onitbg Публикуването на тези схеми, в един и същи ден, в две отделни теми и получаване на рекламни материали за същия продукт / може и да не е от теб, а да е съвпадение / за мен си е жива реклама. А сега по същество.
Един евтин климатик има единичен външен топлообменник с площ около 14м2 и тегло около 7кг. Дължина на тръбния път на топлообменника около 20 еквивалентни метра.
Един качествен климатик има двоен външен топлообменник с площ около 30м2 и тегло около 15кг.
Ти предлагаш да се монтира допълнителен топлообменник с площ 3,2м2, дължина на тръбния път на топлообменника около 20 еквивалентни метра и тегло 7кг.
Личното ми мнение е, че това е напълно безсмислено. По логично е на евтиния да се монтира допълнителен, втори оребрен топлообменник, хем по евтино, хем по практично. Той затова е евтин защото е "орязан". За другия въобще няма да говоря - тия с дръпнатите очички не пасат трева...
Но най големия проблем е обезскрежаването. Дай подробно описание как го виждаш процеса, само за една от схемите. Ако успееш да го направиш, каква ще е температурата на фабричния топлообменник, откъдето минават първо горещите пари, докато температурата на допълнителния стане около 6С. Какъв ще е разхода за това при външна температура около -15С. Даже при работа в паралел проблема не се решава.
Предложението ти грубо казано ми звучи така: Слагайте по 20м тръба без изолазия след външния толпообменник и климатика ще пее...защото увеличавате топлообменната повърхност. / Някой решават проблемите с махане на един ред, па макар и последен, а как ли се връща фреона от страната без кранове...и топлообменника е разделен на две / и на по две / симетрични половини ...ама това е друг въпрос... / А пада на налягане в него, съответно падане на температурата на изпарение, което ще увеличи разхода на ток и ще намали топлопритока. И защо ли производителите на климатици дават максимален тръбен път м/у външно и вътрешно тяло 15м / да се чете еквивалентни /. Да може да се коригира дължината на капилярката, но дали си струва.
С други думи ключа за палатката не е под този камък. А дали може да се реализират схеми ефективно работещи с тези платки да може, но не е това начина.
Един евтин климатик има единичен външен топлообменник с площ около 14м2 и тегло около 7кг. Дължина на тръбния път на топлообменника около 20 еквивалентни метра.
Един качествен климатик има двоен външен топлообменник с площ около 30м2 и тегло около 15кг.
Ти предлагаш да се монтира допълнителен топлообменник с площ 3,2м2, дължина на тръбния път на топлообменника около 20 еквивалентни метра и тегло 7кг.
Личното ми мнение е, че това е напълно безсмислено. По логично е на евтиния да се монтира допълнителен, втори оребрен топлообменник, хем по евтино, хем по практично. Той затова е евтин защото е "орязан". За другия въобще няма да говоря - тия с дръпнатите очички не пасат трева...
Но най големия проблем е обезскрежаването. Дай подробно описание как го виждаш процеса, само за една от схемите. Ако успееш да го направиш, каква ще е температурата на фабричния топлообменник, откъдето минават първо горещите пари, докато температурата на допълнителния стане около 6С. Какъв ще е разхода за това при външна температура около -15С. Даже при работа в паралел проблема не се решава.
Предложението ти грубо казано ми звучи така: Слагайте по 20м тръба без изолазия след външния толпообменник и климатика ще пее...защото увеличавате топлообменната повърхност. / Някой решават проблемите с махане на един ред, па макар и последен, а как ли се връща фреона от страната без кранове...и топлообменника е разделен на две / и на по две / симетрични половини ...ама това е друг въпрос... / А пада на налягане в него, съответно падане на температурата на изпарение, което ще увеличи разхода на ток и ще намали топлопритока. И защо ли производителите на климатици дават максимален тръбен път м/у външно и вътрешно тяло 15м / да се чете еквивалентни /. Да може да се коригира дължината на капилярката, но дали си струва.
С други думи ключа за палатката не е под този камък. А дали може да се реализират схеми ефективно работещи с тези платки да може, но не е това начина.