Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
martin_varbanov - помощник
Здравейте, наскоро монтирахме редуцир вентил преди водомера заради високо налягане и чести проблеми. Появи се друг проблем. Когато бойлера започне да грее водата започва бойлера да пука и съответно налягането което показва редуцира се покачва много над зададеното 5 бара. Източвам около 50гр вода и от 6 бара, с понякога 7 се връща на 5. Опитах и с друг редуцир, подмених и възвратния клапан в такъв от 9 бара - ефект няма.... Моля, за съвет ще, ако някой друг се сблъсквал с подобен проблем как го е решил или ако се сещате къде да търся проблема. Благодаря предварително
LazarGanev - "Велик майстор"
Проблем няма, всичко е нормално. Редуцирът има възвратен клапан и вече не можеш да ползваш уличната мрежа за разтоварване на налягането в бойлера, както досега. Слагаш един хидрофорен разширителен съд разширителен съд поне 6-8л някъде след водомера и си ти
martin_varbanov - помощник
Освен да вдигна още налягането. Нямам място за поставяне на подобна хидрофорна система...
iliya_i - майстор
С вдигане на налягането няма да спреш температурното разширение на водата.
Както каза Лазар, до сега това разширение го е поемал целия градски водопровод, с целия си обем.
След като вече си отрязаш пътя и натам, имаш 2 избора:
1) Да осигуриш еластичен обем след клапана (хидрофор).
2) Да свикнеш с пукането на бойлера и капането на клапана.

А бойлера ти за 9 бара работно налягане ли е, че му смени клапана със такъв?
Или си поредния, опитващ се да се самоубие, чрез взривяване на бойлер.
LazarGanev - "Велик майстор"
ср юли 23, 2025 5:39 pmmartin_varbanov написа:
Освен да вдигна още налягането. Нямам място за поставяне на подобна хидрофорна система...
Че кой е казал да слагаш ходрофорна система? Казах само разширителен съд (балон) 6-8л
Mitashki_MM - специалист
Не е ли най-просто да смениш възвратния клапан на бойлера с такъв за 6 бара?
MamaMy - майстор
Aко иска и 15 бара клапан да сложи, пак ще прокапва. Имаше подобна тема където автора сложи манометър. :lol:
Хората с това налягане на горещата вода цели влакове движеха. Сегашните хора подценяват опасноста защото не са видяли силата на парата.
brum - майстор
Възвратният клапан трябва да е на малко по-високо налягане от редуцир вентила. Примерно редуцир вентил на 4 бара и възвратен клапан който да разтоварва на 5-6 бара. Има значение и температурата на водата. Тоя бойлер на колко го греете мерил ли си? Ама не по неговата скала, а с нещо по-истинско.

И като се говори за високо налягане - високо е субективно. За да стане обективно се говори в цифри. Физиката не е субективна наука, а обективна. А въпроса тук е пряко свързан с физиката.
LazarGanev - "Велик майстор"
Темата се напълни с бисери, който чете да му мисли. Бисерите са си смешни, но и опасни, което е много по-важно
kozl - майстор
ср юли 23, 2025 4:10 pmmartin_varbanov написа:
Здравейте, наскоро монтирахме редуцир вентил преди водомера заради високо налягане и чести проблеми. Появи се друг проблем. Когато бойлера започне да грее водата започва бойлера да пука и съответно налягането което показва редуцира се покачва много над зададеното 5 бара. Източвам около 50гр вода и от 6 бара, с понякога 7 се връща на 5. Опитах и с друг редуцир, подмених и възвратния клапан в такъв от 9 бара - ефект няма.... Моля, за съвет ще, ако някой друг се сблъсквал с подобен проблем как го е решил или ако се сещате къде да търся проблема. Благодаря предварително
Проблема е :?
В пукането ли
или в покачване на налягането над 5 бара?
И понеже пукането е свързано с налягането най-точният съвет е:
LazarGanev написа:
разширителен съд поне 6-8л някъде след водомера
Разширителния съд (РС) може да го свържеш навсякъде по водопровода след редуцир вентила, считано по посоката на движение на водата. Примерно може да го свържеш към тръбата за тоалетното казанче.
НО това важи при условие, че на входа - студена вода на бойлера има монтиран комбиниран предпазен клапан от типа "3 в 1".
Този клапан позволявя връщане на вода в обратна посока "бойлер - общински водопровод".
Ако клапанът е от типа "2 в 1" РС трябва да се монтира някъде по тръбите за топла вода.
Идеята на brum е в основна грешка.
Идеята е за предпазен клапан, а не за възвратен клапан.
Допълнителен предпазен клапан монтиран на изхода на бойлера ще предотвратява покачване на налягането над налягането на предпазния клапан.
Нямам идея защо martin_varbanov е нагласил редуцир вентила на 4 бара, но примерно ако монтира предпазен клапан за 4 бара на горещата вода, може да намали налягането с редуцир вентила на 3,5 бара и така в бойлера ще се колебае налягането м-у 3,5 и 4 бара, но ще капе от предпазния клапан.
Подобна идея сме прилагали по мой патент в хотели в Банско с любезното съдействие на Елдоминвест, но не заради пукане, а против прокапване, защото бойлерите бяха извън баните и поради пропуски в изпълнението, при всичко готово, някои от тези бойлери се оказаха без изпълнени дренажи. Така предпазните клапани (ПК) за налягане по-ниско от това на комбинирания предпазен клапан на бойлера монтирахме на изхода на тръбата за топла вода за стоящ смесител. От чучура на предпазния клапан изтичане в сифон с разклонение за пералня и каквото изпусне ПК влиза в канализацията. И всичко това - сифон и ПК се събра в полуботуша под мивката и стана ЗАГАДКАТА НА НЕКАПЕЩИТЕ БОЙЛЕРИ :-D

Тема "Проблем с бойлер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: