Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
iovchr - помощник
Здравейте,
при включване сработва защитата по ток .
Извадих я, отворих горната част за да стигна до работното колело - оказа се блокирало.
С доста зор и без да свалям колелото (наложи се да почукам доста) колелото се разблокира, но все още се изисква усилие за да се завърти.
Сглобих обратно - помпата работи нормални и вади вода за около 30 секунди и после пак изключва защитата по ток.

Това което ме учуди в документите на помпата е твърдението, че ако помпата стои повече от 3 дни на сухо е възможно ротора да блокира и разблокирането не се водело като гаранционен за дефект а се заплащало (помпата все още е в гаранция).
Помпата не е работила от миналата есен, но и не е вадена от сондажа...
Другото което ми направи впечатление е че, сега като тръгна изхвърли малко ръждива вода (предполагам заради стоманеното въже с което е вързана)

Някаква идея каква може да е причината за този блокаж? Дали има смисъл да свалям и работното колело?
kotarankat - специалист
Здравей!
Не мога да дам съвет или предположение каква е причината да блокира помпата след известно време, но мога да споделя опит с нейното обслужване.
Прикачвам снимки, на които се вижда в какво състояние са гайките, които държат горната(работна част) към двигателя. Голям късмет е че я извадих цяла. Първата зима помпата беше съхранявана в гаража, така че не би трябвало и при теб да е проблем, че е стояла на сухо повече от 3 дни. Да не би нещо да се увило около ротора или колелото и така да я блокира след първоначалното стартиране. И моята вади леко ръждива водя след пускане напролет, може би за около 5 секунди.
Успех!
https://photos.app.goo.gl/rL2wx8hnRP4xH5EV9
iovchr - помощник
Благодаря за информацията. Особено снимките са супер полезни.
Явно ще се разглобява всичко.
Един въпрос за работното колело - колко плътно ляга на вала; лесно ли се вади и монтира обратно?
За изваждането предполагам ще трябват шпилки , но не съм сигурен за сглобяването как ще стане ...
kotarankat - специалист
Здравей!
Колелото не е набито плътно. Вади се с два навити болта. Трябва да се внимава да не се загуби шпонката, че е малка и скоклива :-D .
Всъщност на моята помпа (4 SKM 150) колелата са две, но мисля че и на SKM100 трябва да са две. В монтажа нямя нищо сложно, просто шпонките имат склонност да излизат.
Успех!

Тема "сондажна помпа 4 SKM 100 с блокирал ротор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: