Здравейте господин Ахмаков !
Значи имате задълбочени познания по физика .Чудесно !
Тогава не виждате ли от къде при термопомпата на Шоп ще премине фреона , за да кондензира в компресора , след като изпарителя и кондензатора са топли , а компресора студен ?
Нали това е условието ?
Шоп работи на котел , компресора е изстинал и ако се стопли и изпарителя дали има опастност от кондензиране на фреон в компресора
Това , че в затворена система с наличие на фреон в течна фаза ще се кондензира фреон там където системата е студена и ще се изпарява там където е топла е основен принцип .
Колегата Шоп не твърди , че има задълбочени познания по физика но го видя веднага . И ви попита след като запали котела и има 2,4 килограма фреон в системата къде отива фреона ?
Погледнете му снимките и преценете вътрешният обем на цялата система .
Определено вече в кондензатора няма течна фаза , в противен случай там налягането би било 46,7 бара при неговия 90 градусов тест .
По това мисля , че сме на едно мнение нали ?
Тогава според вас къде е ?
Да , ето ви коректна и максимално проста постановка , която отговаря на този случай :
Обем , който нагряваме и в него има течна фаза хладилен агент и обем , който охлаждаме , свързани един с друг посредством тръба ф22 .
Приемам , че имате задълбочени познания по физика . Аз говоря за проста термодинамика . Вие може би имате предвид някакъв по-сложен и труден за схващане процес , който според вас ще попречи на трансфера да се извърши по линията на най-малкото съпротивление от изпарителя в компресора .
Обяснете ми го моля .
За всички останали бих желал да обясня какво точно се случва при термопомпата на колегата Шоп .
Когато спре термопомпата и запали котела , във до скоро работещият кондензатор и филтъра на системата е повечето наличен фреон .
След спирането на компресора започва процес на изравняване на наляганията през ТРВ-то към изпарителя и след него входа на компресора , защото това ТРВ има функцията изравняване . Тоест се запазва естествената посока на изтичане на течност от изхода на кондензатора към входа на изпарителя . През изхода на компресора на обратно не може , защото има еднопосочен клапан .
Понеже компресора е все още горещ основното количество фреон вече се намира в изпарителя , кондензатора и филтъра .
Когато котела нагрее кондензатора и последните остатъци течна фаза кипват и през изравняването на ТРВ-то постъпват в изпарителя .
За това в кондензатора налягането не се вдига до съответстващото за тази температура от 46,7 бара .
Остава малко количество течност във филтъра , ТРВ-то и тръбите до изпарителя .
От тук започва опастността , за която говорим :
Ако след като не се ползва компресора неговият корпус изстине , а по някаква причина изпарителя се стопли , то фреона ще се прехвърля в корпуса на компресора през дебелата тръба , която ги свързва .
Прехвърлянето е под формата на нагрети пари , които кондензират върху студена повърхност .
Значи имате задълбочени познания по физика .Чудесно !
Тогава не виждате ли от къде при термопомпата на Шоп ще премине фреона , за да кондензира в компресора , след като изпарителя и кондензатора са топли , а компресора студен ?
Нали това е условието ?
Шоп работи на котел , компресора е изстинал и ако се стопли и изпарителя дали има опастност от кондензиране на фреон в компресора
Това , че в затворена система с наличие на фреон в течна фаза ще се кондензира фреон там където системата е студена и ще се изпарява там където е топла е основен принцип .
Колегата Шоп не твърди , че има задълбочени познания по физика но го видя веднага . И ви попита след като запали котела и има 2,4 килограма фреон в системата къде отива фреона ?
Погледнете му снимките и преценете вътрешният обем на цялата система .
Определено вече в кондензатора няма течна фаза , в противен случай там налягането би било 46,7 бара при неговия 90 градусов тест .
По това мисля , че сме на едно мнение нали ?
Тогава според вас къде е ?
Да , ето ви коректна и максимално проста постановка , която отговаря на този случай :
Обем , който нагряваме и в него има течна фаза хладилен агент и обем , който охлаждаме , свързани един с друг посредством тръба ф22 .
Приемам , че имате задълбочени познания по физика . Аз говоря за проста термодинамика . Вие може би имате предвид някакъв по-сложен и труден за схващане процес , който според вас ще попречи на трансфера да се извърши по линията на най-малкото съпротивление от изпарителя в компресора .
Обяснете ми го моля .
За всички останали бих желал да обясня какво точно се случва при термопомпата на колегата Шоп .
Когато спре термопомпата и запали котела , във до скоро работещият кондензатор и филтъра на системата е повечето наличен фреон .
След спирането на компресора започва процес на изравняване на наляганията през ТРВ-то към изпарителя и след него входа на компресора , защото това ТРВ има функцията изравняване . Тоест се запазва естествената посока на изтичане на течност от изхода на кондензатора към входа на изпарителя . През изхода на компресора на обратно не може , защото има еднопосочен клапан .
Понеже компресора е все още горещ основното количество фреон вече се намира в изпарителя , кондензатора и филтъра .
Когато котела нагрее кондензатора и последните остатъци течна фаза кипват и през изравняването на ТРВ-то постъпват в изпарителя .
За това в кондензатора налягането не се вдига до съответстващото за тази температура от 46,7 бара .
Остава малко количество течност във филтъра , ТРВ-то и тръбите до изпарителя .
От тук започва опастността , за която говорим :
Ако след като не се ползва компресора неговият корпус изстине , а по някаква причина изпарителя се стопли , то фреона ще се прехвърля в корпуса на компресора през дебелата тръба , която ги свързва .
Прехвърлянето е под формата на нагрети пари , които кондензират върху студена повърхност .
Последна промяна от magi208 на нед окт 15, 2017 4:13 am, променено общо 2 пъти.