• 1
  • 2
Изпратете снимка на всички ваши стандартни и нестандартни решения.
Здравейте.Изчистих от прахта една шевна машина юнион и съм решила да поработя малко на нея.въпросът ми е трябва ли да се смазва изцяло или е достатъчно само грайфера и сувалката да се смажат? И друг въпрос. От къде да си намеря дръжка която се прикрепва за колелото.педалът за ел. Задвижването е много стегнат и много бързо шие.докато свикна ще мине време.благодаря ви.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Точно грайфера и сОвалката не с есмазват. Капе се масло във всяка дупчица. Щом е занемаена, смажете обилно, изчакайте някое време, маслото да разтвори спечените мръсотии , избършете и смазвайте с по капка всяка седмица ако шиете и веднъж месечно, ако не шиете
Другият ви въпрос не го твърде разбрах. Дайте модел на машината или снимка откъм задвижващия отсек
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Разбрах. Много по лесно е да си купите нов "мек" цензура, отколкото да я направите ръчна. И се свиква с поръбването на един чаршаф. Няма да се плашите :-))
jordanvass - майстор
Тая машина си иска обилно мазане. И не само в посочените дупчици. Обърни я и смазвай отдолу всичко, що мърда и контактува с нещо.
Много важно е и темперирането на машината. През лятото не е проблем, но през зимата е добре да я оставиш за половин-един час да се посгрее в стаята, в която ще шиеш. Щото обикновено ги съхраняваме в някой студен килер, а студена не шие добре.
С пeдала трябва да можеш да регулираш оборотите. Трябва да може да тръгва бавно и плавно. Ако не - смени педала. Но си се искат известни умения. Ако не си шила, трудно ще я подкарваш плавно в началото. Свиква се. И не минавай на ръчно, не си струва.
wanderer - специалист
за мазането - абсолютно съгласен с горния коментар. мажеш всичко дето се движи, и мърда. за педала - тъй като се научих на 16 години на един електрически "Лучник" (който ползвам до ден днешен) вече съм забравил как е на ръка, но си спомням че когато се научих на ток, и двете ми ръце бяха свободни беше голяяяяма благина. учи се директно на ток, не се занимавай с "ръчни" изпълнения.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Ама, моля, не смазвайте совалката и грайфера, че всичкото шито ще се омаже :-)))
wanderer - специалист
точно 2 метра тегел като минеш на някое ненужно парче плат и ще се изчисти. то за да цапа това масло трябва да идва от някъде, и не може да цапа до безконечност. номера е да се смаже, да поработи малко без совалка, и най вече без макарата, и се самопочиства. не става въпрос да я дави в масло. все пак аз UNION става въпрос :-D .
torbalan - Дървен философ
Абе кви са тия идеи да се мажат совалката и грайфера?!?!
Това е проектирано да бъде сухо и не трябва да има капка масло там!
Трябва да е сухо и чисто и да блести.

Независимо каква е машинта!

Иначе там, където трябва да се смазва, има оставени едни специфични дупчици...
Дали отгоре, дали отдолу - на друго място масло не е добре да се слага, че може да протече и омаже...
jordanvass - майстор
torbalan написа:
Това е проектирано да бъде сухо и не трябва да има капка масло там!
Трябва да е сухо и чисто и да блести.

Независимо каква е машинта!
Чак пък независимо каква е машината... При Юниона не, но сериозните машини са със специална система за мазане на грайфера. Имат си резервоар за масло и по фитил то се отвежда до гърба на грайфера. В него пък има нарочен отвор под ъгъл, през който от центробежната сила маслото се засмуква от фитила и смазва подвижната част на грайфера. Хиляди обороти в минута са там, иска си мазане. Но совалката е суха, верно.
torbalan - Дървен философ
Аз такава с резервоар за масло не съм виждал. Това не означава, че няма де... :)

Но тези, които съм виждал, са със сух грайфер и совалка... :)

Ако една машина е с резервоар за масло, то определено смазването там ще е по друг начин. Няма да се търсят дупчици, в които да се капе масло :)
  • 1
  • 2

Тема "Шевна машина Юнион" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: