• 1
  • 2
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
ventzi48 - специалист
Смених дебитомера на колата/Пасат Б5/ защото отчиташе повече въздух. Имам идея да го използвам да отчитам приблизително количеството въздух на пелетна горелка с помощта на цифров волтметър. Дебитомерът е с три извода. Молбата ми е да дадете някаква елементарна схема?
muhala - майстор
Ако наистина е с три извода е лесно. Вадиш буксата на дебитомера на колата и мериш с мултицета, за да определиш кое е маса, кое е захранване. Третия трябва да е изход.
Според мен дебитомера ти е на Бош и си мисля, че е с 4 или 5 извода.

Имай предвид, че напрежението на изхода не е линейна функция на потока въздух!
maleeeestrax - специалист
Само ми се ще да ме светнеш защо ти е да отчиташ потока въздух на горелка??? :rock:
kolev_k - специалист
ventzi48 написа:
Смених дебитомера на колата/Пасат Б5/ защото отчиташе повече въздух. Имам идея да го използвам да отчитам приблизително количеството въздух на пелетна горелка с помощта на цифров волтметър. Дебитомерът е с три извода. Молбата ми е да дадете някаква елементарна схема?
Схемата няма да е елементарна.Доколкото знам датчика е платка върху която са нанесени 2 писти.1-та е с константно съпротивление през която се пропуска константен ток,2-та е с променливо съпротивление зависещо от температурата.Първата нагрява платката,въздушния поток охлажда платката.По-силен поток,по-силно охлаждане.Процесора мери съпротивлението на 2-та писта,мери температурата на входящия въздух(има 1 термодатчик в кутията на възд.филтър) и смята по таблицата която му е заложена.И определя оптималния режим на двигателя.(поне така е при мен-хюндай)Така че трябва ти източник на константен ток и мултимер да мериш съпротивлението или напрежението,и опитно да определиш при какво показание работи най-добре котлето.
ventzi48 - специалист
Пелетната горелка е един вид топлинен двигател. За да се получи максимум енергия на доза пелети се полага определено количество въздух/както е при двигателите с вътрешно горене/ което количество се настройва с вентилатора на горелката. Когато въздуха е повече или по-малко се променя процеса на изгаряне и от там и дозата пелети за най-ефективно горене за по-високо КПД. С електрониката съм със средни познания. Ако някой може да помогне със сравнително опростена схема /не гоня точна диагностика/ще бъда благодарен. Живея около София-0888 719 625 -Венци.
Весела Нова година.
andro440 - майстор
Аз предлагам да се сложи и турбото от колата ,на печката на комина -така ще отпадне нуждата от вентилатор на горелката ,обаче трябва и блов оф /разтоварващ / да не се разпадне комина на къщата от зор и налягане. А ламбдата от пасата старата ,като смениш и нея добави ,,ей толкова мн не се бях смял Тази година ..А На дросела на Пасата има един потенциометър /по горе го нарекоха с двата плъзгача/ и той трябва да е свързан и да следи дебита на въздух ,,ама дебита кой ще го управлява -предлагам да се сложи термозадвижка и синджир ,да поотваря вратата на котела според температура
ventzi48 - специалист
Благодаря на проявения интерес към моето питане.
Когато съм задал количество пелети които определят мощността на горелката се регулира и подавания въздух чрез промяна на оборотите на вентилатора. За почти идеалния процес на изгаряне на един кг. пелети е необходимо около 6 куб.м. въздух. Електрониката на горелката позволява горивния процес да се регулира доста точно но трябва да се настрои с газанализатор което е доста скъпо/ около 80 лв./ Различните пелети са със различна мощност която отдават за кг./ 4.5-5.3 киловата/ и се налага нова настройка. Моята идея е в приемливи граници да регулирам горивния процес чрез някои настройки отчитайки колко въздух/приблизително/е преминал през горелката. Тук не става въпрос за автоматика а само са приблизителна оценка.
pansim - майстор
Ламда сонда на комина ти трябва. По нейните показания ще се съди за качеството на горивния процес, и дали е много/малко/ въздуха.
С проста схема това което искаш няма да се получи.
Успех!
data - специалист
теоретично горивния процес в едно двг се контролира от два основни датчика - дебитомер и ламбда сонда . По показателите от тия два датчика контролера (компютъра на колата) преизчислява колко гориво да подаде . Ако искаш да пресъздадеш подобна схема в пелетната горелка ти трябва същият комплект датчици но и съответният контролер който да прави автоматична корекция на подаваното гориво . Демек само с дебитомер нищо няма да стане . Това към което са се насочили производителите е контролер който да работи само с един датчик а именно ламбда сонда , какво командват с нея обаче - дали оборотите на вентилатора или подаването на гориво нямам идея . Предполагам че командват оборотите на вентилатора което е доста по елементарно . на нас не ни остава нищо друго освен да чакаме Натурела да разработят подобен контролер :)
data - специалист
п.п. По принцип дебитомер на пелетната горелка не и е нужен . На колата и трябва защото подаването на въздух в едно ДВГ е случайно събитие и зависи от много фактори като скорост на автомобила , температура на въздуха и кой знае още колко фактора . При пелетната горелка подавания въздух е лесно изчислим съгласно дебита и съответната скорост на въртене на вентилатора чрез датчик на Хол , затова и всички котли който имат ламбда сонда имат и такъв датчик .
  • 1
  • 2

Тема "Как да си направя дебитомер от автомобил на пелетна горелка?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: