Изпратете снимка на всички ваши стандартни и нестандартни решения.
Dare_Devil
Ударила ме е за пореден път сачмата и съм се хванал да възстановявам до вървящо състояние (с известни кустомизации) един Балкан 50. Сблъсквам се обаче с няколко проблема, за които ще ми трябват много съвети. Ще ги опиша с номерца, за да е по-удобно за тези, които решат да помогнат:
1. Предните му колове са потрошени, но имам един комплект колове от MZ (мисля поне че са от MZ). Захващането към рамката стана без проблеми - в горната им част диаметъра е идентичен с този на оригиналните колове на Балкан-а. Проблем се получи там, където най-малко очаквах - при закрепването на предната капла към тези колове. Самата капла е с барабанна спирачка и съответно част от нея е неподвижна. Неподвижната част има издаден участък с външен диаметър 24 мм в центъра (през него минава болтът, с който цялото колело се закрепва за вилката). Проблемът е, че отворът във вилката, в който би трябвало да вкарам тази издадена част е само 18 мм. Някаква идея как да го разширя? Или да пробвам да изтъня издадената част на каплата?

2. Предната капла е леко крива. Не чак толкова, че да се вижда като не се върти, но все пак като се завърти се вижда отклонение около 5-6 мм.

3. Оригиналната седалка е съсипана, така че си мисля за някакъв вариант аз да изработя седалката. Никога не съм правил подобно нещо, така че ако някой ми скицира стъпките - ще се зарадвам (а и ще ми спести известно умуване).

4. Ще ми се да огъна и заваря допълнителни тръби пред двигателя, като на тях да изместя стъпенките на водача (в оригиналната конструкция те са малко зад самия двигател, и са меко казано неудобни за някой по-дългокрак като мен). Тук въпросът ми е как може да се огънат тръби около 15-20 мм (предполагам ще е нужно да са поне 1.5-2 мм стена) в не особено прости форми, както и къде мога да ги занеса да ми ги заварят, тъй като аз самият нямам електрожен, а и съм достатъчно неопитен (да се чете - некадърен) заварчик. На снимката с червено съм нарисувал как би трябвало да застанат тези тръби:
Изображение


5. Евентуално си мисля за ролбари, които да са закрепени към конструкцията от т. 4. Те би трябвало да са от още по-дебели тръби, и освен това ще трябва да се хромират. Къде и как може да стане хромирането. То ще е нужно и за кормилото, тъй като някой предишен собственик се е изгаврил с него и е заварил една хоризонтална пръчка, след което го е боядисал. Намерих кормило от Днепър, което принципно си изглежда по-добре от оригиналното, но хрмираното покритие е напукано на доста места, избила е лека ръжда, така че ще е нужно да се хромира наново.

6. Нямам намерение да ползвам оригиналния корпус на фара (едно правоъгълно тенекиено кюмбе), тъй като от дизайна му ме побиват тръпки. Как да изработя корпус с подобна форма:
Изображение
Мислих за два варианта - единият е да изрежа няколко конуса от върха на двулитрови бутилки за безалкохолно, да ги слепя една за друга, да китна ръба и да боядисам. Това ще е лесно за изработка, но не знам дали ще е достатъчно здраво. Втория вариант е да го направя по калъп от стъклоплат и смола, но това е нещо, което никога не съм правил и ми се вижда сложно и трудно.

7. Бих искал да скъся задните амортисьори. Това не виждам как може да стане освен с подмяна, така че тук въпроса е - какви бих могъл да ползвам.

8. Мисля си за преработване на електрическата уредба към 12 волта, със стартер, акумулатор и електронно запалване (оригиналната е с магнет на 6 волта, запалване с чукче). Тук вече съм много бос, така че всякакви съвети ще са от полза.

9. Върти ми се из главата някакъв вариант за отделен маслен резервоар и система за смесването на бензин и масло на път към карбуратора, за да не се налага да се смята всеки път като се сипва бензин колко масло да се долее, но това е по-скоро в сферата на мераците, без да имам конкретни идеи как (и дали изобщо) може да стане.

Предварително благодаря за съветите и идеите. Когато имам някакъв прогрес по машинката ще пусна и снимки.

[edit]
Промених заглавието на темата, че първоначално мислех да питам само за първия проблем, пък после се сетих и за останалите.
[/edit]

Прикачен файл

balkan50.jpg
balkan50.jpg (52.96 KиБ) Видяна 14605 пъти
housedoktor - майстор
1 райберова се (edit по добре дай снимка на детайла,че нямам спомен как беше там)
2оправя се 4рез натятягане на спиците-иска опит и търпение
3 сравнително лесно е можеш и да изполваш и тапицерски копчета
4 не го прави,не ми се обеснява защо....
5 и това не прави,ако падне мотора кривиш цялата рамка и влизаш в голям филм после
6 фар от тракторче 6те ти свърши работа след никелиране
7 от 'карпати' например ,но не виждам смисъл в това.....ще ти падне цолажа на задната капла
8 Правил съм го на АVO 425 ot 1955 г става но изисква много изобретателност и е голяма играчка (външен генератор ремъци,шайби обтегачи).А смисъл да слагаш стартер не виждам......,както и да махаш магнета
И 10
защо искаш да потрошиш грешни пари в такъв проект.Ако ти се занимава работи по четиритактови Аво или Урал стават добре и нося мнооооооого подобрения .И вървят добре Едното ми Аво наскоро го мярнах -продадох го 92 г Много мотоциклети съм въстановил ,но дори и през ум не ми е минавало да работя по балканче .По добре го реставрирай и си го запази-скоро ще изчезнат напълно и ще имаш уникат

Прикачен файл

avo.jpg
С доста старание и работа става прекрасен чопър.Това е модела "турист"Жалко,че нямам подръка сними на моя мотор-беше сред най хубавите в България по онова време
avo.jpg (44.21 KиБ) Видяна 14571 пъти
Dare_Devil
housedoktor написа:
1 райберова се (edit по добре дай снимка на детайла,че нямам спомен как беше там)
2оправя се 4рез натятягане на спиците-иска опит и търпение
3 сравнително лесно е можеш и да изполваш и тапицерски копчета
4 не го прави,не ми се обеснява защо....
5 и това не прави,ако падне мотора кривиш цялата рамка и влизаш в голям филм после
6 фар от тракторче 6те ти свърши работа след никелиране
7 от 'карпати' например ,но не виждам смисъл в това.....ще ти падне цолажа на задната капла
8 Правил съм го на АVO 425 ot 1955 г става но изисква много изобретателност и е голяма играчка (външен генератор ремъци,шайби обтегачи).А смисъл да слагаш стартер не виждам......,както и да махаш магнета
И 10
защо искаш да потрошиш грешни пари в такъв проект.Ако ти се занимава работи по четиритактови Аво или Урал стават добре и нося мнооооооого подобрения .И вървят добре Едното ми Аво наскоро го мярнах -продадох го 92 г Много мотоциклети съм въстановил ,но дори и през ум не ми е минавало да работя по балканче .По добре го реставрирай и си го запази-скоро ще изчезнат напълно и ще имаш уникат
1. Какво ще рече тва "райбероване"?
2. Кои спици се натягат? Тези, които са точно на кривината или?
4. Наясно съм, че ако го направя тепърва ще трябва да мисля начин за изместване на лостовете на спирачката и на скоростите. За тях обаче имам някои идеи, които не съм споделил още, най-вече защото не съм ги доизбистрил в главата си.
5. Защо да се криви рамката? Според мен е достатъчно здрава (а и тръбите от т. 4 ще я подсилят допълнително)
6. От къде би могло да се намери това нещо?
7. Нямам намерение да слагам по-малка задна капла, просто ме дразни огромното разстояние между гумата и калника. Това, което имах предвид е по-скоро по-къс и с по-малък ход амортисьор, който да обере това излишно разстояние
8. Още не съм решил да го правя, но си мисля че ако стане би било доста добре.

За 10 - правя го от пусти мерак. А и за добиване на опит. Със сигурност като се получи ще подхвана и по-голям мотор, но не искам докато трупам опит да съсипя нещо, за което съм дал 800-2000 лева (такива цени видях в mobile.bg за Урали и Аво-та), като мога поне част от опита да добия на пърпъретка, за която съм дал 50 лева.
MASTER - специалист
Опитай да го възстановиш в оригинален вид, за да има някаква стойност труда ти.

Всичко останало е глупост.
Едва ли смяташ че ще можеш да го караш толкова, че да ти е удобно - ролбари, рамки, тапицерии, фарове. Рискуваш след намесите ти да се получи нещо предизвикващо смях.
Dare_Devil
Не харесвам оригиналния вид на Балкан, освен ако не е перфектно направен. Не мисля, че бих се наел да го правя перфектен (най-малкото няма да имам нервите да го правя в хоби проект), така че това не е за мен. Предпочитам да го направя така както на мен ми харесва. Аз не питам какво да направя; това вече до голяма степен съм го решил. Аз искам само съвети как да осъществя идеите си, а на който не му харесват - да си спомни, че както той има право на (лош?) вкус, така и аз имам. Може да съм глупав в нечии очи, но все пак всичко зависи от гледната точка, нали? Както казват англичаните: "Beauty is in the eye of the beholder".

[edit]
Съжалявам ако е прозвучало грубо от моя страна, но се подразних от начина, по който се отхвърлят идеите ми в стил "За*би, няма смисъл, не се занимавай". Винаги съм готов да обсъдя една аргументирана идея или да изложа своите доводи в защита на идеите си, стига атаката срещу тях да е аргументирана.
[/edit]
inspo - майстор
Конкретно за балканчето от снимката ли говориш ,или за някое друго ?
Защото това на снимката изглежда е преправяно , много височко ми се вижда . И калниците му са рязани . При мен гумите са скрити в тях.
Да знаеш ,че балканчето на възраст е много капризен мотор иска гледане и доста често бутане :-D .Общо взето както ти казват колегите ,стойноста му би била по голяма като музеен експонат . Разбрах ,че те дразнят този тип изказвания ,за което извинявай . Обаче това ми е мнението по въпроса.
apis1964 - специалист
http://balkanmotors.portbb.com/login.php
форум за мотори и мотопеди Балкан
П.П Това балканче ако не се лъжа се продава :?: :-D Съжелявам за спама. :)

Тема "Възстановяване на Балкан 50" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: