• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Напишете въпрос свързан със санирането.
MASTER - специалист
Естетсвено, че за външния - вътрешния може да го има,може да го няма, той има само декоративна фунция.

В случая на схемата като че ли става дума за камък, може да е пластмасов, дървен, от керамика - единственото предимство на перваза отвътре е, че по лесно се почиства домашния прах ,който се натрупва по хоризонталните повърхности. Ако е мазилка с боя - се омърля много бързо.

Другата функция на вътрешния перваз е чисто естетическо - декоративна, съотвено и начина на монтаж е от значение дотолкова че да е естетичен, и относително здрав

П.С. Tsilkov - схемата която си посочил ти е за алуминиеви прозорци, не за ПВЦ, но принципно няма никакво значение.
В случая само долния профил, на който е закрепен алуминиевия перваз е пластмасов с метален усливащ профил в него
boqnkov - специалист
В крайна сметка как се решава ето този проблем или пяната под алуминиевата дъска е достатъчна? Говоря за изолационна гледна точка. Иначе като техническо решение много ми харесва дъската да е под профила, а не челно...

Прикачен файл

EURO_pervazi_i_kozirki.jpg
MASTER - специалист
Ще опиша как е правилния начин да се направи, с набързо подбрани картинки. С уговорката, че в България никой не го прави така (както много други неща :-D )

Първо се залепя уплътняващ банд отвън. Картинката която намерих е за вътре, но от външна страна се прави същото.
В случая банда е залепен изключително некадърно, но набързо попаднах само на тази картинка. Трябва да върви надолу, и после на 90 градуса към зида.

Изображение

След това - преценява се колко високо е монтиран прозореца. Ако е по височко - добре е да се залепи стиропор върху зида.
Картинката е малко глупава,с това под касата, просто показвам идеята.

Изображение

После мрежичка и се шпаклова стиропора.

Подготвя се перваза. Монтират се страничните капачки. Червеното на схемата е специално уплътнение. Разбира се, за первазите продавани у нас такова няма. Може да се обработи с силикон, там където е червено на снимката. Другият вариант е да се подлепи от долна и задна страна с някаква самозалепваща непропускаща вода лента.

Изображение

От долна страна на перваза се залепя антидронова лепенка. Като тези които се лепят на мивките от алпака. Служи за да разсейва барабаненето на дъждовните капки. Широчината на лентата трябва да е над 1/3 от широчината на перваза и с лепи по средата.

Изображение


След това завинтваме перваза запрофила с подходящи винтове с широка периферия или гумени/пластмасови шайби.Някави подобни на тези.

Изображение

Може да се сложат и подобни ъгълчета, но може и без тях,просто трябва да се завиват внимателно винтовете за закрепване на перваза

Изображение

От там нещата стават различни.

Ако е ново строителство,но няма да има изолация - перваза се нивелира под подходящия наклон с клинчета и се запенва. Внимателно, без голямо налягане, за да не се огъне перваза нагоре. Това е най разпространената грешка. След като пяната изсъсхне, вадят се клинчетата и при нужда се допълва с пяна там.

После пяната сепритиска навътре и отдолу на перваза се залепя компри,така че да равни с предния край на стената.
Тази зелената ивица на картинката. Другата залена ивица отзад на перваза не се лепи. Там вече сме залепили уплътнителен банд. Извинявам се че картинката е много малка -такава намерих набързо.

Изображение

С това се приключва операцията и чакаме мазачите.

Ако е старо строителство,където стените вече са измазани се прави същото, ако луфта между перваза и стената е над 10 мм.След това се подмазва отдолу.
Ако луфта е по малък - пяната се притиска леко навътре и фугата се обработва с акрил. Задължително е акрила да е качествен и да става за външна употреба - например на Вюрт. Акрила по железариите за левче картушката не става за тази цел

Ако е ново строителство,но ще има изолация, се монтират и поддръжки на перваза. Те осигуряват правилния ъгъл на перваза. Понеже стиропора все още не е залепен,перваза ще виси в нищото. Ето така изглежда ,но има и други модели.

Изображение


Монтират се на 70см от краищата на перваза, и по средата разстоянието се разпределя пак на около 70см. Ако перваза е по къс от 1,50 м се монтира само един в средата. В монтиран вид изглежда така.

Изображение

След това изпенваме фугата между перваза и зида и чакаме вече изолацията. На горния крайна стиропора ,който ляга под перваза трябва също да се залепи компри.

Това са общо взето начините на монтаж ... :wink:
boqnkov - специалист
Благодаря за подробните обяснения. Утре ще слагат дограмата а пък се очертава да е студено. Около нулата. Това проблем ли е за монтажа на дограмата и по - конкретно пяната за монтаж... Притеснен съм защото отделих повече от предвидения бюджет за дограма и искам всичко да е както трябва с нея.
stiv1961 - майстор
Гледай пяната да е ,,зимна", на флакона трябва да пише.
boqnkov - специалист
Пяната беше зимна, даже беше вюрт, ама ми се стори, че не сложиха много. Май навсякъде където съм виждал пяната излиза с много от ръба на дограмата. При мен е до ръба на дограмата. И още нещо... Как мога да се уверя, че вътрешното ми стъкло е ка? Външното е високоенергиино, защото слънцето грам не се усеща през него. С троен пакет на сен гобен съм. Прозореца леееко зеленее. По принцип вярвам на фирмата и ми хареса монтажа, но се притеснявам да не е станало объркване със стъклата.
MASTER - специалист
Достатъчно е пяната, не бери грижи.

Просто който я е полагал си е разбирал от работата и не я разхищавал.


За стъклото също не трябва да береш грижи, трудно стават обърквания, освен ако не са злоумишлени ;)

В форума има много писано за полевия тест с запалка, направи го за да се успокоиш :wink:
boqnkov - специалист
Тъй като не знам кога ще слагам изолацията отвън искам да защитя пяната от атмосферните условия. Каква препоръка ще ми дадете? Има ли някакво специално "тиксо" което да залепя от профила до зидарията за да предпазя пяната или си трябва класическо обръщане с фибран и евентуално колко см профила да бъде захапан с изолация?
MASTER - специалист
Да, има такова "тиксо" :-D Казва се "уплътняващи ленти, и са задължителни при RAL монтаж. А самия RAL монтаж е задължителен, но в някои други държави :wink:

Естествено, идеята е друга, - тъй като пяната освен че не издържа на UV, също така и не уплътнява откъм влага, а я абсорбира с тези ленти се гарантира уплътняването на фугата между прозореца и стената.

Съответно това се прави и отвън, и от вътрешна страна,като материалите за това са различни.

Единият вариант за външната страна е компри банд. Лепи се отстрани на касата преди монтажа ,прозорецът се мотира, и след известно време компри банда сам набъбва и уплътнява към зидарията. Едва след това прозореца се изпенва от вътрешната страна.
Изображение

В завършен вид изглежда така. В случая картинката която намерих е за дървена стена, но с тухлена е аналогично.
Изображение

Този вариант има един недостатък - за да набъбне компри банда се изисква относително висока температура на околната среда. Зимата може да отнесе няколко дни чакане,докато набъбне и уплътни. Затова ако се бърза,през зимата се използва друг вариант - уплътнителна залепваща лента за външна употреба.

Залепва се също преди монтажа

Изображение

След това прозореца се монтира.

Изображение

След това има два възможни варианта за изпенване. Първият е да се залепи външната лента към зидарията, и да се изпени отвътре. Ако касата е много широка, или луфта прекалено малък и пяната трудно би се шпритцнала от вътре чак до външната страна- желателно е първо да се изпени отвън, да се изчака малко и когато пяната е направила коричка да се притисне навътре и след това лентата да се залепи към зидарията.

Същата операция се повтаря и от вътрешна страна. В крайна сметка се получава ето така.

Изображение

Тук е лентата е лепена към стената с строително лепило, което е доста бавна и неприятна операция.
По чистия вариант е да сеползват двойно самозалепващи ленти,които само се притискат към стената и самозалепват.

Изображение
или
Изображение


А колко трябва да захване мазилката касата, се определя от това малко самозалепващо профилче. Обикновено мазачите, или тези които правят изолацията си го залепват където трябва.
Изображение

Eто така изглежда залепен
Изображение

Жълтата лента се отлепя, отдолу има самозалепващ слой,на който се залепя найлон,предпазващ прозореца от мазането. След това найлона се отлепя,частта от профила за която е бил залепен найлона се отстранява лесно с пречупване и в завършен вид изглежда така.


Изображение

Самотообръщане може да стане с готови елементи за страници, от едната страна се прерязват според широчината на зида, а от другата са в готов вид с интегриран ъгъли мрежа.

Изображение

Просто,лесно и чисто.

Искам обаче да направя едно уточнение.

В това,и горното мнение за подпрозоречните первази само показвам как е правилният (и единствен начин) начин да се изпълнят операциите. Нямам претенции описанията да са пълни, просто могат да послужат за ориентация на по любопитните.

В България разбира се няма никакъв шанс да получите подобно изпълнение, по вероятно е ако почнете да обяснявате видяното на картинките на майсторите ви , да ви обявят за изперкали и да ви препоръчат психиатричен преглед. :-D :-D
radius - майстор
Master, то тук както сме все теоретици във форума ще те нападнем, камо ли майсторите :lol: .
Какви са тия европейски монтажи, дай нещо по-достъпно. Сега сериозно, да споделя за този профил който се лепи за обръщането отвътре ( с чупещото се след това перо). Силно съм недоволен от баумитския такъв, но не че има значение фирмата, просто такъв му е принципа. Значи, с дограма ПВЦ орех съм. Съответно има голямо разширение и свиване. А този профил е залепен за нея. С около 3мм мека двойнолепяща лента. познайте какво се случва при движението на дограмата - профила както е захапал мазилката с п-образната си част, просто я отцепва, защото си се движи с дограмата. Та така ...1 наум.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Правилен монтаж на PVC дограма" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: