• 1
  • 2
Изпратете снимка на всички ваши стандартни и нестандартни решения.
Gadnyara - специалист
bigshop написа:
Gadnyara написа:
Това е една от многото конструкциии, които се показват набързо в МЕИ...като неудачни ДВГ.
Не е лесно да се проектира добро лагеруване на коляновите валове (основните лагери).
Кориолисовото ускорение на буталото ще тежи сериозно на 'сегментите' и биелата.
Нуждае се от сериозна технология в производството на детайлите.
Съгласно това, което се учи в МЕИ-то, кориолисово ускорение има когато векторът на скоростта и векторът на ъгловата скорост сключват някакъв ъгъл. А тук (при буталото) и двата вектора са успоредни, така че няма кориолисово ускорение.
Абсолютно вярно - сутринта си го представях като жироскоп и изстрелях грешното си мнение!
Благодаря за поправката и за събуждането на 'правилни' спомени по Динамика... от миналия век!
torbalan - Дървен философ
смешка...
едноцилиндров двигател без маховик......

с пръдня боя не става, както се казва :)

другия проблем е усложнената конструкция....
bigshop - специалист
Gadnyara написа:
bigshop написа:
Gadnyara написа:
Това е една от многото конструкциии, които се показват набързо в МЕИ...като неудачни ДВГ.
Не е лесно да се проектира добро лагеруване на коляновите валове (основните лагери).
Кориолисовото ускорение на буталото ще тежи сериозно на 'сегментите' и биелата.
Нуждае се от сериозна технология в производството на детайлите.
Съгласно това, което се учи в МЕИ-то, кориолисово ускорение има когато векторът на скоростта и векторът на ъгловата скорост сключват някакъв ъгъл. А тук (при буталото) и двата вектора са успоредни, така че няма кориолисово ускорение.
Абсолютно вярно - сутринта си го представях като жироскоп и изстрелях грешното си мнение!
Благодаря за поправката и за събуждането на 'правилни' спомени по Динамика... от миналия век!
Неслучайно съм подчертал буталото. Мотовилките се движат нагоре-надолу и се завъртат и цялото това нещо също се върти - там има кориолисово ускорение (как само звучи, а :-D ).
null - специалист
torbalan написа:
...едноцилиндров двигател без маховик...
Не гледаш - има си даже два маховика. Като противотежести на всяка мотовилка ...
шоп - майстор
Това не са маховици, а просто противотечести на коляновият вал.
Маховик може да се сложи на изходящият, работен вал, но с това КПД то на мотора няма да се повиши.Много движещи се части, много лагери и много загуби на триене в тях и в зъбната предавка:-(
А тези противотежести от центробежните сили от въртенето така ще натоварят лагерите, че ще писнат след няколко часа работа, както и да е измислено мазането им!!!! Ще има големи вибрации, не може по никакъв начин да се балансират нито мотовилките нито противотежестите. Самите мотовилки от центробежните сили ще натоварват своите аксиални лагери (към буталото и към противотежестите) които не знам как ще се смазват...
Буталото и сегментите въртейки се в цилиндъра го износват допълнително..
  • 1
  • 2

Тема "Интересен двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: