• 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 136
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
Тани - модератор
Ти май не схващаш, че трябва да изтеглиш топлина от студения въздух навън. Колкото по студен е топлообменника, толкова повече топлина можеш да изтеглиш от външния въздух. Ако температурата на топлообменника е равна или по висока от тази на външния въздух, реално няма да можеш да изтеглиш нищо и вместо да се в системата, топлообменника ще се охлади.
На практика климатика не умножава топлината, аз само я транспортира от околната среда вътре в стаята. Със сигурност в която и част на системата да добавиш енергия, тя ще се изгуби по пътя и в стаята ще стигне по малко енергия отколкото си вложил. Ако ще правиш нещо стопли стаята директно или поне стопли водата в системата.
madsatbg - напреднал
Тани написа:
Ти май не схващаш, че трябва да изтеглиш топлина от студения въздух навън.
Да, така е, но основното е фазовото преобразуване на хладилния агент.

Интересна подробност: до около 0 градуса на въздуха КОПа на климатика е максимален 3 - 6 примерно.
С падането на температурата, под нулата КОПа пада, кой знае защо?
Тани - модератор
Защото с падането на външната температура, температурната разлика (∆t) спрямо температурата на изпарение не фреона се намалява и съответно намалява и способността за приемане на енергия. Също както когато с един и същ дебит на топлоносителяи с един и същ радиатор се опитваш да стоплиш една стая до 20°С веднъж с топлоносител загрят до 40°С и веднъж с 90°С. Колкото ∆t - температурната разлика е по-голяма, толкова повече енергия се ОБМЕНЯ за единица ВРЕМЕ от една и съща ПЛОЩ с един и същ ДЕБИТ.
Колкото е ПО-СТУДЕН фреона толкова повече енергия ще може да ОБМЕНИ с външния въздух!
fox_vt - майстор
madsatbg объркваш се с двата израза-по топъл фреон и по топъл околен въздух :wink: Тани го е обяснил добре-КОП е голям при по висока околна температура защото разликата,делтата е по голяма.Ако при 0 градуса имаш КОП 5 а при -10 имаш КОП 3,ако се затопли фреона както ти искаш,при 0 гр околна Т може КОП да падне до стойностите при -10.Малко завъртяно го написах ама карай.
madsatbg - напреднал
И двамата колеги сте прави.
Това е то класическия начин на работа на климатика.
НО...питам, при - 10 градуса на външния въздух, климатика започва да духа "хладен" въздух в помещението, тогава какво да направим?
Не става дума за повишаване на КОПа.
Не става дума за загряване на водата.
Не става дума за класическите решения, предлагам и търся решение, което до сега не е използвано или поне не е популярно.
Надявам се сега да е по-ясно.
благодаря

п.с. В ръководството на моята Мидея пише да се пуска в режим на отопление от -7 градуса до 24 градуса. :cry:
Допълнително затопляне на фреона ще става само при по-ниски външни температури от -7 градуса.
Да, има климатици работещи, поне според каталозите, и на -20 градуса.
Но това не е моето решение.
fox_vt - майстор
Когато започне да духа хладно в стаята това значи,че почти е спрял преноса на енергия отвън навътре,с две думи не пренася топлина.Класическото решение в климатиците е монтиране на допълнителен нагревател във вътрешното тяло който да топли директно въздуха в помещението и да компенсира КОП.Не съм чак толкова наясно с термодинамиката на климатиците но за да се вдигне КОП от това положение трябва да се повиши околната температура от която се черпи топлина(въздух или вода),или да се увеличи площа на топлообменника на външното тяло.Не случайно казват най добрия климатик е този който е по тежък :) Възможно е да има вариант с увеличаването на налягането на фреона с цел повече фреон да отнема топлина от същия по площ топлообменник на вънщното тяло но това последното са размисли само и може и да няма нищо вярно.

Все пак климатика е машина за пренос на топлина и вкарването на допълнителна такава в минимални количества надали ще влияе както ти искаш,а ако е в голямо количество то по добре да се вкара директно а не да се преобразува посредством фреона.Ако това подгряване работеше то днешните климатици щяха да работят при доста по ниски външни температури.Теоретично един климатик би работил даже и при температури близки до абсолютната нула но днешните материали не го позволяват-не се сещам къде точно го четох това.
magi208 - специалист
Не се притеснявай , че не можеш да го схванеш лесно madsatbg . Самия факт , че започваш да схващаш е достоен за уважение , защото термопомпения принцип е най далеч от мирогледа именно на занимаващите се с електроника . За да го разбереш ще ти помогна с няколко основни положения :

1 КПД на съвременен BLDC DD Skroll Компресор - 65 % в идеални условия при FOC Управление на директно напрежение за конкретната мощност. / за твоя компресор максималния КПД е 38 % /

2 Теоретичния КОП е = Т hot / (∆t) като температурите са в градуси по Келвин.

3 За изтеглянето на топлина от външната околна среда както Тани ти каза е важен (∆t) между усреднената температура на изпарявания фреон и тази на външната среда.
За отдаването в стаята е в сила същия принцип.

4 Тока на компресора е в пряка връзка с ∆P - налягането преди и след компресора.
В общия случай на стандартнооразмерена система ∆P е почти равна на ∆t ! Има случаи в които това не е вярно , но те не се разглеждат в климатичната техника.

Ако вземеш под внимание гореизброените факти ще забележиш , че ако на което и да е място в една добре работеща термопомпа , вкараш допълнителна топлина от електрически източник то тя ще излезе на изхода с известни загуби и на всичкото отгоре ще доведе до допълнителен разход на електроенергия в компресора .

Дори в буфера след термопомпата да добавиш реотани това пак влошава изтеглянето и повишава консумацията на ТП.

ПП. Този пресостат вече става.
Тани - модератор
magi208 написа:
... защото термопомпения принцип е най далеч от мирогледа именно на занимаващите се с електроника . За да го разбереш ще ти помогна с няколко основни положения :

1 КПД на съвременен BLDC DD Skroll Компресор - 65 % в идеални условия при FOC Управление на директно напрежение за конкретната мощност. / за твоя компресор максималния КПД е 38 % /

...

madsatbg Да речем че добавиш 1000W мощност в системата, то при 38% КПД на компресора, без да отчитаме другите загуби, в идеалния случай ще загрееш водата с 380W. Моля те, дай ми поне един разумен аргумент за продължение на обсъждането на тази безумна идея? Ако просто искаш да докажеш на някой, че твоя климатик може да работи и на -30°С - ОК, но не му споменавай, че вкарваш 2000W мощност от контакта, а той ти духа с 1000W. При под -10°С си включи една вентилаторна печка за 20лева и ще е по-топло у вас при това с по-малка сметка за ток. Пък и ще си имаш работещ климатик по-дълго време. Всичко останало е преливане от пусто в празно и е лишено от всякаква техническа или икономическа логика!
magi208 - специалист
Така и така се канех да го обясня по-подробно и същевременно опростено и това е един не лош момент.

Това , че КПД на компресора е около 40 % се отнася до това , какво количество газ ще прекара от ниското към високото налягане един " идеален " компресор - такъв който няма механични и топлинни загуби , обратни дрейфове , електрическо съпротивление и процеса е изотермен .
На практика всички тези неща са налице плюс още няколко екстри и накрая се оказва , че вместо идеален компресор с електрическа мощност в случая 2,4 киловата , който обслужва термопомпа работеща при външна температура -10 градуса целзий и вътрешна + 30 градуса се получава нещо друго , което в дебелите книги е обяснено по труден за разбиране начин .
За по-просто прибавяме константата 273 към температурата в градуси по целзий и получаваме температура по Келвин

Значи в този случай имаме : (30+273) / (30+273)-(-10+273) =303/40= 7,57 теоретичен КОП
Сега прилагаме в сметката КПД на компресора и получаваме 3,02 теоретичен коефицент на термопренос на нашата система , ако беше идеална .
На практика работим със 960 ватов "идеален" компресор а останалите ватове до 2,4 киловата приемаме , че са в топлинна мощност изведена към топлообменника , който в момента е кондензатор / всъщност и това не е съвсем така , но го приемаме за по-просто /

Тук някой би казал супер !!! Да да ама не :) Ние нямаме идеална система от безкрайно големи като площ топлообменници с нулева собствена маса , нито система без топлинни загуби , перфектно дроселиране , вентилатори които се въртят без ток да не говорим за 14 обезскрежаващи цикъла на всеки 24 часа. :?

Като прибавим всички тези неща към схемата в крайна сметка се заформя един разумен КОП от 1,5-1,7 за подобен климатик при тези условия.

Припомнете си тази сметка , когато продавача в големия магазин ви обяснява как Хаер или ЪунгЪанг климатика , който сте на път да си купите има КОП 6,5 щото е много велико направен пък онези от Мицубиши или Даекин неясно защо пишат някви глупости за КОП 2,4 при -10 :lol: .

Утре обещавам да продължа по същество за мерките , които могат да се предприемат за доближаване до заветния КОП 3 на реална система при - 10 градуса .
madsatbg - напреднал
magi208 написа:
....

Утре обещавам да продължа по същество за мерките , които могат да се предприемат за доближаване до заветния КОП 3 на реална система при - 10 градуса .
Здравей Маги,
миличка, защо ме изостави? :o
Зимата вече е на прага ни.
Днес за първи път пуснах климатика да работи продължително време.
Реални резултати от работата на климатика - термопомпа.
Външна температура плюс 12 градуса.
Здададена температура на изходната вода - 50,6 градуса.
Стайна температура 23,3 градуса.
Термопомпата 5 минути работи, 6 минути "почива".
Прикачен файл:
DSCN0509.JPG
Последна промяна от madsatbg на пет сеп 11, 2015 10:09 am, променено общо 1 път.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 136

Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: