• 1
  • 2
Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
romanpm - майстор
Кофти наистина :? Аз поради тая причина умувах и монтирах трифазна подобна с моторна защита :wink:
tedyted - помощник
Здравейте !
Има развитие по темата - помпата е здрава,кондензаторът е дал фира,но в помпата имаше вода.След празниците ще продължа с ремонта,но така и така сме на тема помпи ,някой ако може да ми даде инфо за тази помпа колко е минималния дебит,при който няма проблем с двигателя.Имам спомен за нещо като 160 л,но на минута ли на час ли ?...
tedyted - помощник
tedyted написа:
Здравейте !
Има развитие по темата - помпата е здрава,кондензаторът е дал фира,но в помпата имаше вода.След празниците ще продължа с ремонта,но така и така сме на тема помпи ,някой ако може да ми даде инфо за тази помпа колко е минималния дебит,при който няма проблем с двигателя.Имам спомен за нещо като 160 л,но на минута ли на час ли ?...
Определено няма да е на минута :)
kozl - майстор
Къде има вода? В това дето намерих в интернета, пишеше, че в двигателния отсек има емулсия. За да влезе вода, трябва да изтече емулсията. Разглобявал съм и потопяеми помпи със сух двигател (бяха евтини, китайски). На оста двигател-помпа има салник, който при повреда пълни "сухите" двигатели с вода. Многостъпалните монофазни, които съм монтирал, избирах да са с външен кондензатор.
При центробежните помпи двигателят е най-малко натоварен, когато напора е максимален и дебита е нула. Това е когато е затворен крана на напорния участък от водопровода. За потопяемите помпи има такива с вградена обратна клапа (ОК). Така те ще стартират с най-голям воден стълб към напорната част или по-ненатоварено от помпите без ОК. Обаче ОК зимата ще задържи нивото в най високата точка, която има вероятност да не е изолирана против отрицателни температури и водопровода може да замръзне. Но най-големия товар е при затормозяване на работно колело от попаднала частица, внасяща допълнително триене, дори спиране на въртенето. Повечето помпи имат вградена термична защита - иначе изгаря двгателя. На някои помпи термичната защита и кондензатора са външни.
tedyted - помощник
До Kozl.
Относно водата в помпата,най вероятно е влязла през горния капак,а не от челното уплътнение.Стори ми се ,че има вода в маслото, но не съм сигурен 100%,понеже при отварянето потече и вода отгоре.Кондензаторът е вътре -16 микрофарада 450 волта - работен.За модела пише ,че има термо защита ,но не видях изводи на клемореда.
Поставих въпроса за дебита,тъй като мисля да монтирам капково напояване и дебита на напорния ще падне, а двигателя е с водно охлаждане и ако се намали скоростта на обтичане може да загрее.
kozl - майстор
Помпите имат номинална "работна точка" от кривата дебит/напор (Q-H), при която КПД е максимум. Разумно е да се оразмеряват на работа около тази точка. Обаче рядко в характеристиките на помпите е приложена и кривата на КПД.В някои помпи има изброени три работни точки. При нулев дебит, напора е максимален, при максимален дебит и при номинален дебит.
Така, че търси номиналния дебит. Иначе защо помпата ще харчи ток за малък дебит?
А ето вече на какво попаднах. За съжаление късно, но по добре отколкото никога :wink:
tedyted - помощник
Благодаря за линка ! Никак не е късно :)
soton - специалист
Ако искате помпата да не се затлачва махнете обратния клапан - така след като спре двигателя водната струя изчиства турбините,ще ви струва малко повече ток.
tedyted - помощник
Досега имах възвратен клапан само на едно от напорните разклонения(2 са общо) и си мислех ,че проблема идва от това,че няма и на другото и имах намерение да сложа и там. :?
  • 1
  • 2

Тема "Проблем с потапяща помпа" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: