• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Напишете въпрос свързан със санирането.
prascho - майстор
Oтговарям ти веднага. Когато има налична дървена не уплътнена добре дограма и тя е с U>2 W/m2.K дефакто представлява най-уязвимата точка и през нея загубите са най-големи. По същия начин при твоята ситуация стените стават най-узвимата част от системата и загубите през стените ще се доближат до тези на тавана т.е. 30%. Това е личното ми мнение. Топлия въздух бяга нагоре. Ще кажеш когато съм изолирал пода как ще влезее студен въждух за да измести топлия. Отговора е: през долната половина на неизолираната стена навлиза студения въздух. Той се опитва да изтласка топлия и тъй като топлия не може да излезе през тавана то ще избяга през горната част на стената /най- много през контактуващите ъгли/. Затова и там е критична точка за почва на увлажняване.
pipbel - майстор
Мисля че много теоретизираш...къде си го прочел това ?
По какъв механизъм (освен течение, а такова е невъзможно през стените) загубите през стените и от термомостове ще се увеличат двойно до 30% ??? :?:
Все пак това не е въздух под налягане да си търси път някъде, разликата мезду студения и топлия въздух е само в кинетичната енергия, доколкото си спомням от физиката. И в отн.тегло - топлия е по лек и затова бяга повече през таваните. :)

PS Прозорците ми ги смятай по същия начин както стената, с U около 1.5 (5 камерна 32мм с К стъкло дограма)
rusev - специалист
Апартаментът е вътрешен. Съседите отдолу топлят с климатик, а също и тези отляво. Вдясо апартаментатът граничи със стълбището, а отгоре не се отоплява. Това е положението в двете северни стаи. Като едната я отоплявам с климатик, а другата с газова печка. В южната стая отдолу и в ляво и дясно топлят с акумулираща печка, отгоре с климатик. Аз там не отоплявам-спалня ми е. Стените са тухла навсякъде с 3 см. варова мазилка от двете страни.
Сега ще кажете като не отопляваш за какво ти е топлоизолация. В послдващ етап мисля да слагам локално парно вероятно на газ.
pipbel - майстор
Прасчо - ей за това става дума :http://www.skn-daikin.ru/ftxr_28_e.html
Daikin FTXR28E
Забележи че поддържа влажността винаги между 40-60 %. Не само сменя въздуха на всеки 2 часа,но има явно и вградена функция на рекуператор (да затопля свежия въздух). :!:
Каква ти влага, какъв ти мухъл..... :?:

При кондиционировании помещения площадью 24 м2 с высотой потолка 2,7 м объем воздуха полностью сменится за 2 часа непрерывной работы, при этом содержание CO2, будет существенно ниже, чем при работе обычной сплит-системы.

А колко ли % ще спестя от тези 20% топлина дето винаги я губим безвъзратно, за да проветряваме и вкараме свеж въздух поради херметично затворените ни къщи с външна изолация и плътна PVC дограма..........
8180 - майстор
Прасчо и Пипбел,
Даста ме надценявате, а и съм къс откъм времето, но ще опитам да коментирам.
Съгласен с Пипбел - да се насочим към повърхностите с най-големи загуби в къщата (да прощава в случая колегата Русев с апартамента).
В ЛС, които днес имах удоволствието да споделя стана дума, че процентите на са ми силата, но и Прасчо според мен е прав, като казва, че в НОВАТА СИТУАЦИЯ (санирани таван и под) загубите през НЕсанираната стена могат да достигнат 30%. Според мен и повече - ако всички останало е по "теретипа" на пасивн. къщи и са останали само тези загуби, то те ще отидат и към 100% (в НОВИТЕ условия).
Допускам Изовър дава типична несанирана сграда в примера си.

Прасчо малко "трудно" се изразява за последствията - аз също съм противник на "резки" разлики в свойтвата на повърхностите. За по-просто, бих употребил "термомост" - в сравнение с перфектно санираните останали повърхности, несанираните (според мен) се превръщат в такъв. Това което Прасчо се затрудни да изкаже - откъде се взима студения въздух - ами той просто си се врътка около студената стена и ТО в обратна посока - топлият горе изстива и слиза надолу, след което се стопля в стаята и се качва пак горе. Пътем, стопляйки се поема влага от помещението и се освобождава от нея, където намери условия за конденз - достатъчна за това ниска температура на повърхността.

Пипбел,
Абе не ги харесвам тези "супер космически" климатици. Не ми е лош руският, ама не схванах аджеба, как освен топлината/студа, че и влагата на вътрешния въздух рекуперираха, а и кому е нужно???
Външният (свеж) въздух, поне за нашите сегашни условия си е добър практически винаги откъм влага - зиме достатъчно сух, лете влажен.

Пътем (за протокола) ще вметна - вътрешен въздух с темп. 20-25°С и относ. влажност 60% започва да кондензира в/у повърхности с темл. 12-16°С. Дали такива ще има върху хипотетичната несанирана външна стена на Пипбел не знам.
Тани - модератор
Направих важна и тази тема , защото обхваща доста аспекти !
Matchless - специалист
Наредба N7 за топлосъхранение и икономия на енергия в сгради от 01.03.2005:
Стойността на коефициента на топлопреминаване U за външни стени и за подови плочи над неотопляем подземен етаж(за сгради с нормативна вътрешна температура 19С) НЕ трябва да надхвърля 0,50W/m2K.За таванска плоча на студен покрив максималната стойност на този коефициент е 0,35 W/m2K.
Наредба 7 определя максимален коефициент на топлопреминаване за преградни стени в отопляеми пространства за сгради с нормативна вътрешна температура 19С U=1,60 W/m2K.
За последното изискване(за вътрешни прегради) мисля ,че почти всички видове тухлен зид не отговарят.
За всяка сграда по-принцип се определя индивидуално къде е най големия топлообмен (сградата се снима с едни готини машинки и показва в цветове къде какъв обмен има) и се изчислява къде от каква изолация има нужда.Това е най правилният начин.Тези изчисления са в лабораторни перфектни условия,но в практиката условията не винаги са такива.
bigshop - специалист
Matchless написа:
Наредба 7 определя максимален коефициент на топлопреминаване за преградни стени в отопляеми пространства за сгради с нормативна вътрешна температура 19С U=1,60 W/m2K.
За последното изискване(за вътрешни прегради) мисля ,че почти всички видове тухлен зид не отговарят.
Реших да проверя този факт за стена с 25 cm плътна тухла и 6 cm мазилка.
ламбда тухла = 0.63
ламбда мазилка = 0.48
Съгласно формулите от първия пост
1/U = R = 0.13 + 0.25/0.63 + 0.06/0.48 + 0.13 = 0.772
(0.13 се взима два пъти защото двете граници на стената са вътрешни) и за U се получава 1.296. То е по-малко от 1.6, следователно удовлетворява изискванията. Ще ги удовлетворят и решетъчните тухли и "четворките" също.

За 12.5cm плътна тухла U се получава 1.744 и не удовлетворява изискванията. Но за 12.5cm решетъчни тухли (ламбда 0.41) за U се получава 1.471 и удовлетворява изискванията.

Извод: само стена от единична плътна тухла не удовлетворява изискванията.
pipbel - майстор
Ползвай това http://www.kudret.com/isikaybieng.htm

Изпитано е вече, по-лесно е и работи :!:
Наредба 7 определя максимален коефициент на топлопреминаване за преградни стени в отопляеми пространства за сгради с нормативна вътрешна температура 19С U=1,60 W/m2K
Аз тоя въпрос за вътрешните стени съм го решил по интуиция, без да знам горното.
Навсякъде по коридорите и между някои от стаите има вътрешна ТИ с 2 см фибран - така че U-то ми е около 0.78, тоест двойно по-добро :-D
Matchless - специалист
bigshop
Браво,браво:)Хайде сега ми кажи колко вътрешни 31см-рови стени си виждал.:)Масово ги правят с единичка или четворки зидани по тясната им страна (14 см ако не се лъжа).За да не възникне спор кой какво и как е смятал се порових малко и ето какви стойности намерих:

Четворки "на калъч",дебелина с мазилката 16 см - U=1,95W/mK

Единични решетъчни тухли(12см) с мазилката общо 16см- U=2,53W/mK

Тухли с вертикални кухини с мазилка общо 14см- U=1,76W/mK
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Тема "Пресмятане на Коефициента на топлопреминаване (К или U )" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: