• 1
  • 2
Напишете въпрос свързан със санирането.
andy_forresite - майстор
Нека всеки желаещ да напише реално как се е отразила външната изолация на дома му, включително постигнат ефект след полагане на ТИ на под, таван, след смяна на дограма, на входна врата и пр. С колко са се намалили разходите в килограми гориво или в потребената топлинна енергия в kwh за ден, месец или друг период, с колко спада вътрешната температура след спиране на отоплението (напр през нощта ако не се отоплява).
Изобщо какво реално да очаква човек ако се чуди да "инвестира" ли във външно полагане на ТИ плочи.
zaksofon - специалист
Привет и браво, много хубава тема!
Аз лично, не усетих разлика от санирането преди и след. Може би, защото стените са по 40 см, единичка или пък, защото е тънка изолацията - 6 см EPS... Кой да ти каже...
Къщата е на 2 етажа по 70 м2 + таван, пак толкоз. Имам и изолация на пода на таванското от 10 см вата (тая на руло - Кнауф) - т.нар. сух под с кофражни дъски отгоре. Топля се с 35 kw котел с реторна горелка, среден разход - 100-120 кг въглища на седмица. Работят само 4 радиатора (от общо 9) и 120 литра бойлер. Температурата от 6:30 до 24:00 часа е 22,5 градуса, а през нощта 18 градуса, като в различните стаи е различна сутрин (когато котела не е работил 6-8 часа) в хола не пада под 20, в спалнята около 18-19, в детската обаче е 15 (хола е под спалнята, детската е отделена и няма общи стени с другите две стаи). Имам и вътрешни стълби, които не отоплявам (а може би трябва). Ефект, най-голям за топлото, се получи, когато си смених стъклопакетите, от бели на 4 сезона. Температурата се вдигна, може би с 3-4 градуса. Забравих да добавя, че дограмата е пвц (евтинджос) - 5 камерна. :partyman:
В заключение, ще кажа, че преди да се почне саниране, е добре да се оправят джамовете. Защото тяхната площ е относително голяма, спрямо площта на стените и топлото най-лесно бяга от там. След това - таваните на стаите, особено там, където е последен етаж. И чак най-накрая - фасадата на къщата. Казвам го така от личен опит, както и от икономическа гледна точка, защото който има пара да прави огромен ремонт, едва ли, ще чете тук и ще започне всичко наведнъж.
naB4o - специалист
Ако става дума само за къщи, не мога да се включа. За апартамент, панелка изцяло външен Имаше изолация 5-7 см каменна вата вън, вътре 5см вата с ГК. Сменях дограмата миналата година от 24ББ на 44- 4с/б/ка с аргон и топли кантове.
1 година имах 250-300 лв ток и постоянно работеща камина с риза на дърва и климатиците бичиха нон-стоп, беше по-хладно. След това 180 лв ток, а ако пусна камината не се живее.Пускам я само на -5 и надолу или за кефа. Комфорта е по-голям сметките с 30-50 надолу.
Ако я нямаше изолацията щеше да е много по-студено и скъпо.
Отоплявам 96 м² навсякъде е 23-4° заради децата и жената(най-вече). Едната стая е с маслен радиатор, миналата година не я топлех, ако я топлех преди дограмата и вътрешната изолация парите щяха да са още 70-80 лв нагоре сметката.
Освен по-малкия разход, хубавото е по-доброто цялостнп отопление и комфорт.
speka_rs - специалист
Аз за сметки не мога да коментирам, защото изолацията е правена на парче, от миналата година съм с Грейко 20 кв и буфер. Това, което мога да коментирам е комфорта. Дори и 12 часа да не тръгне котела поради някакав проблем, в стайте 20-21 градуса инъче като работи 22-23.
А дали си заслужава инвестицията, до сега не съм чул ( или прочел) някой да се е набутал със изолация, всички доволни от това, което са сложили. Единствено хората който са с 15 + см от вън и 5+ см от вътре коментират, че прозорците им стават като проходи.
andy_forresite - майстор
чет фев 07, 2019 12:09 amspeka_rs написа:
...
С какви материали, дебелини и места за полагане си постигнал това?

Имам външно 8 см EPS на две от три външни стени на една пристройка, която се явява последна от градежа. Застроената ѝ площ е 30 кв.м. Съответно резултатите след спиране на отоплението в 23:00 часа снощи и гледане на термометри тази сутрин в 07:00 часа:
- спалня 1 - 13 (стар дървен разкривен двоен прозорец)
- спалня 2 - 15
- хол - 13 (два подухващи ПВЦ джама и интериорна врата с луфтове)
дневна - 12 (на тавана 3 см EPS откъм вътрешната страна и северна стена с ГК+10 см вата от евтината на руло). Тази стая се затопля бързо и още по-бързо изстива.
- кухня трапезария (пристройката с външно 8 см на две стени, има една вътрешна стена) - 17°.
Сигурно с полагане на топлоизолация на тавана и вътрешно 2-3 см на северната стена, която е дълга 6,70 м, плюс смяна на интериорната врата (под нея духа сериозно при -10 и надолу) ще стане по-добре. Подът е цимент и върху него теракот и няма как да го топлоизолирам.

Както се вижда борбата при мен не е за 2-3 градуса, а за много повече.
Тухлен зид единички 40 см с двустранно измазване с вароциментова мазилка има коеф. на топлопреминаване 1.46. С добавка 6 см EPS-F коефициентът спада до 0.41-0.42. Цифрите казват, че би следвало да се усети осезаемо тази защита. А моите зидове са 25 см, така че К=2.06 :-D . Стеничките с външно 8 см са ми по 0.36. Та разлика без ТИ и с някаква ТИ при мен е 17-13=4°, като кухнята се топли до 23-24 градуса, а спалните до 19. Или кухнята е загубила 23,5-17=6,5 градуса, а спалните 19-13=6 градуса :? Май къщичката ми с 8 см вата и цокъл 6-5 см плюс смяна на духащите ПВЦ прозорци на 8 години и нова интериорна врата (първата след входната) ще се превърне в Къща. Изглежда има потенциал, за разлика от най-новата пристройка.
шоп - майстор
чет фев 07, 2019 9:25 amandy_forresite написа:
Подът е цимент и върху него теракот и няма как да го топлоизолирам.

Анди, това е голям енергиен вампир. Смуче яко топлина. Разбирам, че е трудно да се изолира, защото е свързано с къртене и пари...

На каква кота спрямо външния терен е пода?

Цокъла изолиран ли е?

Имам нещо впредвид и ако се окаже удачно ще ти кажа за какво става на въпрос. При мен го направих, направил съм го и при още 4-5 приятеля. Ефект има.
andy_forresite - майстор
чет фев 07, 2019 12:48 pmшоп написа:
...
Подът на пристройката е на кота 20 см над външния терен. Първо е бил излят бетон за под и е имало балатум #-o . После майстор е монтирал електрическо подово, без да се слага изолация под кабела. Тогава думата изолация е била позната само в сферата на проводниците предполагам. След това е залято с едни 5-6-7 см замазка и отгоре теракот. Не знам колко "дълбоко" е кабелът, но 24 часа от включване на подовото вдигат 1-2 градуса на пода. След 48 часа вече се усеща (27-29°) и като го изключа, след 3-4 часа отново е студен както без подгряването - 16-17 гр.
Имам като цокъл на външната стена 5 см XPS, но тухлите лежат на бетонова пътека, който бетон се слива под моята изолация с пода на кухнята трапезария. Това е строено някога и никой дори не е помислил да положи ТИ плочи в земната основа с надстърчане 2 метра, да се укрепи там както се прави и тогава да вдига "дувара".
В къщата нивото е 125 см над кота нула, паркет и дюшеме.
BLUEPUPIL-2 - специалист
Прикачен файл:
2.gif
2.gif (10.17 KиБ) Видяна 328 пъти
Прикачен файл:
3.jpeg
3.jpeg (46.3 KиБ) Видяна 328 пъти
Прикачен файл:
4.jpg
4.jpg (31.14 KиБ) Видяна 328 пъти

Прикачен файл

1.png
1.png (28.13 KиБ) Видяна 328 пъти
BLUEPUPIL-2 - специалист
Прикачен файл:
5.jpg
5.jpg (32.5 KиБ) Видяна 327 пъти
Прикачен файл:
6.jpg
6.jpg (43.02 KиБ) Видяна 327 пъти
Прикачен файл:
7.jpeg
7.jpeg (26.82 KиБ) Видяна 327 пъти
Прикачен файл:
8.jpg
8.jpg (83.96 KиБ) Видяна 327 пъти
VLADO66 - майстор
Мога да направя сравнение единствено за едно помещение.След като смених дограмата и положих 8 см. стиропор, както и 5 см фибран на тавана на гаража, над който е тази дневна се оказа следното:Преди бухаше един радиатор 2500W и не успяваше да стопли тези 26м/2, особено на краката си беше студено.След изолацията съм пускал една вентилаторна печка Ровента на първа степен -1200W и вътре е топло и приятно.Това сравнение е естествено за температури между -10 и 0 градуса.
  • 1
  • 2

Тема "Външна изолация на къща - разлика преди и след" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: