Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
rufo - специалист
Здравейте, става въпрос за Мотофреза Гардениа...
Съхранявам я в мазата на село, но зимата се се спукал един кран
и цялата маза е пълна с вода...е водата източих, но какво
да правя с Мотофрезата - от къде да започна ?
И дали си заслужава да правя някакви гимнастики или направо да я отпиша :(
shotik - майстор
Двигателя бил ли е под вода ? Четири тактов или двутактов е?
rufo - специалист
нед апр 05, 2020 7:03 pmshotik написа:
Двигателя бил ли е под вода ? Четири тактов или двутактов е?
Да, почти цялата беше под вода ...Четиритактов е мотора
romanpm - майстор
Сменяш масло , бензин и бодсуши въздушен филтър извади свеща и изчакай на топло проветриво дни . Пробвай ...
Andri01 - майстор
Зависи колко е стояла пълна с вода. Пълна разглобка,цилиндъра ако няма ръжда вътре-ще се оправи. Виж клапани,стержените им. Т.Е. Всяка част,която може да ръждяса. После измиване ,подсушаване,смазване,сглобяване - прекръстваш се и дърпаш сиджимката. Успех.:)
rufo - специалист
нед апр 05, 2020 7:25 pmAndri01 написа:
Зависи колко е стояла пълна с вода. Пълна разглобка,цилиндъра ако няма ръжда вътре-ще се оправи. Виж клапани,стержените им. Т.Е. Всяка част,която може да ръждяса. После измиване ,подсушаване,смазване,сглобяване - прекръстваш се и дърпаш сиджимката. Успех.:)
Всичко ли да разглабям до последно ?
Двигател, редуктор...
Andri01 - майстор
Да. И в двата механизма имаш железни части,които може да са ръждясали.Най-важен е цилиндъра-ако има големи петна-за смяна. Също и клапаните. Редуктора може би е добре-той е пълен с масло и водата само му е вдигнала нивото. Но той може да работи и с малки петна от ръжда.
lov - майстор
Ей па от де сте толкова сигурни че цилиндъра се е налял с вода да го плашите чак толкова човека. Не ми е ясно на какво викате петно. Сменя се само ако са го надъвкали наждрамуняците. :lol:
Ще бъда изключително учуден ако цилиндъра е чугунен ама и дори да е такъв пак за една зима няма какво да му стане.
Вадиш я навънка и ако е много освинена си я измиваш основно с маркуча или водоструйка без да се плашиш че някъде ще влезе вода. :lol:
Сваляш свещи карбуратор, точиш маслото. Продухваш цилиндъра с компресор и на всякъде къде може да се е събрала вода. Сипваш малко нафта през свеща и пробваш да видиш да не е запекло буталото. Ако не мърда чакаш дано се разкисне. Леки напъваниа в двете посоки пробваш да го раздвижиш. По вероятно е да нямаш проблем. Ако се движи продухваш с въздух и наливаш пак малко двигателно масло и с няколко дърпания на въжето пак го раздвижваш да се доизчисти и омазни цилиндъра добре. Карантия която си свалил я ревизираш и обратно на фрезата и пробваш да запалиш. Като поработи половин час на празен ход сменяш маслото и в боя че няма време.
Дявола не е толкова черен колкото изглежда. Палил съм автомобилен двигател след повече от година стоял под вода. Е там свалях капака на разпределителния вал, че да можем да го измием по лесно.

п.п. Андри че той като смени цялата цилиндрова група по добре да си купи нова фреза.
Andri01 - майстор
Ако в цилиндъра е влязла вода, вероятноста да има ръжда е голяма. "Потно" - място в цилиндъра при изчистена ръжда. А от него/ако го има/ компресията клони към нула!! Цялата галимация и ремонт е правопропорционална на времето на престой във водата. Нищо особено,просто професионален опит. :) :partyman: :partyman:

Тема "Намокрена/удавена Мотофреза" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: