Тани написа:Мисля , че мерят налягането или бъркам?С манометър не става. Налягането е едно и също, дори и фреонът да е наполовина. Манометърът показва единствено налягането на фреоновите пари при съответната температура, а то не зависи от количеството на течната фаза
Мери се с вакум метър всъщност комбинация между двата уреда няма как по просто да го обесня. Хладилните техници ползват малко подобрен вариант с който се отчита директно температурата на изпарение на фреона в зависимост от вакума в смукателната страна на компресора.Има няколко скали за целта. Така косвено може да се съди за количеството фреон в системата.
Принципно е възможхно изпускане на част от фреона от заварки след дълъг период от време. такива течове не се откриват и с халогено търсач. Но пък на мястото на проблемната спойка се омаслява и по това се познава. Заедно с фреона се движи и много малко количество масло и то избива на тези места. даже после по тях полепва и прах така че се вижда много ясно. Друг случай на изпускане е от самия изпарител /камерата/. Там проблема възниква в следствие на микропробив. Получава се поради съхранението на осолено продукти в нея. Колкото и добре да е боядисан и лакиран след продължително ползване това покритие се нарушава и в следствие на контакта между солта и алуминия възниква корозия и се появяват микроотвори. Самата конструкция е толкова нежна че няма на къде дебелината на стената е 0.2-0.3 мм. И там като се забърше и подсуши може да се види много лекото омазняане.
А относно цените на хладилниците на вънка колегата да не спекулира с това доста по ниски са в сравнение с нашите. Ама то така нали трябва да се продават втората ръка които хората си изхвърлят защото вече са от по нисък енергиен клас. Отделно цената на ремонтите там е толкова висока,че не си заслужава разправията.