Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
LazarGanev - "Велик майстор"
ESPACE написа:
а аз си имам газов котел за целта.
Я кажи колко е мощността на газовия котел. За справка ще кажа, че при двуконтурен газов котел, когато развъртим крана на топлата вода се шунтира отоплителната инсталация и цялата мощност на котела (не по малко от 20-24Кв) се впряга в производството на битова гореща вода. Хората са изчислили, че с по-малко от 20Кв проточен бойлер за къпане не може да се направи и затова няма двуконтурни газови котли с по-малка мощност, въпреки, че за отопление на едно жилище са достатъчни 10-12Кв. Затова и истинските проточни ел.бойлери са 24Кв, ама си искат трифазен ток(с монофазен просто няма как да стане), а колко жилища у нас го имат? Дори и всичко дотук да е както трябва(имаме такъв 24Кв котел, имаме трифазен ток, имаме инсталация до бойлера), пак остава един компромис - температурата на водата при къпане се променя, ако се отвори отвори или затвори още един кран. Всеки сам решава за себе си какво да избере, но е добре да се знаят тези проблеми при избора.
uglyduck - помощник
Много благодаря за изчерпателните отговори! :)

Ако направим сметките с реалните измерени данни при макс. мощност (5kW по документи):
  • U = 212V
    I = 20A
то ще получим:
  • R = 212 / 20 = 10,6 ома
    P = 20^2 . 10,6 = 4240 W
Явно нагревателите на практика са по-слаби, макар и малко. Между другото, проводниците, с които съм свързвал са 4 мм^2, което не е много добре (най-добре би било да са 6 мм^2), но пък не е и малко предвид, че тока не надвишава 20А. Очевидно е, че и инсталацията ми не е като хората, тъй като напрежението кляка повече от допустимото според мен (при измерено напрежение от 221V при изключен нагревател).

Извода от цялата работа за мен е един: надявах се да мога да мия чинии спокойно с такъв бойлер, но съм сбъркал с покупката - трябвало е да взема обемен бойлер 5 или 10 литра и да си реша проблема. Че и мощността при него е към 1,5kW. Съветвам ако някой има подобни намерения като мен - да се поучи от опита ми и да си купи обемен бойлер.

Още веднъж, благодаря!
mirk - майстор
Нагревателите са си точни в http://www.tesy.com/waterheaters_bg.php ... oduct=287#
пише че захранващото напрежение е 230V/50Hz а мощноста е 5000W.

P=U.I=U.U/R= I.I.R
R=U.U/P=230.230/5000=10.58ома
но при включване на бойлерчето се получават твоите сметки:

"U = 212V
I = 20A
то ще получим:
R = 212 / 20 = 10,6 ома
P = 20^2 . 10,6 = 4240 W"


което означава, че вътрешната инсталация или външната захранванващата линия са слаби.
Напълно те подкрепям за
"трябвало е да взема обемен бойлер 5 или 10 литра и да си реша проблема. Че и мощността при него е към 1,5kW. Съветвам ако някой има подобни намерения като мен - да се поучи от опита ми и да си купи обемен бойлер."
LazarGanev - "Велик майстор"
ESPACE написа:
Мощността на газовия котел варира от 9,3 до 23,3kW в зависимост дебита и от зададената температура на водата. Иначе по спесификация дават.
Δt=25°C при 13,3l/min
Δt=40°C при 8,3l/min
Само малко да те поправя - мощността варира от 9.3 до 23.3 само при отопление. При режим на производство на БГВ котела работи на МАХ, т.е. 23.3Кв и получаваш количество топла вода, точно колкото да захраниш един душ.
LazarGanev - "Велик майстор"
Много добре - значи котелът ти "струва" - имаш съвременен котел. Неправилно обобщих за всички котли това, което важи само за по-старите и по-евтините. Всъщност това май го правят и трифазните електрически:?.

Тема "Проточен бойлер Tesy" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: