Това "уплътняване" по принцип го правим заради топлоизолацията. Дълбоко се съмнявам, че упоменатата по-горе стара дограма е по-добра в това отношение. Подвеждащо е мнението и за "дебелия" слой въздух между старите крила.
Влагата се явява съпътстващ проблем, основно след смяна на дограмите, но НЕ САМО. Увлечени от възможността да пестим топлина, често забравяме за нея - психологичен фактор.
Факт е обаче, че почти всички решения за влагата са някаккъв компромис със спестената топлина (енергия).
Добра идея е да се "души" влагата в местата на генерирането й (радгледаните клапи, отдушници, аспиратори, вентилатори), като не се забравя и за притока на свеж въздух (иначе тези устройства не работят ефективно). Счита се, че този приток трябва да бъде към сухите помещения (зони) в жилището, а изтеглянето от влажните.
Има различни (по-енргоефективни, но и по-скъпи) решения.
Например ефективният електрически осушител, за разлика от климатика с подобна функция. И двете обаче страдат от "порока" да не вкарваме свеж въздух, който както се спомена, е необходим не само заради влагата.
Лишена от този "порок" е вече S-класата - вентилация с рекуператор на топлината, ама сложно и скъпо - присъства във втората картинка на rulom.
Влагата се явява съпътстващ проблем, основно след смяна на дограмите, но НЕ САМО. Увлечени от възможността да пестим топлина, често забравяме за нея - психологичен фактор.
Факт е обаче, че почти всички решения за влагата са някаккъв компромис със спестената топлина (енергия).
Добра идея е да се "души" влагата в местата на генерирането й (радгледаните клапи, отдушници, аспиратори, вентилатори), като не се забравя и за притока на свеж въздух (иначе тези устройства не работят ефективно). Счита се, че този приток трябва да бъде към сухите помещения (зони) в жилището, а изтеглянето от влажните.
Има различни (по-енргоефективни, но и по-скъпи) решения.
Например ефективният електрически осушител, за разлика от климатика с подобна функция. И двете обаче страдат от "порока" да не вкарваме свеж въздух, който както се спомена, е необходим не само заради влагата.
Лишена от този "порок" е вече S-класата - вентилация с рекуператор на топлината, ама сложно и скъпо - присъства във втората картинка на rulom.