• 1
  • 2
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
Pandurko - специалист
lakosste написа:
Почти не си прав колега.
С кое?
lakosste - специалист
Pandurko написа:
lakosste написа:
Почти не си прав колега.
С кое?
Няма нужда да изхвърляш топла вода след като загрее бойлера.Водата си стои в боилера а климатика си охлажда без проблем.
STO-YAN - специалист
Здравейте на всички майстори.
12 000 BTU са около 3500 вата топлинна мощност.
Според моето скромно мнение, аз бих постъпил така: Навивам 7-8 метра медна тръба десятка на серпентина и я монтирам в бойлера. Единия край на тръбата се заварява към компресора, а другия край се заварява към продължението/ след компресора, на другото срязано място/. Запазвам цялата фабрична инсталация. Климатика ще си работи с приоритет охлаждане, а колко топлина "открадне" за бойлера-добре дошла! Когато бойлера загрее от топлия фреон или от ел.нагревател,
температурата на водата ще е висока и фреона, който преминава през бойлера, няма да има добра кондензация. Топлия фреон ще се доохлади във фабричния кондензатор. Мобилният климатик ще се наложи да стане стационарен. Най-добре ще бъде да е максимално близо до бойлера, за да са малки топлинните загуби. Дори е задължително да се сложи изолация на тръбата между компресора и серпентината. След монтажа се допълва и стотина грама повечко фреон от указаното.
failure, на какъв фреон е мобилката? Успех!
lakosste - специалист
STO-YAN написа:
Здравейте на всички майстори.
12 000 BTU са около 3500 вата топлинна мощност.
Според моето скромно мнение, аз бих постъпил така: Навивам 7-8 метра медна тръба десятка на серпентина и я монтирам в бойлера. Единия край на тръбата се заварява към компресора, а другия край се заварява към продължението/ след компресора, на другото срязано място/. Запазвам цялата фабрична инсталация. Климатика ще си работи с приоритет охлаждане, а колко топлина "открадне" за бойлера-добре дошла! Когато бойлера загрее от топлия фреон или от ел.нагревател,
температурата на водата ще е висока и фреона, който преминава през бойлера, няма да има добра кондензация. Топлия фреон ще се доохлади във фабричния кондензатор. Мобилният климатик ще се наложи да стане стационарен. Най-добре ще бъде да е максимално близо до бойлера, за да са малки топлинните загуби. Дори е задължително да се сложи изолация на тръбата между компресора и серпентината. След монтажа се допълва и стотина грама повечко фреон от указаното.
failure, на какъв фреон е мобилката? Успех!
100% си прав.
failure - специалист
STO-YAN интересно предложение, звучи много добре :cool: просто за реализация, с малко интервенции по климатика , сигурно и най-правилното решение :supz: . Може ли в този случай да се спре обдухването на питата (което е и целта на занятието-да няма изходна тръба и шум от вентилатора) и да се разчита на допълнителното охлаждане през бойлера? Какво би станало при затопляне на водата - дали има защита която да спре компресора? Климатика не съм го отварял все още, но е като този на снимката - купуван е от метро преди четири години.

Прикачен файл

p_20111127_081412_65950.JPG
p_20111127_081412_65950.JPG (40.02 KиБ) Видяна 4747 пъти
Pandurko - специалист
failure, задаваш правилните въпроси :). Някой трябва да пуска и спира железата според външните условия и според промените внесени в хладилната схема. А че няма да се размине без поне 2-3 терморелета, може да си сигурен.
  • 1
  • 2

Тема "Термопомпен бойлер от мобилен климатик" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: