Pandurko написа:Ако се зачетеш в собствения си пост ще видиш, че звучи невъзможно. Искаш всичко да е същото, но някак да 9ката да стане 12ка. Е няма начин.Само не разбирам за какъв фургон говорите ?
Аз съм си правил експеримент на 12ка климатик монтирах компресор 9кбту с преизчислени капиляри , отделни за 2та режима. Идеята беше да смъкна темп. разлика на вх/изх въздух в оплообменниците и от там да сваля разликата между изпарение и кондензация с едни 10ина гр. Ефект има някакъв 10-15%, но ако трябваше да купя всичко това, фреон тръболяци, компресор, никога не бих направил тази глупост. Има и още нещо което не си предвидил. Стените фургона през лятото трябва да спрат 15гр а зимата 35. Повече от два пъти разлика в темп, което ще даде поне 4 пъти повече енергийни загуби. Казвам го на око, но връзката не е линейна и топл загуби растат екпоненциално на температурната разлика.
Спри цигарите и ракията и догодина ще си спестил за още една 9чица ;)
Това е верния път.
Аз питам за добре изолирано помещение с дебел тухлен зид
Нямам идея 9 ка да става 12 ка въпроса е при климатици с близък COP и EER какво е по -различното ?
Капилярки,винтили ,по-голяма пита и т.н.