Всички въпроси за вилата.
bikerider_ - специалист
Здравейте!
Планирам да изграждам навес за колата си. Чудя се да бъде от метал или от дърво.
Навесът ще е около 18-20 квадрата. 3-3.5-х6м
Разстоянията между подпорите са съответно 3.1м и 5.5м
Вчера се разходих до Буллес и там един много симпатичен мъж, вероятно мениджърът ме развете из неговите навеси да ми покаже провисването на гредите при голямо разстояние между подпорите. Човекът беше много приятелски настроен и с желание да ми бъде полезен, не просто иска да ми продаде материал. Бях се насочил към греди 10х10см, но след като той ми показа как провисват от собствената си тежест при дължина 6м, се отказах. Каза ми, че може да ми направи греди по поръчка 10х18смх600см или 12х18см. 58лв. за 6м греда 10х18см.
Идеята ми е, че моят навес не е до стена, т.е. стъпва на 4бр. метални конзоли, които са монтирани и чакат навеса. Навесът ще е едноскатен, с полиарбонат отгоре, за да не прави тъмно петно на двора.
За крака мислех също да сложа греди 10х10, но човекът ме посъветва ако хоризонталните трегери ще са 10х18, то и краката да са такива. Ако сложа за крака греди 10х18, ще трябва при стъпката да ги направя на 10х10, защото П-конзолите, на които стъпват са за такива греди и са ориентирани така, че да държат краката да не се отваряят по дължината на навеса - т.е. не мога да завъртя греди 10х18 на 90 градуса в тях по естетически причини.
Какво ме притеснява - дебелите греди ще са доста масивни насред двора, а навес от метал може да е по-ефирен.
Какво искам да избегна? - подпори в средата на трегерните 6-метрови греди и диагонални подпори. За да се минава свободно покрай колоните на навеса и да могат вратите на колата да се отварят свободно под него. Гредите ще ги захващам с Г-планки и евентуално ще укрепя ъглите допълнително против усукване.
Навесът, който ще правя, ще е подобен на един от тези двата:
Изображение
Изображение
Направил съм и малка схема, с не особено високо качество(и с един липсващ крак, да се броят 4 :-D ).
Изображение
Възможен ли е метален навес с такова 5.5м разстояние между колоните без колона по следата или заради дебелината на профилите ще излезе много скъп?
Майсторът, който ми прави плъзгащата врата за колата ми даде цена за труд и материали 80лв. на квадрат, но не е виждал, че искам да направя такава голяма стъпка между колоните и като го види, може да я завиши леко. т.е. 1440лв. уж от до. Две други фирми ми дадоха цени само по размери и по горните снимки цени съответно 3200лв за дървен, 2500лв за дървен и 2900лв за метален навес. И ме отказаха от услугите си...
Дървеният навес мога да го направя и сам, като не ми е ясно единствено с какво се боде поликарбонатът върху дървото, за да не тече през дупките за винтовете. Цената излиза около 1000-1100лв., от които до момента съм дал 100 само за анкери, планки и крепежи., около 350-400 за поликарбонат и остатъка за дървесина и лакове.
Разбира се и ще се занимавам сам 2-3 уикенда.
Та кое препоръчвате вие? Какви греди, ако е дървен навесът, да избера?
Andri01 - майстор
Втората картинка. Един приятел вече 8 година е с такъв и си е много гот!
ulieliadi - специалист
Колони 10х10, носещи 10х15 минимум, ребра 5х10. Направи го с по-голям наклон ако можеш.
Диагонали също трябва да има , за да не се клати :roll:
bikerider_ - специалист
Диагоналите ако е дървен, мисля да са по-малки, за да може да се минава около колата максимално близо до колоните. Все пак навесът няма да е много голям. Трегерите на 6м да са 10х15 даже може би им е малко и трябва да са дори 10х18, както предложи човекът от Буллес.
Металният навес е много ефирен и хубав с извития покрив, обаче трябва да питам майсторът-железар може ли без колони в средата, защото и този на снимката е с колона. Ако каже, че трябват колони в средата, ще си правя сам дървен може би.
Чираче - майстор
Може и без средна колона, но отгоре носещия елемент трябва да е ферма.

Тема "Дървен или метален навес за кола" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: