Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
Стиви - специалист
Ако потърсиш определението за налягане сам ще си отговориш.

Когато отговорих на въпроса не ,знаех че става въпрос за тръба дълга два километра. Теоретично ако налягането в най гoрната точка е нула, е възможно най долната точка да е 200 атмосфери. Разбира се на практика няма да са толкова, но е напълно възможно да се поне 10 атмосфери разлика.
Високото налягане съчетано с рязкото спиране на ускорени няколко стотин килограма вода, могат да създадат във въздушния джоб достатъчно голямо налягане за повреди на тръбата.
LazarGanev - "Велик майстор"
Освен това зависи какво менте се купува, защото по магазините масово се продава тръба PN10, а е добре да се ползва PN20 или поне PN16
kozl - майстор
Andri01 написа:
"...Ако един съд се напълни с въздух под налягане 1 атм и същия съд с вода под налятане 1 атм, кое налягане и по-голямо на водата или на въздуха :? ..." и "...В статичен режим всяка точка по-ниско от възд.джоб ще е с по-високо налягане. ..." :? Нещо май си противоречат двете изречения! / не се заяждам ,де/ :-D :partyman:
И къде е противоречието :? Може би там където е средното налягане в тръбата :shock:
Извинете ме за тъпия въпрос ама Защо в големите тръбопроводи хидравличния удар е по-голям :? И изобщо какво значи големина на хидравличен удар :?
А все пак темата е за НАЛЯГАНЕ. А налягането е сила/площ.
Хидравличният удар е неприятно явление. В моя стаж обичайно при възникване на ХУД имаше аварии по водопроводите. Доста от арматурата беше без запас по налягане и издържаше на претоварване ама до време.
Най-често ХУД се получаваше при помпен режим и спиране на тока. В зависимост от разположението на тръбопровода е възможно при ХУД в някои точки да се създаде отрицателно (спрямо атмосферното) налягане, тогава PVC тръбите пък са най-уязвими.
ivanovbg - майстор
Като сте се разтеоретизирали :wink: не забравяйте да включите в сметките и масата на водата, а тя е и основната сила на хидравличния удар. Сметнете кинетичната енергия на водата в тръба с диаметър ф100 и дължина 10 метра, като нормалната скорост във водопровод се приема за 2,5 метра в сек. Цялата тази енергия се поема от въздуха във въздушния джоб, а той има много по малка маса от тази на водата. Сравнете и скоростта на разпространение на вълните във въздух и вода. Скоростта на фронта на сгъстяване пада около 3 пъти, което ако се пресметне ще качи налягането в началото на въздушния джоб за няколко милисекунди още 3 пъти над теоретичното налягане приложено от кинетичната енергия на водата и ...
:partyman:
romanpm - майстор
hidrazin написа:
romanpm написа:
Ако колата ви угасне в локва която покрива изхода на ауспуха , НЕ пробвайте да палите мотора ...
Убеден ли си в червеното? :-D
:partyman:
Убеден съм защото видях стърчаща мотовилка от блока на фиат , естествено беше отдавна и конструкторите са го мислили това вероятно сега , но имам едно на ум :prost:
hidrazin - майстор
romanpm написа:
... естествено беше отдавна ...
Явно наистина е било отдавна и ти се губят подробностите.
Няма как да е строшило биела от това, че ауспухът е покрит с вода.
Това се получава когато засмуче вода и я вкара в някой цилиндър.
Все пак от ауспуха излизат газове а не засмуква въздух.
Няма как през ауспуха да вкара вода в цилиндър и да направи "воден чук". :-D
Между другото това със засмукана вода в цилиндър съм го виждал няколко пъти.
Винаги е било през въздушния филтър при навлизане в дълбока вода покриваща смукателния отвор на филтъра.
Не го пожелавам на никой.
:partyman:
LazarGanev - "Велик майстор"
hidrazin, прав си, но само в случай, че двигателят е изправен. Има случаи при износени клапани за момент двигателят да всмукне от изпускателния колектор. В такъв случай като сложиш лист хартия на ауспуха ясно се вижда как листът от време на време приплясква към тръбата. Иам го при някои стари двигатели работещи на газ
lov - майстор
ivanovbg написа:
Като сте се разтеоретизирали :wink: не забравяйте да включите в сметките и масата на водата, а тя е и основната сила на хидравличния удар. Сметнете кинетичната енергия на водата в тръба с диаметър ф100 и дължина 10 метра, като нормалната скорост във водопровод се приема за 2,5 метра в сек. Цялата тази енергия се поема от въздуха във въздушния джоб, а той има много по малка маса от тази на водата. Сравнете и скоростта на разпространение на вълните във въздух и вода. Скоростта на фронта на сгъстяване пада около 3 пъти, което ако се пресметне ще качи налягането в началото на въздушния джоб за няколко милисекунди още 3 пъти над теоретичното налягане приложено от кинетичната енергия на водата и ...
:partyman:
+1

Точно за това на предната страница споменах за кинетичната енергия защото всички теоретици тука разглеждат постановката като статична а тя не е такава.

Изскочили биели да си видят майстора последно видях преди две седмици кога ни удави дъжда. Ма то като секачиш на джип не означава че може от всякъде да минеш па и да плува. Тя и локвата не е дълбока ама като се пльоснеш в нея на скорост и вълната подминава капака па и перката помага и глътне водица. Интересното е че при всеки такъв дъжд все се намира някой джигит да пробва та вече не ни прави впечатление.
hidrazin - майстор
LazarGanev написа:
... Има случаи при износени клапани за момент двигателят да всмукне от изпускателния колектор. В такъв случай като сложиш лист хартия на ауспуха ясно се вижда как листът от време на време приплясква към тръбата. ...
Това е вярно. Но пък съвсем не означава че ще успее да всмукне вода чак до цилиндрите през ауспуха.
Все пак количеството на изкараните газове е много по-голямо от всмукнатото количество от неизправни клапани.
Демек когато "припляска" ще дръпне малко вода в гърнето но пък по-голямото количество газове при изпразването на цилиндъра ще я изкара обратно навън.
На един цилиндър му е по-лесно да засмуче горивна въздух през филтъра, отколкото вода която пък е с голям вискозитет и е сравнително по-ниско.
Не знам как да го обясня по-така? :?
То ако има двигател дето да успее да засмуче вода изотзад, той и на сухо никога няма да успее да запали. :-D
То затова на машините дето могат да минават през дълбока вода им извеждат засмукването на въздуха високо.
:partyman:
kozl - майстор
Пак тръбата се замота при колата. Темата се закриви, спорът пък се изроди.
И все пак, когато в тръбата има въздух, той е причина за промяна на скоростта, а това предизвиква промяна в налягането. По трасетата на водопроводите има съоръжения "въздушници", които отстраняват въздуха от тръбата, също има и съоръжения, които намаляват вредното действие при хидравличен удар.
За неверните като Andri01 пиша пример от експлоатация на попмена станция с водопровод към 3 км. При спряни помпи статичното налягане в ПС към 18 атм. При работещи помпи в стабилизиран режим на постоянен дебит налягането 25 атм. При спиране на тока (получава се неконтролируемо спиране на потока) започва изменение на налягането. Првоначално спада, стига минимална стойност и после се чуват мощните удари на ОК. Водопровода, стоманен се разтриса поемайки енергията на ударната вълна през ОК. Стрелката на манометъра се вдига нагоре до 34 атм и после пак надолу, пак нагоре докато затихнат колебанията.
Може би верния отговор в тази тема е, че за един и същ тръбопровод максималните стойностти на налягането в динамичен режим са по-големи в случая, когато в тръбопровода има въздух, който е причина за промяна на скоростта на движение на флуида.
От горното като ме домързи в писането и съкратя подробностите се получава "налягането е по голямо при въздух в тръбата" Четете само червеното и "имате" верния отговор. :-D

Тема "Налягане при въздух в тръбата" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: