• 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 136
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
magi208 - специалист
Здравейте господин Ахмаков !

Значи имате задълбочени познания по физика .Чудесно !
Тогава не виждате ли от къде при термопомпата на Шоп ще премине фреона , за да кондензира в компресора , след като изпарителя и кондензатора са топли , а компресора студен ?
Нали това е условието ?
Шоп работи на котел , компресора е изстинал и ако се стопли и изпарителя дали има опастност от кондензиране на фреон в компресора

Това , че в затворена система с наличие на фреон в течна фаза ще се кондензира фреон там където системата е студена и ще се изпарява там където е топла е основен принцип .

Колегата Шоп не твърди , че има задълбочени познания по физика но го видя веднага . И ви попита след като запали котела и има 2,4 килограма фреон в системата къде отива фреона ?
Погледнете му снимките и преценете вътрешният обем на цялата система .
Определено вече в кондензатора няма течна фаза , в противен случай там налягането би било 46,7 бара при неговия 90 градусов тест .
По това мисля , че сме на едно мнение нали ?

Тогава според вас къде е ?
Да , ето ви коректна и максимално проста постановка , която отговаря на този случай :
Обем , който нагряваме и в него има течна фаза хладилен агент и обем , който охлаждаме , свързани един с друг посредством тръба ф22 .
Приемам , че имате задълбочени познания по физика . Аз говоря за проста термодинамика . Вие може би имате предвид някакъв по-сложен и труден за схващане процес , който според вас ще попречи на трансфера да се извърши по линията на най-малкото съпротивление от изпарителя в компресора .
Обяснете ми го моля .

За всички останали бих желал да обясня какво точно се случва при термопомпата на колегата Шоп .

Когато спре термопомпата и запали котела , във до скоро работещият кондензатор и филтъра на системата е повечето наличен фреон .
След спирането на компресора започва процес на изравняване на наляганията през ТРВ-то към изпарителя и след него входа на компресора , защото това ТРВ има функцията изравняване . Тоест се запазва естествената посока на изтичане на течност от изхода на кондензатора към входа на изпарителя . През изхода на компресора на обратно не може , защото има еднопосочен клапан .
Понеже компресора е все още горещ основното количество фреон вече се намира в изпарителя , кондензатора и филтъра .
Когато котела нагрее кондензатора и последните остатъци течна фаза кипват и през изравняването на ТРВ-то постъпват в изпарителя .
За това в кондензатора налягането не се вдига до съответстващото за тази температура от 46,7 бара .
Остава малко количество течност във филтъра , ТРВ-то и тръбите до изпарителя .
От тук започва опастността , за която говорим :
Ако след като не се ползва компресора неговият корпус изстине , а по някаква причина изпарителя се стопли , то фреона ще се прехвърля в корпуса на компресора през дебелата тръба , която ги свързва .
Прехвърлянето е под формата на нагрети пари , които кондензират върху студена повърхност .
Последна промяна от magi208 на нед окт 15, 2017 4:13 am, променено общо 2 пъти.
magi208 - специалист
шоп написа:
П.П. все пак реших да завъртя една серпентина около компресора. Сметнах, че мога да навия 7 метра неръждаемо гофре DN12. Въпреки, че ще разчитам само на кондукция между метал-метал площа на топлообмен не е малка, делта Т да кажем 15-20 градуса, а времето часове съм убеден, че ще получа отлични резултати. Имам и термопаста...ще сложа и от нея. Външно задължително 50 мм изолация.

Все пак тази топлина ми е безплатно утилизирана от димогазовете за разлика от електрическият подгревател:-)

И не на последно място има тръпката, че не всеки го прави :)
Е тази логика няма как да се оспори. При часове работа температурите дори може да се изравнят :)
Все пак помисли малко за някакъв вид контрол на температурата . димните газове могат да бъдат много горещи .
magi208 - специалист
kuuuuuul написа:
magi208 написа:
kuuuuuul написа:
Опааа,ако правилно съм разбрал май съм направил нещо грешно.ТО на моята ТП (въздух-вода) е тръбен и е от вън.В големите студове когато работи котела отварям ръчно трипътния вентил между тях за да се стопли ТО,опасно ли е това?Също така когато външната тем. е под 5гр циркул. помпа на ТП се включва за кратко през 10мин против замръзване,при което също ще се топли ТО тъй като инсталацията е топла от котела :?
Здравейте !
При вас целият въздушен топлообменник е на вън на студеното и фреона ще кондензира предимно в него , така че опастността намалява драстично .
На Въздух -вода компресора е винаги изолиран , за да не се губи излишно мощност и това още намалява риска .
Ако ми кажете модела на компресора и дали има монтирано подгряване на картера ще мога окончателно да ви успокоя или да ви препоръчам мерки за безопасност .
Тук е описана моята ТП viewtopic.php?f=23&t=40532 или http://www.ebay.de/itm/Meeting-MD50D-Lu ... SwpONZP7DU
Компресора е изолиран и има картерен реотан . Предполага се , че управлението му е коректно , а не го пускат едновременно със старта на компресора .Това може да го проверите лесно като пипнете компресора под изолацията , ако имате лесен достъп . Подавате му захранване за 1 час без да го стартирате .Спирате захранванетио и тогава пипате .
Извинявам се , че обяснявам по този начин , но съм виждал кабел под напрежение с протрита изолация на фабрична машина .
Ако не е с независимо управление може да му сложите термостат .
Личното ми мнение е , че едва ли има сериозна опасност от това , че си пускате помпата против замръзване . Ако картерният реотан се управлява некоректно може да имате износване на компресора ако се окаже , че го стартирате студен .
Някои производители дори го оставят винаги да работи и се спира само когато компресора се включи .
Според мен това е по-коректно от това да се пусне компресора студен , когато не им се дават пари за температурен контрол .
шоп - майстор
Сърдечно благодаря на Маги и Боян за подаръка!!!

получих нагревателя за картера 220 волта 35 вата. Перфектен! С едно терморгулаторче за 10-15 лв и зе заспи на компресора.

На хората обвинили Маги в комерсиалност мога да кажа: не сте прави!

Прикачен файл

SAM_9328.JPG
Ahmakov - специалист
шоп написа:
Следва въпрос от мен:
ако фреона ( 2,4 килограма в моя случай ) не е в изпарителя, къде е? :)
magi208 написа:
Здравейте господин Ахмаков !

Значи имате задълбочени познания по физика .Чудесно !
Тогава не виждате ли от къде при термопомпата на Шоп ще премине фреона , за да кондензира в компресора , след като изпарителя и кондензатора са топли , а компресора студен ?
Нали това е условието ?
Шоп работи на котел , компресора е изстинал и ако се стопли и изпарителя дали има опастност от кондензиране на фреон в компресора

Това , че в затворена система с наличие на фреон в течна фаза ще се кондензира фреон там където системата е студена и ще се изпарява там където е топла е основен принцип .

Колегата Шоп не твърди , че има задълбочени познания по физика но го видя веднага . И ви попита след като запали котела и има 2,4 килограма фреон в системата къде отива фреона ?
Погледнете му снимките и преценете вътрешният обем на цялата система .
Определено вече в кондензатора няма течна фаза , в противен случай там налягането би било 46,7 бара при неговия 90 градусов тест .
По това мисля , че сме на едно мнение нали ?

Тогава според вас къде е ?
Да , ето ви коректна и максимално проста постановка , която отговаря на този случай :
Обем , който нагряваме и в него има течна фаза хладилен агент и обем , който охлаждаме , свързани един с друг посредством тръба ф22 .
Приемам , че имате задълбочени познания по физика . Аз говоря за проста термодинамика . Вие може би имате предвид някакъв по-сложен и труден за схващане процес , който според вас ще попречи на трансфера да се извърши по линията на най-малкото съпротивление от изпарителя в компресора .
Обяснете ми го моля .

За всички останали бих желал да обясня какво точно се случва при термопомпата на колегата Шоп .

Когато спре термопомпата и запали котела , във до скоро работещият кондензатор и филтъра на системата е повечето наличен фреон .
След спирането на компресора започва процес на изравняване на наляганията през ТРВ-то към изпарителя и след него входа на компресора , защото това ТРВ има функцията изравняване . Тоест се запазва естествената посока на изтичане на течност от изхода на кондензатора към входа на изпарителя . През изхода на компресора на обратно не може , защото има еднопосочен клапан .
Понеже компресора е все още горещ основното количество фреон вече се намира в изпарителя , кондензатора и филтъра .
Когато котела нагрее кондензатора и последните остатъци течна фаза кипват и през изравняването на ТРВ-то постъпват в изпарителя .
За това в кондензатора налягането не се вдига до съответстващото за тази температура от 46,7 бара .
Остава малко количество течност във филтъра , ТРВ-то и тръбите до изпарителя .
От тук започва опастността , за която говорим :
Ако след като не се ползва компресора неговият корпус изстине , а по някаква причина изпарителя се стопли , то фреона ще се прехвърля в корпуса на компресора през дебелата тръба , която ги свързва .
Прехвърлянето е под формата на нагрети пари , които кондензират върху студена повърхност .
За разлика от теб, аз не гледам снимките, а поглеждам в данните за кондензатора. И там виждам, че има 60 пластини, т.е. 59 канала и приемам, че фреона ще се движи по 29 от тях , а водата по 30. Другото което виждам е, че канала има обем 0,094 I. При температура 45С и 80% течен фреон, това прави 2,270 kg.Като добавим поне още 0,330 kg които са в тръбата от кондензатора до ТРВ, в наблюдателното стъкло и филтъра…Получава се , че системата може да работи без ресивер…
А сега къде е фреона. Около 1,700 kg са в кондензатора, а останалите 0,700 kg са в изпарителя и компресора. Като 0,400 kg от тях в течна фаза в изпарителя, а останалите около 0,300 kg са в газообразна фаза в изпарителя и компресора. Има и малко разтворен в маслото на компресора, не повече от 0,020 kg.
шоп написа:
Надух котела до 90-95 градуса, всичко завря и с фреона нямаше проблеми. 20-25 см от горната тръба на кондензатора бе топла и гореща, но изглежда в кондензатора няма никакъв фреон и проблеми няма.
шоп написа:
Между изпарител и кондензатор съм изолирал с два слоя вата....демек 50 мм.
Аз не мога да кажа това „топла и гореща“ колко градуса е било, но след като е била само на 20-25 см, за мен това означава, че кондензатора не е бил нагрят до 90С. Дори и да е бил нагрят, фреона ще си остане в кондензатора, но вече ще бъде 100% газообразен. Между кондензатора и изпатителя има 50мм вата. С колко ще се повиши според теб температурата в изпарителя. Според мен с не повече от 20С, и то в най смелите ми очаквания. Това ще доведе до ново равновесие между пари и течност, и до кондензация на още не повече от 0,005 kg фреон, което ще се разтвори в маслото. От което не би последвало нищо фатално.
Да имаш претенции за успешен проектант и то 17 години, а да не знаеш как функционира ТРВ… просто нямам думи.
magi208, чети каталозите и сервизните на производителите. Досега четенето не е навредило на нигоко.
ТРВ което шоп е избрал, е с външна изравнителна линия и МОР на 14,5С или 6,4bar. Това ще рече, че ако налягането, респективно температурата в изпарителя се повиши повече от 14,5С или 6,4 bar то ТРВ затваря на 100% и спира притока на фреон към изпарителя. А външната изравнителна линия НЕ изравнява налягането между кондензатора и изпарителя, а изравнява налягането между входа и изхода на изпарителя, т.е. компенсира загубите на налягане в изпарителя. Налягането е от изхода на изпарителя и действа на мембраната на ТРВ.
Сега на репликата, която ще последва, да ама налягането в изпарителя се повишава, когато компресора изключи… Ще кажа, че е нормално, защото системата работи на около 5С на изпарение, а в помещението е 20 - 22С и налягането на фреона се повишава до налягане, съответстващо на тази температура 8 -9 bar.
Ако теорията на magi208 е вярна, то тогава при спрян компресор и работещо парно, температурата и налягането в кондензатора се повишава, което води до прехвърляне на фреона в изпарителя. В кондензатора остава само газообразен фреон. По някаква причина изпарителя се загрява, фреона се изпарява, компресора изстива и това води до кондензация на фреона в компресора. Или може да кажем, че в кондензатора и изпарителя има само около 0,600 kg газообразен фреон, а останалото количество, около 1,800 kg е течен в компресора.
magi208 написа:
...На друг може Т.П. да не е пускана този сезон и да си е напалил каминката с водна риза и по някое време след десет дена да реши да си пусне Т.П. В този случай може да са необходими час или повече за да може картерният реотан да изпари всичкият фреон . .
Сега възникват следните въпроси, на които magi208 задължително трябва да отговори.
1.Процесът кондензация е свързан с отделяне на топлина. До колко градуса ще се загрее компресора при конденза на 1,800 kg фреон?
2.Този нагревател който е 35W колко фреон може да изпари от маслото на компресора за 1 час?
3.Колко време е нужно на този 35W нагревател да изпари 1,800 kg течен фреон?
Желателно е отговорите да са в цифров вид, а не под формата на есе за ланшния сняг.

Мнение на не прав. Потърпи времето ще ти покаже...
magi208 - специалист
Ahmakov написа:
шоп написа:
Следва въпрос от мен:
ако фреона ( 2,4 килограма в моя случай ) не е в изпарителя, къде е? :)
magi208 написа:
Здравейте господин Ахмаков !

Значи имате задълбочени познания по физика .Чудесно !
Тогава не виждате ли от къде при термопомпата на Шоп ще премине фреона , за да кондензира в компресора , след като изпарителя и кондензатора са топли , а компресора студен ?
Нали това е условието ?
Шоп работи на котел , компресора е изстинал и ако се стопли и изпарителя дали има опастност от кондензиране на фреон в компресора

Това , че в затворена система с наличие на фреон в течна фаза ще се кондензира фреон там където системата е студена и ще се изпарява там където е топла е основен принцип .

Колегата Шоп не твърди , че има задълбочени познания по физика но го видя веднага . И ви попита след като запали котела и има 2,4 килограма фреон в системата къде отива фреона ?
Погледнете му снимките и преценете вътрешният обем на цялата система .
Определено вече в кондензатора няма течна фаза , в противен случай там налягането би било 46,7 бара при неговия 90 градусов тест .
По това мисля , че сме на едно мнение нали ?

Тогава според вас къде е ?
Да , ето ви коректна и максимално проста постановка , която отговаря на този случай :
Обем , който нагряваме и в него има течна фаза хладилен агент и обем , който охлаждаме , свързани един с друг посредством тръба ф22 .
Приемам , че имате задълбочени познания по физика . Аз говоря за проста термодинамика . Вие може би имате предвид някакъв по-сложен и труден за схващане процес , който според вас ще попречи на трансфера да се извърши по линията на най-малкото съпротивление от изпарителя в компресора .
Обяснете ми го моля .

За всички останали бих желал да обясня какво точно се случва при термопомпата на колегата Шоп .

Когато спре термопомпата и запали котела , във до скоро работещият кондензатор и филтъра на системата е повечето наличен фреон .
След спирането на компресора започва процес на изравняване на наляганията през ТРВ-то към изпарителя и след него входа на компресора , защото това ТРВ има функцията изравняване . Тоест се запазва естествената посока на изтичане на течност от изхода на кондензатора към входа на изпарителя . През изхода на компресора на обратно не може , защото има еднопосочен клапан .
Понеже компресора е все още горещ основното количество фреон вече се намира в изпарителя , кондензатора и филтъра .
Когато котела нагрее кондензатора и последните остатъци течна фаза кипват и през изравняването на ТРВ-то постъпват в изпарителя .
За това в кондензатора налягането не се вдига до съответстващото за тази температура от 46,7 бара .
Остава малко количество течност във филтъра , ТРВ-то и тръбите до изпарителя .
От тук започва опастността , за която говорим :
Ако след като не се ползва компресора неговият корпус изстине , а по някаква причина изпарителя се стопли , то фреона ще се прехвърля в корпуса на компресора през дебелата тръба , която ги свързва .
Прехвърлянето е под формата на нагрети пари , които кондензират върху студена повърхност .
За разлика от теб, аз не гледам снимките, а поглеждам в данните за кондензатора. И там виждам, че има 60 пластини, т.е. 59 канала и приемам, че фреона ще се движи по 29 от тях , а водата по 30. Другото което виждам е, че канала има обем 0,094 I. При температура 45С и 80% течен фреон, това прави 2,270 kg.Като добавим поне още 0,330 kg които са в тръбата от кондензатора до ТРВ, в наблюдателното стъкло и филтъра…Получава се , че системата може да работи без ресивер…
А сега къде е фреона. Около 1,700 kg са в кондензатора, а останалите 0,700 kg са в изпарителя и компресора. Като 0,400 kg от тях в течна фаза в изпарителя, а останалите около 0,300 kg са в газообразна фаза в изпарителя и компресора. Има и малко разтворен в маслото на компресора, не повече от 0,020 kg.
шоп написа:
Надух котела до 90-95 градуса, всичко завря и с фреона нямаше проблеми. 20-25 см от горната тръба на кондензатора бе топла и гореща, но изглежда в кондензатора няма никакъв фреон и проблеми няма.
шоп написа:
Между изпарител и кондензатор съм изолирал с два слоя вата....демек 50 мм.
Аз не мога да кажа това „топла и гореща“ колко градуса е било, но след като е била само на 20-25 см, за мен това означава, че кондензатора не е бил нагрят до 90С. Дори и да е бил нагрят, фреона ще си остане в кондензатора, но вече ще бъде 100% газообразен. Между кондензатора и изпатителя има 50мм вата. С колко ще се повиши според теб температурата в изпарителя. Според мен с не повече от 20С, и то в най смелите ми очаквания. Това ще доведе до ново равновесие между пари и течност, и до кондензация на още не повече от 0,005 kg фреон, което ще се разтвори в маслото. От което не би последвало нищо фатално.
Да имаш претенции за успешен проектант и то 17 години, а да не знаеш как функционира ТРВ… просто нямам думи.
magi208, чети каталозите и сервизните на производителите. Досега четенето не е навредило на нигоко.
ТРВ което шоп е избрал, е с външна изравнителна линия и МОР на 14,5С или 6,4bar. Това ще рече, че ако налягането, респективно температурата в изпарителя се повиши повече от 14,5С или 6,4 bar то ТРВ затваря на 100% и спира притока на фреон към изпарителя. А външната изравнителна линия НЕ изравнява налягането между кондензатора и изпарителя, а изравнява налягането между входа и изхода на изпарителя, т.е. компенсира загубите на налягане в изпарителя. Налягането е от изхода на изпарителя и действа на мембраната на ТРВ.
Сега на репликата, която ще последва, да ама налягането в изпарителя се повишава, когато компресора изключи… Ще кажа, че е нормално, защото системата работи на около 5С на изпарение, а в помещението е 20 - 22С и налягането на фреона се повишава до налягане, съответстващо на тази температура 8 -9 bar.
Ако теорията на magi208 е вярна, то тогава при спрян компресор и работещо парно, температурата и налягането в кондензатора се повишава, което води до прехвърляне на фреона в изпарителя. В кондензатора остава само газообразен фреон. По някаква причина изпарителя се загрява, фреона се изпарява, компресора изстива и това води до кондензация на фреона в компресора. Или може да кажем, че в кондензатора и изпарителя има само около 0,600 kg газообразен фреон, а останалото количество, около 1,800 kg е течен в компресора.
magi208 написа:
...На друг може Т.П. да не е пускана този сезон и да си е напалил каминката с водна риза и по някое време след десет дена да реши да си пусне Т.П. В този случай може да са необходими час или повече за да може картерният реотан да изпари всичкият фреон . .
Сега възникват следните въпроси, на които magi208 задължително трябва да отговори.
1.Процесът кондензация е свързан с отделяне на топлина. До колко градуса ще се загрее компресора при конденза на 1,800 kg фреон?
2.Този нагревател който е 35W колко фреон може да изпари от маслото на компресора за 1 час?
3.Колко време е нужно на този 35W нагревател да изпари 1,800 kg течен фреон?
Желателно е отговорите да са в цифров вид, а не под формата на есе за ланшния сняг.

Мнение на не прав. Потърпи времето ще ти покаже...
Нека цитираме този бисер , за да не вземе да се загуби #-o
magi208 - специалист
Здравейте господин Ахмаков ! Четете по-внимателно моля ! Иначе посто се повтаряме !

1 . Щоп даде много ясно да се разбере какво ТРВ ползва давайки линк , уточнявайки че е решил да е с функция изравняване на наляганията след спиране на компресора и обясни какви са били неговите съображения ! Такова ТРВ се препоръчва предимно за монофазни компресори , но така или иначе той вече е с него .

http://www.emersonclimate.com/europe/pr ... _35010.pdf
Прикачен файл:
Изравняване на налягането след спиране.jpg


В червено съм посочил функцията и как се нарича на английски . Потърсете информация как се прави , макар че по-горе жена ми вече ви каза как . Не намесвайте МОП-а и изравнителната линия . Няма да ви свършат работа пред хора , които разбират материята .
Тоест нещата се случват при термопомпата на Шоп точно по начина , който съм описал по-горе .
Не ви обвинявам , че никога не сте виждали дюза с функция "изравняване" или "кървене" в превод от английски .
Така или иначе малко хора при дефект търсят причината и разглобяват ТРВ-то , така че не са много тези , които са я виждали .
Тези дни като ми остане време ще ви я снимам и сам ще разберете как става , а и всички останали , на които им е интересно .
Тя просто не може да се затваря на 100 % , но колко хитро е измислено това ще видите на снимките .

2 . Започнахте да давате подигравателни определения на побликувани в темата факти .
Жена ми не е побликувала "шарени картинки" а извлечения от препоръки на компании с опит . На сайта на Емерсон са същите , както ще видите на следващият линк .
Това , че мнението на Емерсон съвпада с това на Данфос за смукателни линии 22 и нагоре мм учудва ли ви ?

http://www.emersonclimate.com/Documents ... 1%20R7.pdf
Прикачен файл:
Сонда позиция.jpg
3 . Започвате да променяте хронологията на постовете , за да докажете своята теза .
На страница 28 в мнения номер 2 и номер 3 жена ми изрично пита дали между топлообменниците има добра изолация или за изолация не е останало никакво място . След уточняващият въпрос колегата Щоп публикува размера на изолацията .
Според постовете на Шоп за това , какви мерки смята да предприеме , с колко изолация на компресора и т.н. е подбран картерният реотан .

След всичко изписано каква е точно целта ?
Да продължавате спора , за да не можем да преминем към другите важни казуси по темата ли ?
Ahmakov - специалист
magi208 написа:
Здравейте господин Ахмаков ! Четете по-внимателно моля ! Иначе посто се повтаряме !

1 . Щоп даде много ясно да се разбере какво ТРВ ползва давайки линк , уточнявайки че е решил да е с функция изравняване на наляганията след спиране на компресора и обясни какви са били неговите съображения ! Такова ТРВ се препоръчва предимно за монофазни компресори , но така или иначе той вече е с него .

http://www.emersonclimate.com/europe/pr ... _35010.pdf
Прикачен файл:
Прикаченият файл Изравняване на налягането след спиране.jpg вече не е достъпен


В червено съм посочил функцията и как се нарича на английски . Потърсете информация как се прави , макар че по-горе жена ми вече ви каза как . Не намесвайте МОП-а и изравнителната линия . Няма да ви свършат работа пред хора , които разбират материята .
Тоест нещата се случват при термопомпата на Шоп точно по начина , който съм описал по-горе .
Не ви обвинявам , че никога не сте виждали дюза с функция "изравняване" или "кървене" в превод от английски .
Така или иначе малко хора при дефект търсят причината и разглобяват ТРВ-то , така че не са много тези , които са я виждали .
Тези дни като ми остане време ще ви я снимам и сам ще разберете как става , а и всички останали , на които им е интересно .
Тя просто не може да се затваря на 100 % , но колко хитро е измислено това ще видите на снимките .

2 . Започнахте да давате подигравателни определения на побликувани в темата факти .
Жена ми не е побликувала "шарени картинки" а извлечения от препоръки на компании с опит . На сайта на Емерсон са същите , както ще видите на следващият линк .
Това , че мнението на Емерсон съвпада с това на Данфос за смукателни линии 22 и нагоре мм учудва ли ви ?

http://www.emersonclimate.com/Documents ... 1%20R7.pdf
Прикачен файл:
Прикаченият файл Сонда позиция.jpg вече не е достъпен
3 . Започвате да променяте хронологията на постовете , за да докажете своята теза .
На страница 28 в мнения номер 2 и номер 3 жена ми изрично пита дали между топлообменниците има добра изолация или за изолация не е останало никакво място . След уточняващият въпрос колегата Щоп публикува размера на изолацията .
Според постовете на Шоп за това , какви мерки смята да предприеме , с колко изолация на компресора и т.н. е подбран картерният реотан .

След всичко изписано каква е точно целта ?
Да продължавате спора , за да не можем да преминем към другите важни казуси по темата ли ?
Шоп може да казва каквото си поиска и да си мисли, че вече e с него. Това не е оправдание за един проектант, че някой бил казал нещо. Затова са каталозите. Четете от край до край, а не избирателно.

Хубаво посочваш в червено, НO хората са ти го написали в черно и дебело Options. Това ще рече, че се поръчва отдело, допълнително. Тази опция е предназначена за монофазни компресори с малка мощност. А шоп, май не е с такъв. Отделно от това, големината на този допълнителен отвор варира, като се избира неговия размер в зависимост от времето за което трябва да изравни, обема на топлообменниците, работните налягания…След което се преизчислява и ТРВ. Или казано по друг начин, няма нищо общо с ТРВ и ТП на шоп и начина и на работа.

При компресори като този на Шоп, дори и да съществува такава техническа възможност, е нежелателно да се ползва такава функция. Налягането в изпарителя се ограничава до максималната стойност за предпазване на компресора от претоварване ( 15С ). И това става точно с МОР. А това на кой, пред кого ще му свърши работа МОР… всеки има глава на раменете да мисли с нея.

Аз още чакам клипчето и отговори на въпросите, че защо да не почакам и снимки…

magi208, (жена) ти беше побликувала "шарени картинки" и разни линкове, даже и не беше видяла какво пише в тях. Да ти кажа, вече нищо не е в състояние да ме учуди. Аз сайта на Емерсон за Америка гледам да го заобикалям. Предпочитам този за Европа. Та и аз ще се включа с две шарени картинки, ама по конкретни. Там е написано какво е ТРВ. А ти можеш да напишеш каталожния номер на ТРВ ТХ3-N39 с Bleed function. На първата картинка, за теб ще е интересна фиг.5. Нищо лично, разни картинки...

Това с хронологията на постовете не променя нещата.

Целта на спора е, да не се пишат глупости и неверни неща, от хора които претендират да са професионалисти...
ahmakov написа:
Сега възникват следните въпроси, на които magi208 задължително трябва да отговори.
1.Процесът кондензация е свързан с отделяне на топлина. До колко градуса ще се загрее компресора при конденза на 1,800 kg фреон?
2.Този нагревател който е 35W колко фреон може да изпари от маслото на компресора за 1 час?
3.Колко време е нужно на този 35W нагревател да изпари 1,800 kg течен фреон?
4.Кой е каталожния номер на ТРВ ТХ3-N39 с Bleed function?
Желателно е отговорите да са в цифров вид, а не под формата на есе за ланшния сняг.

Прикачен файл

TRV.png

Прикачен файл

MOP.jpg
magi208 - специалист
Здравейте на всички ! Боян .
Разбира се , че ще отговарям на всички , поискали съвет .
За преценката всеки има глава и може да си направи изводи .

В една друга тема , беше казал някой , че този компресор не ставал , след като е тандемен , сега пък инженерите на Емерсон от Америка са написали инструкция за монтаж , която не бивало да се гледа и т.н.
Ако някой има солиден довод може да пише на американците от Емерсон да си коригират препоръките за монтажа на сондата .
И на всички останали производители , които мислят като тях .

Сега обаче идва по-интересният казус :
Термопомпата на колегата работи добре :) Доста по-добре от много други Т.П. :)
И какво му казваме ние в тази тема ? Аз му казвам : Браво ! Справили сте се много по-добре от много други !
След това някой намеква , че колегата Шоп не знае какво ТРВ си е поръчал и поставил , въпреки че той каза с каква функция си го е избрал и защо . В края на този пост ще разберат всички дали са го излъгали и са му дали без изравняване :)

И тук идва въпроса може ли още по-добре ?
Не е ли идеята да помагаме с каквото можем в този форум ?
Ако четете темата може би сте забелязали кога съпругата ми му препоръчва да прекрати изравняването през ТРВ-то чрез електроклапан и с какъв мотив .
След това задава въпроса дали двата топлообменника не са долепени и изолирани заедно ?
Следващите препоръки са на базата на отговора. Някой казал , че поредността на постовете била без значение ? Всеки може да прецени .
Да изолира компресора и да добави картерен реотан на някой му се струва ненужно ?

Който както си прецени . По-горе в темата вече казах , че за мен времената са нещо , на което не се доверявам а предпочитам контрол на температури .

Искате ли да посмятаме малко ?
База номер 1 при теста на Шоп е пресостата за високо налягане на 28 бара , който не алармира за по-високо от това налягане в кондензатора .
Някой твърди , че в кондензатора има 1,7 килограма фреон R407 . Твърди също и че клапана на компресора и МОП-а на ТРВ-то са затворили системата от изброените елементи от двете страни .
Вземаме таблицата на DUPONT и четем :

http://www.mie.uth.gr/ekp_yliko/h56607_ ... rop_si.pdf

При температура в кондензатора от 66 градуса по Целзий плътността на газовите пари е 142,7 грама на литър . На течността е 930 грама на литър .
Да приемем на базата на сметките на колегата , че имаме половин литър във филтъра , оченцето и ТРВ-то .
Нека приемем , и още едно благоприятно за неговата теза условие :
Че целият този обем е на стайна температура и течността в него е с плътност 1145,6 грама на литър при 22 градуса !
Остават 1700-573=1127 грама .
Ако всичкият фреон е изпарен са нужни над 7,9 литра обем , за да не се вдигне налягането над 28 бара , на колкото е пресостата.
Само че ние не разполагаме с такъв обем в кондензатора . Той е само 0,094х29=2.72 литра а филтъра , ТРВ-то и оченцето вече приехме , че са пълни с течна фаза и дори приехме , че не се стоплят :) . Тогава би трябвало да имаме течна фаза и в кондензатора , налягането да е над 28 бара и да задейства пресостата . Но това не се случва , защото въпреки , че МОП-а е затворил дюзата ,
Bleeding канала си стои отворен винаги .
И през него изтича фреона в изпарителя .

Та вярвайте на когото желаете .Аз на човека спирам да му се връзвам на езика , на епитетите ...на всичко :)
Последна промяна от magi208 на съб окт 21, 2017 8:12 pm, променено общо 1 път.
magi208 - специалист
Здравейте на всички ! Боян .
Ако погледнете как вървят постовете си личи кога Ахмаков за пръв път в живота си разбра , че има ТРВ-та и с такава възможност :
Да изравняват наляганията след спиране на компресора . Не можеше да разбере как така , като има МОП едно ТРВ , въпреки това през него може да изтича фреона от кондензатора .
И не можеше да ми схване обясненията .

Когато не намира аргументи започва да се държи подигравателно , но това вече е друга тема .
Трябва да знаете , че има и много големи такива ТРВ-та .
Те си имат своите приложения .
Има обаче една специфика , която е важно да се отчита :
Когато избирате ТРВ със Bleeding има модели , като това на Шоп , при които постоянното изтичане се сумира със управляемото при работещ компресор , но има и такива , при които не се сумира .

Сега за термопомпата на Шоп : Не е необходимо ТРВ-то да се сменя . Само бих желал да ми каже с какви защити на изпарителя е , за да преценя дали има опастност и ако трябва да вземем мерки .
Може и на лични разбира се .
По въпроса дали това ТРВ облекчава старта на компресора :
Да . Безспорно . И при трифазни компресори е факт . Друг е въпроса , че те имат голям въртящ момент при старт и могат да стартират и при голяма разлика в наляганията .
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 136

Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: