• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
LazarGanev - "Велик майстор"
А имаш ли манометър, какво показва? На колко е настроен пресостата. Нямам голям опит с китайските помпи, само няколко и то защото клиентите са си ги купили предварително, но мога да кажа, че май при всички съм го наблюдавал това явление - след първата година спада налягането на помпата и се налага да регулирам пресостата на по-ниско налягане, защото иначе много дълго работи за да изключи
batkotony - специалист
Имам манометър,изключваше преди на 3 атм.,след това започна да пада налягането и намалих на 2.8...Най-вероятно е предположението ти да е правилно,защото и моите наблюдения са подобни.Още веднъж благодаря.Ще го "гъделичкам" с пресостата докато може,пък после ще търся друга помпа най-вероятно и така... :)
Sof - специалист
Всъщност Кавитацията е завиране на флуид бил той и водата при температури многократно по ниски от нормалното за това. Това става така защото турбината създава области с ниско налягана във флуида, в следствие на придобитата от него висока скорост-тоест образуват се кухини във течността . Тези области са близки до вакуума в течността и я трансформира в пара. Мехурчетата попаднали в обласит с по високо налягане се пукат и създават шум и микроудари. Това всъщност си е чисто завиране на тази течност и то при по ниски температури при които не би следвало това да се случва.
Интересен феномен-опитно постановката се реализира в колба с чиста вода се създава изкуствено вакуум, температурата е стайна. Ефекта е завиране на водата или кавитация.

Нежеланите ефекти от това явление са повишен шум и деформация по работната турбина.
За да се избегне този ефект, инженерите разработват витлата и турбините със специална форма. При Водните помпи също е важно смукателният диаметър да не е по малък от необходимият.

Въпрос към lov и другите които знаят ???

Има помпи на които входящият диаметър е по голям от изходящият. Това дали е така само заради разтоварване на ел.мотора ?
На помпите, които са с еднакви вход/изход, дали действително ако им се намали изходящият диаметър това ще намали греенето на мотора ???
Каналски - специалист
Sof написа:
Има помпи на които входящият диаметър е по голям от изходящият. Това дали е така само заради разтоварване на ел.мотора ?
На помпите, които са с еднакви вход/изход, дали действително ако им се намали изходящият диаметър това ще намали греенето на мотора ???
Извън Темата !
Общ коментар :
* Задължително е мислено да се разделя Помпа и Двигател. Двете отделно имат различни показатели и КПД. Свързани в обща работна структура се получават други показатели и КПД.
* Често се среща един и същ модел Помпа с различен Двигател или различно изпълнение на двигателят и пр.
* Самите размери и конструктивни особености на Помпата са си само и главно за нея. Едвали в момента се конструират помпи за конкретен Двигател, по-вероятно е за конструраната Помпа се търси подходящ Двигател или модификация. И чак ако нещата са патови може да се върне към преработка на Помпата ....
И преди, мисля че и сега се произвеждат, предлагат и продават Помпи без Двигатели.
* Практически ИЗВОД : Всички особенни и специфични размери на Помпата Не Са Свързани с Двигателят ! А са свързани със самата Помпа или по-добрата съвместна работа в обща структура !
* Ако Двигателят нещо не се Сработва (при положение че не се Издевателства върху Помпата), си е чисто конструктивен, производствен и пр. недостатък. Прозводителите на помпи в 90% от случаите не са производители на Двигатели. Освен ако не са решили да затворят кръга ... но едвали е технически Практично.
Sof - специалист
Въпрос, ако входа на помпата се умали от ф50 на ф40 и изхода също се умали так, това дали ще я товари повече ?
LazarGanev - "Велик майстор"
Sof написа:
Има помпи на които входящият диаметър е по голям от изходящият. Това дали е така само заради разтоварване на ел.мотора ?
На помпите, които са с еднакви вход/изход, дали действително ако им се намали изходящият диаметър това ще намали греенето на мотора ???
Моторът може да си грее по различни причини и както каза Каналски - това може да не е свързано с работата на помпата. При нормална работа помпата се охлажда от флуида (водата), като с това охлажда донякъде и мотора. Ако дебитът се намали прекомерно, то се нарушава охлаждането и. Ако дебитът се увеличи прекомерно, то се увеличава и обема на свършената работа, необходима е повече енергия, харчи се повече ток, който загрява намотките на мотора. Така че е в двата случая резултатът е загряване на помпения агрегат, но по различни причини.
Sof - специалист
За това че се охлажда от флуида помпата не съм съгласен. Единствено осовото уплатнение го касае флуида.

До колкото разбрах ако се умали изхода тогава има намаляне на оборотите и мотора не грее толкова-има изходно съпротивление.

Райдър- като охлова е леден от водата и какво- двигателя не можеш да го барнеш след 2 часа работа. а и охлюва е чугун и статора е алумин.
LazarGanev - "Велик майстор"
Sof написа:
За това че се охлажда от флуида помпата не съм съгласен. Единствено осовото уплатнение го касае флуида.
Разбира се че се охлажда помпата от флуида. Говоря за помпата, а не за мотора. Но те са свързани в общо тяло и има някакъв топлообмен, не казвам че е решаващ.
Sof написа:
До колкото разбрах ако се умали изхода тогава има намаляне на оборотите и мотора не грее толкова-има изходно съпротивление.
Точно обратното - като затвориш крана на изхода оборотите леко се вдигат - двигателят се разтоварва.
Sof написа:
Райдър- като охлова е леден от водата и какво- двигателя не можеш да го барнеш след 2 часа работа. а и охлюва е чугун и статора е алумин.
Чугун и алумин, ама като е спестено от бакър - нормално е да грее :wink: Не знам дали си имал възможност да сравниш 1кВт български ел.двигател и 1кВт китайски двигател? Просто китайските киловати са други :-D
Sof - специалист
Райдър е с алуминиева намотка и е тотална щета, аз отворих една и е трагедия- ръжда по вала по осовото по охлюва и тнт. Мислех да я пренамотам, ама вече се чудя има ли смисъл.

За това дали се вдигат оборотите или падат не съм се замислял. Но верно че е по логично като я затапваш да ги вдигаш.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Въпрос за самозасмукваща водна помпа" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: