ се изкарва много лесно след като вече се е разтопил восъка с каничката
. Не мога да кажа колко е като обем восъка от разтопените парченца свещ в моята лава, но приблизително е колкото едно дълго кафе, но не повече. След като сме загряли и разтопили восъка, махнали сме конеца, слагаме и масления пастел с желания за лавата цвят. Аз слагам целия пастел. Разтапяме го и него със восъка, като винаги лекичко бъркаме сместа. След като всичко до тук се е хумогенизирало, започваме да допълваме с бебешкото олио до чертичката за 70% процента. Използвайте ако може бебешко олио без аромати, за да няма излишни химии в него, не е сигурно дали ароматизираните влияят зле на сместа, но за всеки случай. Моето е ароматизирано, нямаше чисто.
След като сме забъркали сместа до 70%, гасим котлона и започваме да доливаме почти до 100% с перк, ПОЧТИ! Бъркаме 4-5 минути и оставяме чудесията да се изстуди до стайна температура. Необходими са поне час и половина та два! Не я охлаждайте принудително! Да си изстине сама!
Тук вече идва момента да измериме и нагласиме плътността на нашия разтвор. Готовата и студена лава е желателно да има плътност от 1.03! Всички масла и восъци имат по-малка плътност 0.85-0.90. Водата има плътност 1. Морската вода има плътност >1 , колкото повече сол толкова по-плътна е НО не трябва да прекаляваме със солта, понеже това може да доведе до раздробяване на лавата на малки балончета при работата на лампата!
За да провериме плътноста на готовата вакса се правят да разтвора на вода и антифриз (нетоксичен, незапалим).
Единия разтвор е 20% антифриз и 80% вода! Лавата трябва да потъва в този разтвор!
Другия разтвор е 40% антифриз и 60% вода! Лавата трябва да плува в този разтвор!
Ако това условие е изпълнено, значи имаме лава с плътонст от порядъка на 1.03
Лично аз моята съм я направил една идея маааалко по-лека, може би 1.02, за да не слагам много сол после във водата! Но за лампи работещи със восък е желателно да се спази изискването плътноста да е 1.03! За лампи с бебешо олио или масло е може би по-добре да са малко по-лекички 1.02.
За целта с капкомера засмукваме малко от готовата смес и го потапяме до средата в пробните смеси, като чашките трябва да са прозрачни и идеално чисти преди това. Купете си 10-15 пластмасови чашки за чай
Изтискваме капкомера и наблюдаваме къде отива сместа! Трябва да потъва и изплува бавно в съответните чашки, а не да се стрелва !
Всичко това се тества при смес с консистенция на боза! Ако готовата смес е рядка като маслото и сме до 90%, ви препоръчвам да изкарате малко от нея в някоя чашка и да стопите още восък за да се сгъсти сместа, понеже перка ще я разреди отново при достигането на границата от 100%. Тази граница е условна не е задължителна обаче! Когато се постигне нужната гъстота на лавата и потъва и изплува както трябва в съответните чашки с антифриза, то СИЛНО ви препоръчвам да изпробвате няколко капки от сместа в една прозрачна чашка с вода на стайна температура. Трябва да потъне в нея, но не кат камък и винаги потапяйте капкомера до половината в чашката и тогава стискайте!
Антифриза има плътност 1.1
Очаквайте продължение
http://bradchedat.snimka.bg/experiment/ ... amp.898998

https://www.youtube.com/watch?v=DT1ib1HbyR0
https://www.youtube.com/watch?v=GAXdzCH--mI
https://www.youtube.com/watch?v=YG4Zp0VAObE
Тази лава лампа не е запалима, но съдържа известно количество от токсичния химикал Перхлороетилен / тетрахлороетилен или както му казват в химическите чистения ПЕРК! Задължително восъка се забърква и работи в много добре проветрени помещения!
Моля лампата да не се допуска да се изработва от деца!
Ръководил съм се по следната статия! http://www.oozinggoo.com/ll-form5.html
Всеки сам може да си избере колко голяма лампа да изработи. Важно е да уточня че малките лампи с работен обем на стъкления цилиндър до около 1-1.5л. могат да работят както с восъчен микс, така и с микс от бебешко олио! Лампите, които работят с микс от восък и перхлороетилен са по-муднички, по-бавно сработват ( около 1h за малки и над 3-5h за голями лампи!) Лампите с бебешко олио и перхлороетилен сработват много по-бързо, по-лесно се наглася плътноста на восъка, по лесно се почиства цилиндъра от неуспех при досзирането на миксовете на течностите, работят с по-малка по мощност крушка. Като цяло лампите с бебешко олио са по-лесни за изработка и са подходящи за голями лампи като моята!
Никога не разклащайте лава лампата в работен режим, особено ако е с преобладаващ восъчен микс! Това ще доведе до невъзстановими щети на восъчната структура на лампата! Ако лампата е със бебешко олио е възможно да успее да се възстанови след 2-3 цикъла на пълно изстиване и сработване. Все пак не ги разклащайте докато са горещи!
Не докосвайте металната основа на лампата в работен режим, може да се изгорите!
Не допускайте деца да лампата!
Закрепете стабилно стъкления цилиндър ( бутилка от водка, мерителен цилиндър, или какъвто и да ползвате стъклен съд) за металната основа! Препоръчвам да използвате съдове от боросиликатно стъкло, което е устойчиво на температурни промени. Никога не допускайте да попадат студени пръски вода върху нагорещеното стъкло на лапмата!
Заземете корпуса на лампата за електрическата мрежа! Да се направи от човек с електротехническо образование!
Принципа на лава лампата е много елементарен, чиста физика. Имаме две течности които са със различна плътност и не могат да се смесват една с друга! Когато по-тежката течност ( восъчната ) се нагрее от крушката под стъкления съд, тя загрява, разширява своя обем и постепенно започва да се издига нагоре, където след охлаждането си започва да се спуска обратно към дъното. Разликата в плътностите на течностите трябва да бъде много малка!
Тук дадената и изработена лампа е незапалима! За основната течнос се използва дестилирана вода и малко чиста сол ( солта прави водата по плътна и тежка. Използва се чиста сол-английска сол).
Ето табличка с плътностите на възможните за използване съставки -
Прикачен файл:
lava lamp density
lava lamp density.jpg (66.68 KиБ) Видяна 5973 пъти
Елементите които съм използвал за изработката на моята 90см. лава лампа са:
-Метална разглобяема основа ( собствена изработка. Вътре са вградени всички електрически елементи, основата е тежка и няма да позволи лесното катурване на лампата!)
- Стъклена термо каничка за чай ( 5-6лв. от магазина)
- 2-3 чисти стъклени буркана и 10тина празни пластмасови чашки
- Перхлороетилен ( може да си го набавите от химическите чистения) или да си го закупите на спрей ( спрей за почистване на спирачни апарати, когато е упоменато че съдържа перхлороетилен) 16лв на спрей (стига за около три канички смес)
Прикачен файл:
Перхлороетилен на спрей
Спрей с перхлороетилен Cyclo.jpg (13.3 KиБ) Видяна 5964 пъти
Прикачен файл:
бебешко олио лава лампа
johnsons-baby-oil-small.jpg (41.72 KиБ) Видяна 5964 пъти
- восъчна свещ ( восъчна - WAX!) 0.40-1.2лв броя.
- Маслени пастели за оцветяване на восъка по желан от вас цвят. Изглежда тъмните цветове са по-подходящи, хммм... 7-8лв. малка кутия
- боя за храна, 1-2 капчици! Използва се за оцветяване на основната течност на лампата ( водата), ако желаете да има цвят.
- вода, желателно е да е дестилирана или дейонизирана вода понеже са чисти! 1лв/л
- капкомер
- антифриз ( незапалим! ) използва се за направа на смес с вода за проверка на плътността на приготвената вакса, която е желателно да бъде от порядъка на 1.03 g/cm3
- Рефлекторна крушка! Избира се опитно според големината на лампата и дали е восъчна или с олио-масло. Восъчните лампи се по принцип от по-мощни крушки 70-100w.
- Димер, за регулиране на мощността на крушката и работния температурен режим на лампата 15-20лв.
- Джиджавка за вкарването на лавата до дъното на вече пълната предварително с вода лампа. Не допирайте в никакъв случай до стените на стъкления съд чудесията с която ще вкарате то дъното лавата, дори в дъното не я докосвайте! Това чудо става само за маслените разновидности! За тези с восък, се използва нещо като калъп, около восъка ( примерно фолио) с което да спуснете до дъното восъка под формата на някаква буца подобна на вашия съд. Стъклото не трябва да се докосва отвътре от восъка-маслото, понеже това ще доведе до залепването на лава в този участък в последствие! Просто вътре трябва всичко да е ПЕРФЕКТНО изчистено, ама ПЕРФЕКТНО!

- Пружина! Изключително е важна за работата на лампата, тя спомага повторното слепяне на изстиналата вече лава с нагорещената на дъното и по-равномерно загрява лавата! Желателно е да е неръждаема. Ето как точно работи -https://www.youtube.com/watch?v=N_h9K4D ... e=youtu.be
Изработка на корпуса на самата лампа:
1 - Използвал съм стъклен цилиндър с височина 60см, широчина 12см, дебелина на стените 5-6мм и дебелина на дъното 1.5см. В общи линии стъкления цилиндър е доста дебел, използваната смес за восъка при мен е от бебешко олио и не е необходима голяма като мощност крушка, моята е 75W Рефлекторен тип с големия цокъл и ползвам вграден в основата на лампата димер. Стъкления цилиндър не се нагрява много за разлика от металния корпус, което не би трябвало да е проблем за това дебело стъкло. Ако правите лампа с восък вместо олио-масло, е силно препоръчително да използвате боросиликатен съд, понеже там се развиват много по-високи температури за сработване на лампата!
2- Изработка на самата основа на лампата.

Основата е метална, доста дебела с цел да е тежка и предотвратява катурвания на лампата, също така е лесно разглобяема за смяна на рефлекторната крушка и е електрически заземена!
2.1Изработка на долната част на основата, направа на канала в който минава ел. кабел под лампата и влиза в основата на лампата.



2.2 Изработка на горната част на основата на лампата. Важно е да отбележа, че двете части на основата на лампата се свързват посредством лява резба със стъпка 2 мм, което позволява стабилното им захващане една към друга, дава възможност основата да се разглобява и резбата е лява за да не вземе някой да се опитва да я върти и развива, където не му е работата

Долната камера с резбата-


Горната камера с фасунгата-



3 Изработка са самата лава смес.
Съставните компоненти на работната смес на лава лампата са основно ТРИ! Но се срещат две основни разновидности:
- лава лампи с восъчна лава, използва се восък от восъчни свещи или восък на кубчета (не знам къде го има това

-лава лампи с маслена лава, използва се бебешко олио ( безвредно е все пак

И в двата случая пропорцията на двете основни части е приблизително 30% ПЕРК и 70% восък-масло.
Перка си е ПЕРК, няма какво да го коментираме като състав, освен да кажеме пак, че е токсичен и се работи в добре проветрени помещения, не се допуска попадането му върху кожата. От спрея на Cyclo е готов за директно ползване, това което излза от спрея е достатъчно чист ПЕРК.
Взимаме термо каничката (моята събира около 2 пластмасови чашки за газирано)и на един пръст под върха бележиме с маркер една хубава черта. Това е окончателното 100% ниво на сместа. Сега това работно ниво го разделяме, като 70% са отдолу, а останалите 30% за перка са отгоре.
Слагаме каничката на котлона и го пускаме ( на 50-60% за дигитален, на 2ра степен за аналогов), слагаме парченца от восъчната свещ за да се получи накрая вакса с гъстотата на боза, когато е окончателно дозирана със всички съставки и е изстинала до стайна температура. Когато сместа е изстинала в готовите си пропорции тя трябва да е хомогенна, да не се е разделила на посветли и гъсти нива. Ако се е разделила се опитваме да я претопиме пак и бъркаме разбира се, като се оставя да изстине сама, ако пак се е разделила на нива но цвета е все пак хубав, може да се опитате да я филтрирате някак си, ако прецените, но НЕ слагайте такава разделена смес в пълната с вода после лампа!!!! С помощта на восъка от свещите се донагласява сместа да стане с тази гъстота, ако трябва се загрява и предозира сместа на няколко пъти! Конеца от парченцата свещ се изкарва много лесно след като вече се е разтопил восъка с каничката


След като сме забъркали сместа до 70%, гасим котлона и започваме да доливаме почти до 100% с перк, ПОЧТИ! Бъркаме 4-5 минути и оставяме чудесията да се изстуди до стайна температура. Необходими са поне час и половина та два! Не я охлаждайте принудително! Да си изстине сама!
Тук вече идва момента да измериме и нагласиме плътността на нашия разтвор. Готовата и студена лава е желателно да има плътност от 1.03! Всички масла и восъци имат по-малка плътност 0.85-0.90. Водата има плътност 1. Морската вода има плътност >1 , колкото повече сол толкова по-плътна е НО не трябва да прекаляваме със солта, понеже това може да доведе до раздробяване на лавата на малки балончета при работата на лампата!
За да провериме плътноста на готовата вакса се правят да разтвора на вода и антифриз (нетоксичен, незапалим).
Единия разтвор е 20% антифриз и 80% вода! Лавата трябва да потъва в този разтвор!
Другия разтвор е 40% антифриз и 60% вода! Лавата трябва да плува в този разтвор!
Ако това условие е изпълнено, значи имаме лава с плътонст от порядъка на 1.03
Лично аз моята съм я направил една идея маааалко по-лека, може би 1.02, за да не слагам много сол после във водата! Но за лампи работещи със восък е желателно да се спази изискването плътноста да е 1.03! За лампи с бебешо олио или масло е може би по-добре да са малко по-лекички 1.02.
За целта с капкомера засмукваме малко от готовата смес и го потапяме до средата в пробните смеси, като чашките трябва да са прозрачни и идеално чисти преди това. Купете си 10-15 пластмасови чашки за чай


Всичко това се тества при смес с консистенция на боза! Ако готовата смес е рядка като маслото и сме до 90%, ви препоръчвам да изкарате малко от нея в някоя чашка и да стопите още восък за да се сгъсти сместа, понеже перка ще я разреди отново при достигането на границата от 100%. Тази граница е условна не е задължителна обаче! Когато се постигне нужната гъстота на лавата и потъва и изплува както трябва в съответните чашки с антифриза, то СИЛНО ви препоръчвам да изпробвате няколко капки от сместа в една прозрачна чашка с вода на стайна температура. Трябва да потъне в нея, но не кат камък и винаги потапяйте капкомера до половината в чашката и тогава стискайте!
Антифриза има плътност 1.1
TESTING THE OOZEОхх... уморих се, тези дни пак ще дописвам:)
I have an easy way to test the specific gravity of your ooze without using expensive test instruments. Automotive antifreeze usually has a specific gravity of around 1.1 when it is undiluted. Distilled water has a specific gravity of 1. Mixtures of water and antifreeze will have the following specific gravities:
100% water, no antifreeze = 1.00
90% water, 10% antifreeze = 1.01
80% water, 20% antifreeze = 1.02
70% water, 30% antifreeze = 1.03
60% water, 40% antifreeze = 1.04
50% water, 50% antifreeze = 1.05
40% water, 60% antifreeze = 1.06
30% water, 70% antifreeze = 1.07
20% water, 80% antifreeze = 1.08
10% water, 90% antifreeze = 1.09
No water, 100% antifreeze = 1.10
Commercial ooze is usually around 1.03. Mix up an 80% water, 20% antifreeze solution. Also mix up a 60% water, 40% antifreeze solution. If your ooze floats in the 40% antifreeze solution, it has a specific gravity less than 1.04. If your ooze sinks in the 20% antifreeze solution, it has a specific gravity greater than 1.02. Therefore, your ooze is somewhere between 1.02 and 1.04, and should be close to 1.03.
NOTE: You can make your ooze any specific gravity you choose, but 1.03 seems to work well.
NOTE: It is important that you let the ooze cool thoroughly, as the ooze’s density will change with temperature.
NOTE: If the ooze does not sink in a 20% antifreeze solution, you will need to add more perchloroethylene. Add an 1/8 of a cup to the jar, screw the lid on, and remelt the ooze. Let the ooze cool thoroughly and test again.
Once the ooze will sink in 20% antifreeze solution, test it in a 40% mix of water and antifreeze. The ooze should float.
NOTE: If the ooze does not float in the 40% mixture, you will need to add more wax. I suggest that you use petroleum jelly or mineral oil, as it is easier to measure. Place a tablespoon of petroleum jelly or mineral oil into the jar, and remelt the ooze. Let the ooze cool completely and retest.
Once the ooze will sink in 20%, and float in a 40% mix, the ooze is ready to go into the lamp. Reheat the ooze until melted, and carefully pour it into your lamp. Let it cool thoroughly before you add the water.



Очаквайте продължение

Последна промяна от brad4edat на ср мар 02, 2016 8:48 am, променено общо 23 пъти.