Изпратете снимка на всички ваши стандартни и нестандартни решения.

Кое е по-добра сигнализация за рязко спираща кола

59%
светещи стопове + аварийни светлини
87
17%
мигащи стопове
25
16%
по-ярко светещи стопове
23
8%
нито едно не би повлиало на ситуацията
12
1%
друго
1

Общо гласове: 148

fox_vt - майстор
А тази схема дали ще работи със диоден стоп?
shotik - майстор
Предполагам ,че може ,само би трябвало да се свърже правилно поляритета на кабелите на светодиодният стоп с изводите на схемата.
NeoBoss - специалист
явно не сте карали зад някой със такъв стоп примерно на път със завои и от страх пипа спирачката постояно....

иначе мигащата светлина съм съгласен че се вижда ОТ ДАЛЕЧЕ както казва @shotik и ако идеята е да те видят от далече че тепеш яко спирачки е правилно решение ... но за случай на пътя немисля .... за включване на аварийките също вече не съм съгласен защото със сигурност ще има включвания без да има ситуация , и ще те дразни защото ти светка тъплото , чува се трака (звука при премигването) и ако си падаш по шумахер може да ти се случва често.....

та най ненатрапчиво , дразнещо и за тебе и за шофьора зад тебе ми се вижда решението със 3ти стоп от ярки червени светодиоди който да се димира във зависимост от това колко е натиснат бедала или какво отрицателно ускорениеима.
joe007 - специалист
Принципъпът за поляризираната светлина е бил такъв:
От фара на автомобила се излъчва светлина на които вълните трептят в 3 основни вибрационни равнини.Пред фара се намира филтър за поляризиране на светлината който пропуска само част от светлината определена от него.Пропуснатата светлина продължава докъто не срешне поляризациаонен анализатор(примерно предното стъкло на отсрещен автомобил).Този анализатор има решетъчна стуктора ,обърната на 90 градуса спямо тази на филтъра,така светлината се поглъща и изчезва.Ако обаче светлината се отрази от някой обект(дърво,асфалт,човек,животно)то тя се връща към автомобила от който е излъчена.Свелината преминала през анализатора на същия автомобил и предметите в които се е отразила,стават видими за водача.
torbalan - Дървен философ
NeoBoss написа:
.... за включване на аварийките също вече не съм съгласен защото със сигурност ще има включвания без да има ситуация , и ще те дразни защото ти светка тъплото , чува се трака (звука при премигването) и ако си падаш по шумахер може да ти се случва често....
за 6 години един единствен път са се задействали аварийките при рязко спиране...
ама верно беше рязко :)

жена ми (в къщи шофира само тя - аз никога даже не съм опитвал) заобикаляше един полски фиат, който караше много бавно...
в момента, в който почти се беше изравнила с него - оня реши да мине в лявата лента... естествено без мигач...
в следващия момент се сещате кво стана...
установихме, че колата ни спира мнооооого добре :)
и аварийките мигаха :)

при нормално шофиране, дори при много остро влизане в завой - няма сработвания...
MrMurdjo - майстор
Торбалане, пак добре, че не са свързани към датчика за еърбега и чак тогава да сработват :)

При коли, които заводски имат нужните датчици, нещата са по-различни. Но понеже тук е "направи си с(р)ам", трябва да се ръководим от правилото KISS - Keep It Simple Stupid. Демек, колкото по-просто, толкова по-надеждно. И да се търси компромисът между простота и достатъчно добра ефективност.
Има хора, които наистина постоянно си пипат спирачката в завой, независимо, че въобще не е нужно спиране. Но тогава мигащата система няма да има време да сработи или ще направи най-много едно мигване. Ако пък си държи крака постоянно на педала, то спасение няма - просто им ги е слаб шафьора :)
kirofabv - специалист
MrMurdjo написа:
Има хора, които наистина постоянно си пипат спирачката в завой...
Което да не говорим, че е грешно е и опасно. Спирачка - преди завоя, в завоя - на скорост. Ако може да се използва моторната спирачка вместно основната си е за предпочитане и за автомобила и за сигурността. Особенно зимата.

Хрумна ми друго - ако се наложи внезапно спиране то АБС-а ще сработи, защо да не се свърже към него с таймерче, което да ги държи например 20 сек. след това?
torbalan - Дървен философ
точно такава е логиката при фабричните коли...

аварийките се пускат
ако си се движил с висока скорост
ако си натепал спирачките и си намалил прекалено рязко
ако е сработил АБС-а

има куп условия...

абе измислили са го гадовете :)

а за модификации по колата - те са забранени по принцип... от закона за движение по пътищата :)


тоест - не бих дал съвет на никой да си бърника по колата...
единствено трети стоп приветствам като модификация - горе високо на задното стъкло :)
Lone_wolf - напреднал
светещи стопове + аварийни светлини - най-добрия вариант за мен
Caxo - специалист
Според мен мигащ трети стоп, който да свети ярко и да се задейства само при екстремно спиране. Особено когато си на по-голяма дистанция трудно можеш да прецениш тоя пред тебе колко спира и дали има нужда и ти да спираш...Мигачите са добре да останат "свободни" за евентуално показване на намеренията ти при нужда да завиеш на някъде. За да има ефект обаче, трябва да се приеме със закон и да се монтира на всички МПС-а, иначе някой може да си помисли, че има хлабава връзка и едва когато се натресе отзад да се замисли и за други варианти :-D

П.П. Особено ако го сложа аз на Москвич-а ми - всеки ще си помисли " на тоя таралясник му се губят токовете " :-D

Тема "мигащ стоп или вкючени аварийки , при рязко спиране" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: