• 1
  • 2
Напишете въпрос свързан със санирането.
preslav - майстор
mimilisa написа:

Другият въпрос който ме вълнува е , когато изолират под на къща с XPS , тази циментова замазка върху него не е ли пак топлинен мост?
Замисли се мост между кое, ако замазката не е в контакт със студени повърхности от къде топлото ще "избяга" - по кой "мост" ще мине?
mimilisa - специалист
preslav написа:
mimilisa написа:

Другият въпрос който ме вълнува е , когато изолират под на къща с XPS , тази циментова замазка върху него не е ли пак топлинен мост?
Замисли се мост между кое, ако замазката не е в контакт със студени повърхности от къде топлото ще "избяга" - по кой "мост" ще мине?
Не се сетих че към стената се слага изолираща лента. И въпреки това цимента поглъща топлината и държи студено на допир.
preslav - майстор
mimilisa написа:
Не се сетих че към стената се слага изолираща лента. И въпреки това цимента поглъща топлината и държи студено на допир.
Това с усещането на допир е една голяма заблуда, но е трудно за обясняване - може би един пример ще ти помогне да си представиш нещата.
Декоративните стиропорови плочи са дебели 5 мм. ако си сложиш ръката върху такава плоча имаш усещането, че е топла т.е. държи топлина, но се замисли защо никой не си изолира фасадата с 5 мм. стиропор, а с 50 и повече. Няма абсолютен изолатор, а разликата между добрите и лошите изолатори е в скоростта, с която провеждат топлината. Много са факторите, които влияят върху тази скорост, примерно ако температурите от едната и другата страна са еднакви няма да има никакъв пренос на топлина - в твоя случай когато температурата на повърхността на замазката се изравни с тази на околната среда, когато отдолу я "подпира" по-добрия изолатор, усещането за студ ще изчезне, разбира се това пак зависи от крайното покритие - за сега по-добро от естествен паркет не знам.
Отплеснах се в обяснения, но замазката ви няма да е термомост в истинския му смисъл.
Hursa - майстор
mimilisa написа:
Не се сетих че към стената се слага изолираща лента. И въпреки това цимента поглъща топлината и държи студено на допир.
Не съм сигурен за каква лента става дума, но вероятно е звукоизолационна - да не предава звук от замазката към стената и от там към други помещения. Ако държите на вътрешната изолация - най-вероятно замазката няма да контактува със тухлите на стените. Така, че този термомост, ще е прекъснат. При достатъчна топлоизолация на пода, под замазката - тя ще е с температура близка до тази в помещенията. В този случай, ще играе роля на топлоакумулатор. Няма ли да има нещо върху замазката? Може да е достатъчно да не чувства дискомфорт, когато се ходи бос.
Всъщност къщата за постоянно пребиваване ли е или вила. Вътрешната топлоизолация си има минуси (до колкото разбирам), макар че позволява "лесно" избягване на термомостове, там където с външна топлизолация биха се избегнали трудно. И зависи колко помещения е къщата, може да се окаже вътрешната изолация значително по-скъпа от външната - със значително по голяма площ.
kistbam - специалист
Здравейте. Има леко развитие по-въпроса с моята изолация.
Майсторите са харесани. Препоръчани от приятел. Видях техни завършени къщи и всичко изглежда супер.
Сега нещото, което планувам да направя е да разделя изолацията на 2 етапа.
Сега да се положи 10см. вата, след което да се шпаклова и евентуално грундира, за да се защити ватата.
А след време (надявам се по-скоро), когато посъбера пари, да завърша с мазилката, камък за первази и декоративни профили около прозорците. По този начин ще успея да сложа сега вата 10см. (ще вляза в бюджета, който съм си определил) и също ще имам възможност за корекции по фасадата (направа на покрив за веранда, промяна на места на осветителни тела и т.н.) ако се налага.

Въпроса ми е: Има ли някакъв проблем ватата да седи така няколко години? Има ли някаква опасност от поемане на влага, прегаряне или друго? И ще мога ли да взема акт 16, ако няма мазилка?
За ватата: Knauf или Rockwool. От магазина и от майсторите получих еднакви отговори. Че са еднакво добри.
andy_forresite написа:
...Сложете водооткапващ профил, който е и подвеждащ за правилното нивелиране на стиропора. Първия ред стиропор ляга на този профил и натам лепят и подравняват. След това плътно под него да подпре хубаво в профила слагаш XPS-а. Помисли за хидроизолирането на мястото където "фибранът" се докосва със земната повърхност...
andy_forresite, водооткапващ профил ще има. Също така камъка ще е по-навътре от изолацията с 1-2 см. Искам да те питам за това хидроизолиране на мястото където "фибранът" се докосва със земната повърхност. Как да го направя максимално защитено?
andy_forresite - майстор
Майсторите ще знаят, но понеже ме питаш - с хидроизолационна лента и мазане с двукомпонентна смес за такава лента. Лентата е като гума. Сместта е кремообразна, маже се долната част на стената и под 90* ъгъл със земната повърхност (цимент, гранитогрес а не земна пръст), маже се и цимента (земята), слага се гумираната хидроизолационна лента да потъне с притискане по стената и цимента и се донамазва отгоре докато се покрие. Това изсъхва, стяга и ако не е менте, няма някъде процеп, си готов.
Не оставяй ватата без мазилка. Мазилката защитава от дъжд, пръски вода, мъгла и пр. Не е само за вид. Няма какво да грундирате два пъти стените и да слагате някакви водоплътни "шпакловки". Приключи го докрай.
kistbam - специалист
Знам, но всичко опира до пари.
Другата голяма чуденка. След доста калкулации и ревизии на бюджета, с жената решихме, че ще минем на ЕПС.
Искам да попитам има ли смисъл да дам малко повече пари за Startherm на Баумит. Този графитния.
Дават го с по-добри изолационни свойства и по-устойчив на стареене. Търговски трик ли е? Накой да има впечатления?
Също така мнения за ЕПС различни от Baumit но с по-голяма плътност. И къде в Пловдивско мога да ги купя?
По принцип ме е страх дали Baumit e истински Baumit, пък камо ли някой който не е известна марка.
andy_forresite - майстор
Не ти трябва голяма плътност. Фасаден стиропор (EPS-F) с 15-18 kg/m3 плътност е идеално. По-лекият материал по принцип е по-добър изолатор от същия, но по-тежък материал.

8 см сиви плочи биха дали коеф. на топлопреминаване около 0,32;
при 8 см протерм би бил 0,36.
Хипотетична външна стена 100 кв.м. и делта t=30 --> 960W при сивия и 1080W при белия стиропор.
Тоест по отношение на топлоизолационните свойства не е кой знае какво предимство. Вече за издръжливостта във времето (стареенето и промяна на свойствата) нямам никаква представа.
Важно е да се направи качествено "обличане" с минимален брой и площ топлинни мостове.
radius - майстор
Аз съм със Стар терм. Да знаеш, че си иска и стар терм лепило/шпакловка. За свойствата не съм ги мерил :lol: , освен че на кантара не можа да закове 15кг/кубик. (14 и нещо, при декларирани 15-18 ) . Смятай за най-простото за мерене щом не е в ред, какво остава за ламбди и мюта.
Но не съжалявам де ;)
andy_forresite - майстор
Ламбдите обикновено се различават - при обявена 0,035 w/m.k по-вероятно е да е 0,040-0,041. Съответно 0,038 е всъщност 0,045 и т.н.
  • 1
  • 2

Тема "Питанки около изолация на къща" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: