• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Всички въпроси за вилата.
teon - специалист
krasko_ood написа:
Тази година си купих ето това http://www.onlinemashini.bg/motofreza-m ... x-55-/1921. Какво е общото между двете машини върху което трябва да се акцентира?
...'ади' да ти е честита...между двете има само външна прилика... от една МБ 5 могат да се направят най-малко две МДТ...че аз като гледам 'кавалите' на които са захванати мотиките - ми то саксофона на душа в банята ми направен от по-дебела тръба :-D...първите Карловски модели са с метален предпазител на каишите, което обаче не пречи да се чупи една от шпилките на които е захванат...по отношение опорните колела - аз ги ползвам само като транспортни(10-15м) докато я кача на ремаркето...по време на самото фрезоване ползвам само чопа отзад и с него регулирам дълбочината и до някъде скоростта...
Здравейте "мотофрезисти".
От скоро ползвам една машина Bronto 6,5 кс.С фрезоването няма проблеми, особено след като наредиш правилно мотичките. От магазина ми ги продадоха обърнати. Но какво да очакваш, когато няма никакво описание за реда на сглобявяане.
Мястото, което обработвам е зеленчукова градина, почвата талог, разоравано с плуг години наред. Минах два пъти на кръст и стана като пудра захар.
И тука започна драмата с бразденето. :shock: Включените в комплекта транспортни колела не стават за тая работа, въпреки уверенията на търговеца. Справка в нета даде решение, което предлагам и на Вашето внимание http://www.youtube.com/watch?v=pgXa_yAf-rE, http://www.youtube.com/watch?v=Lgz4L98ctYY и http://www.youtube.com/watch?v=9qCFHTrziNo.
Сега работя по въпроса. Мисля да използвам полуоските от транспортните колела.Другото е работа с електрожена и флекса. Фабричните са абсурдно скъпи и с неподходяща ширина.
Някой срещал ли е схема за сглобяване на китайска фреза. Повечето са еднакви и се различават само по търговска марка?
Успешен сезон на всички :)
stiv1961 - майстор
iivanov май си беше направил от автомобилни джанти, потърси из форума.
П.П. ето:
viewtopic.php?f=29&t=37001&hilit=%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD+%D0%B8%D0%BD%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%D1%80&start=40#p461490
Какво значи схема за сглобяване, моята дойде почти сглобена, само трябваше да монтирам кормилото.
mcm - специалист
За бразденето не ти трябват колелета, аз си взех от пловдивските фрези на Фортеко. Минавам един път само с фрезата, след това закачам браздира, има си 3 степени на дълбочина според нуждите ти.
Илчо Илиев - майстор
mcm написа:
За бразденето не ти трябват колелета, аз си взех от пловдивските фрези на Фортеко. Минавам един път само с фрезата, след това закачам браздира, има си 3 степени на дълбочина според нуждите ти.
Абе така е и не баш така....
Аз пробвах с гумените колела(нямам метални) и не е лош резултата,но браздите за картофи ги правих с фрезите и с тях става,но по-трудно се направлява..
С фрезите има друга добра страна, много малко се тъпче, особено както ние ги сяхме ония ми ти картофи....
Аз правя 1 бразда и засяваме, правя втора, засяваме и зариваме първата, като се върви в междуредието след втората ...
Като правя следващата бразда, междуредието което е утъпкано се фрезова и така до края на нивата..
Кофти е,че става по-бавно, но като се валира тая влажната почва, после няма окопаване, е аз мисля с фрезата да окопавам междуредията,но....
За металните колела....
Те са по-широки от гумените и имат по-добро сцепление,а и за окопаване с култиватор(голяма лястовичка) няма как да стане с фрезите..
Един колега си е направил много хитри колела, "облякъл" е гумените...
Това представлява фланец и заварена към него широка шина...абе като голяма тава, широчината може да е различна-12-15-20см, а по хоризонталната част е заварил дебела арматура за добро сцепление...като грайфера на гумените..
Това нещо се закрепва чрез шестограмен прът, който влиза в тръбата/полуоската/ на колелото и със щифт и шплент се фиксира, както е закрепено колелото към фрезата...
По принцип може да се сложи и само металното колело, но за да тежи, ползва в комплект колелата...
Не е най-великото изобретение, но е вариант....
kr1100 - майстор
teon написа:
от една МБ 5 могат да се направят най-малко две МДТ...
Привет на МБ5 /МТЛБ то/ - малко останаха в действие вече. Има с буква Б отзад . С железни колела / големите/ е чудовище.Мталния капак отдавна не се използва,че пречи на голямото ремъчно колело за ремък 1550 мм- за оране и култиватор.
atanasov2004 - специалист
Привет на всички колеги :) Имам МБ-5, чудесна машинка от 1991 :? Не ме е предавала никога. Имам следната молба ако някой знае какъв модел двигател ще е подходящ за да сменя стария- Бриг Стрейтън. От извесно време ми създава ядове-пали трудно. Развивам свеща/Шампион/ и сипвам по малко бензин като го "черпя" така пали на 10-15 дръпвания на въженцето. Преправях и пластмасовата ролка и не се получи много удачно, пружината не връща добре
Тези машинки са уникално здрави. В картера на предавката която е с верига, съм напълнил трансмисионо масло МВ-90, до сега не съм чупил мотички,макар че съм купил резервни. Сменял съм само масло,ремъци, жило за гориво и жилата за предна и задна скорост. Иска ми се да сложа ново моторче за да пали по лесно. Въпроса е с какъв вал е, каква дължина и дали може да се направи. Гледам двигателчета от 250 до 750лв има...Може ли някой да помогне.
Благодаря предварително!
Илчо Илиев - майстор
Мен ако питаш, вземи отремонтирай този мотор, може да ти излезе 2/3 от стойността на нов, но няма да се налага да преправяш и ще имаш истински мотор, а не китаец...
0889482252 и 0878482211, това са телф. на един сериозен майстор от Г. Оряховица,ако ти е близо иди говори,а ако не, поне може да питаш кое как е,а и за въпроса ти...кой мотор би станал най-добре за мото блока....
teon - специалист
atanasov2004 написа:
От извесно време ми създава ядове-пали трудно. Развивам свеща/Шампион/ и сипвам по малко бензин като го "черпя" така пали на 10-15 дръпвания на въженцето.
...виж тука в тая тема съм дал снимки...ако не си сменял мембранката-препоръчвам ти да го направиш...струва към 4-5 лева и смяната е елементарна...viewtopic.php?f=29&t=41806...обърни внимание и на коментара към снимките :)
kr1100 - майстор
atanasov2004 Благодаря за линка. Май и мен ме чака това. Мойто МТлБ е набор 92 , но взе нещо да се мъчи при палене..Яка машина , но е еза надценяване- късал съм верига на редуктора при блокирване на мотичките от дърво.Смяната не е лесна и се налага сряз на ламарината на редуктора. Смених и и металокерамичните втулки по осите на веригата ,Изпратиха ми ги от завода п-л заедно с веригата /дългата/
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Тема "Препоръчайте ми марка мотофреза." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: