Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
batkotony - специалист
Направих схемата,която ми каза Pandurko-поставих двете външни тела едно до друго,свързах хаера с вътрешното тяло и го свързах към мрежата.Изводите за компресора ги удължих и ги свързах с компресора на другото външно тяло(LG).Включих с дистанционното и се опита да тръгне,но не потегли.След секунда или две се изключва някакво реле и спира.След около 5 секунди повтаря опита ,но пак следва същото изключване.Сменях кабелите по всякакъв начин-същото.Дори се постарах да проследя по цветове и буквени означения кабелите и съм сигурен,че намерих правилния начин-никакво подобрение!Най-вероятно компресора е заклинил механически.Последва втори опит,но с оригиналния компресор на хаера,този който знам ,че не работи.Интересното е,че с него си тръгна цялата система без да се замисля.Единствено ,че компресора е по-шумен.Дори черния цилиндър(да ме прощавате,но не знам какво е това устройство),който е непосредствено до компресора започна да се охлажда.Спрях системата,защото всичко това се случваше при затворени кранове на външното тяло и неподвързано с вътрешното и не знам какво може да стане.Гледам при компресора има един траф,който има вид на доста "изпечен" от температурите,но не изглежда изгорял.Интересното е,че компресора на хаера даваше някакви доста нереални и променливи стойности на съпротивлението на намотките,докато другия ковеше и трите на 1.8 ома.А не тръгва...Има ли начин да го пробвам да тръгне без електроника,направо да му подам напрежение на полюсите,да съм сигурен,че работи примерно...или не... :) :?..Какво представляват трите полюса на самия компресор-краища на работна и пускова ли,или нещо друго?На какво напрежение работи?Много променливи стойности показва като замервам... :?
Pandurko - специалист
Трафа не е траф, а е дросел. Цилиндъра е отделител на течната фаза, за да не замуче течност компресора. Охладил се е понеже е имало течен фреон там и се е изпарил от засмукването. А защо дава променливи стойности на съпротивлението ??? Не тръгващия компресор можеш да опиташ да го подкараш по същия начин но с източен фреон от системата. Един вид без товар. Като цяло шансовете са нищожни. Има вероятност да има и намотка на късо. Също не става за нищо.
А за другия това че е шумен говори, че има проблем вероятно, но ако нищо не грее и не мирише, търкаляй го до смърт :)
Не знам дали има кликсони в тия компресори. Термозащити един вид с биметални пластини. При нагаряне на контактните пъпки и мерене с оммер може да дава странни стойности. До колкото знам инверторните компресори са с безчеткови 3ф двигател (BLDC) и раб напрежение е 100-200в. Този вид мотор е почти същият, като синхронен променливотоков двигател, но възбуждането му е с постоянни магнити, вместо електромагнити. Което ще рече, че няма как да го подкараш без някаква схема за управление. Ако някой има точни данни може да внесе яснота.
batkotony - специалист
Разбрах.Единствено не ми е ясно защо този компресор(LG) с нормалните стойности не тръгва,а другия,където се менят като луди и не мога да ги отчета ,тръгва.На хаера пише,че мотора му е DDC,каквото и да значи това.Другото,което забелязах е,че и двата климатика са с R22.Това от една страна е добре,но от друга до колкото знам не е,защото е скъп и го няма.Та за да го пусна без фреон или трябва да търся човек да го прибере или да го изхвърля в атмосферата,което хич не ми се ще...Та ще помъдрувам как да стане... :)
stelaartoa - специалист
Няма как стойностите да се менят ! Я огледай клемите,където опираш сондите на уреда,предполагам,че са яко окислени и оттам идва проблема със скачащите стойности. Позачисти ги старателно или леко забели изолацията на всеки кабел и мери директно на жилата на кабела.
Предполагам,че при подаване на захранване окислението вече не влияе поради високото напрежение и значителните токове.
Трите извода са за три намотки на трифазен елмотор. Всеки инверторенен компресор е трифазен,с определено напрежение,повечето са около 100на В, а честотата се мени,оттам и оборотите. Е,има и разни други далавери,ама е сложно с обяснението . Разни коефициенти на запълване и бла бла...
Фреона ,ако е 22,все още се намира "под масата" с познат хладилен техник,и цената си му е същата,като на останалите фреони. Ако не се намира по вашия край,си има вече заместители,които са напълно съвместими с 22 - фр 422 или 417.Може да пробваш и със обикновения 407,но трябва да смениш маслото в компресора със синтетично за 407 и да промиеш всички тръби от старото масло.
П.П - някои техници експериментират и без смяна на маслото ,но не се наемам да прогнозирам колко ще изкара.
Pandurko - специалист
Нормални, нормални, колко да са нормални?? Твоят оммер има огромна грешка при тези стойности. Ако една навивка има окъсила няма как да я хванеш с оммер, а на практика тя пречи на цялото м. поле на останалите. В резултат няма достатъчно въртящо поле. Има вариант и магнитите на ротора да са отслабнали. Също няма да има сила да подкара. Другия вариант е механичния блокаж по разни причини. Опита ми сочи че подкарването на блокирал стандартен компресор става само ако е в отворена система, без налягане от никъде. Но дори да го подкараш причината за блокажа си стои и рано или късно пак ще заклини. Най често проблема е от износени лагери и увеличен луфт в роторната част, но каквото и да е отива за скрап. Не си струва усилията и времето да се ремонтира херметичен компресор на малко климатиче. А за фреона не виждам какво друго можеш да направиш, след като това тяло отива на боклука. Добре ще ако има някой да го събере и да го ползва, че верно е станал дефицитен.
Ей тук има малко обяснено за мотора и управлението му - http://www.haier.com.hr/uploads/MB_Frig ... e_wave.pdf
batkotony - специалист
Още веднъж ви благодаря за изчерпателните обяснения и търпение към мен.
stelaartoa,допуснах и аз,че окислени краища може да са причина за подобни скачащи стойности,но тъй-като уредът, с който меря е много нисък клас реших,че може и той да ме бъзика.А и като потегли компресора бях вече убеден,че не съм измерил коректно.
Pandurko,оммерът ми наистина има огромна грешка,но нямам достъп до по-добър в момента,нито пък до мегер.От друга страна аз меря относителни стойности и грешката е константа,та за това си помислих,че всичко е наред с електрическата част.По-скоро действам вече по пътя на логиката.LG-то е с изгоряла(ама доста здраво) платка на електрониката на външното тяло.Надявах се да е само тя,но след тестовете вече съм склонен да мисля,че най-напред е блокирал компресора и в следствие на това е изгоряла и платката.Неприятно,но факт.Почти съм взел решение да го преправям вече за радиатори към парното-вътрешното тяло в спалнята,външното-в гаража. :)
Сега за хаера:след като тръгна и започна да изстудява черния цилиндър съм склонен да си поиграя с него.За целта трябва да си купя тръби,за да го вържа с вътрешното тяло и да проведа по-реални тестове.Къде се продават(за София става въпрос) такива тръби и фитинги,с които да ги подвържа.Колко метра и какво фи ми трябва?(Някъде прочетох,че минимума бил 3м).Другата питанка ми е как се установява количеството на фреона,дали е достатъчно или трябва да се долива-събира се и се измерва и се връща или има и друг начин?Благодаря за pdf-а,доста неща ми се поизясниха. :)
Pandurko - специалист
Тръби и изолации на дребно има тук, а и всякакви хладилничарски неща http://www.bgmaps.com/link/4A7B7515F616 ... A44DAE6D42
или тук:
http://www.bgmaps.com/link/36673D51E2CE ... 2EEC6AE0FD
Ще ти трябва и конусна дъска обаче. Гайки също преполагам. Метрите на тръбите нямат значение стига да не са много по-дълги от предписаното в сервизната книжка. Но поне до 10-15м няма проблем освен, че леко намалява хл. мощност при големите дължини. Иначе може и по-малко от метър да са. Фреона може да се разбере дали е достатъчен след като го подкараш и влезе в режим (10-15мин работа на пълна мощност в режим студено). Дебелата тръба трябва да стане студена (запотена), тънката или леко студена или неутрална. Ако има недостиг тънката ще почне да се заскрежава, а дебелата ще стои неутрална. Това важи за околна темп 25-30гр. Като за без манометри толкова. Проблема е че трябва и да вакумираш системата. В противен случай влагата може да ти създаде доста неприятности, а въздуха ще ти вдигне налягането на кондензация. И понеже нямаш в. помпа ти остава варианта с продухване, което е по-добре от нищо, но трябва да пожертваш едни 50-100гр от фреона.
Като цяло за да го подкараш, като хората си трябват инструменти, които ще ти се вържат доста повече пари отколкото ако си викнеш някой техник да го направи и да долее ако има недостиг.
fastand - напреднал
Какво стана, колега? Защо не пишеш точно моделите на двете външни тела? Много се съмнявам да стане трансплантацията. По-добре снимай табелките отстрани на телата и ги качи. Снимай и компресорите.
batkotony - специалист
Тези дни доста ангажименти ми се понатрупаха и не остава време да се занимавам с климатиците.Ще ги снимам и ще пусна снимки,но трансплантация няма да има по всяка вероятност,защото компресора-донор сигурно е заклинил... :?
batkotony - специалист
Работата е ясна-отиват за преработка за конвектори към парното у дома.Имам един въпрос обаче-може ли да се излъже вътрешното тяло ,че има външно за да не изключва и да мога да ползвам функциите от дистанционното?(става дума за инверторни машини)
Последна промяна от batkotony на нед сеп 23, 2012 12:28 pm, променено общо 1 път.

Тема "Замяна на компресор на външно тяло с друг модел" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: