• 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 136
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
Ahmakov - специалист
Аз ще пиша до magi208, а вие си се разберете кой кой е…
magi208 написа:
…В една друга тема , беше казал някой , че този компресор не ставал , след като е тандемен…
И тук е мястото да дадеш цитат, ако това е намек, че аз съм го казал или да се извиниш.
magi208 написа:
… сега пък инженерите на Емерсон от Америка са написали инструкция за монтаж , която не бивало да се гледа и т.н.
Ако някой има солиден довод може да пише на американците от Емерсон да си коригира препоръките за монтажа на сондата .
И на всички останали производители , които мислят като тях .
ahmakov написа:
Аз сайта на Емерсон за Америка гледам да го заобикалям. Предпочитам този за Европа.
Между това което аз казвам и твоята интерпретация няма нищо общо.Явно някой не разбира от намеци и ще трябва да му го кажа в прав текст. Всеки професионалист в дадена област, има нужда от информация за изделията на определена фирма. За тази цел фирмите качват тази информация на своя официален сайт, като достъпът до пълната информация е след регистрация. Ако нямате регистрация нямате достъп или имате ограничен достъп до някаква информация. Не само това, фирмите поддържат 7/24 телефонна линия, на която можете да получите нужната ви информация, за някакво изделие или ако има проблем с изделието. Но за целта трябва да сте регистриран и да работите в съответната област. Та един съвет от мен, направете си регистрация във фирмите, с изделията на които работите. И се молете някой от Емерсон, да не е чел писанията ви по техен адрес.
А magi208 си призна, че изпитва затруднения да намира нужната и информация.
magi208 написа:
Данни за това до колко градуса се нагрява сондата на ТРВ-то безопасно са трудни за намиране дори в сайтовете на производителите .
Освен това, като производители на ТП би трябвало да имате на склад поне едно ТРВ. В кутийката, в която е опаковано, има листовка на която всичко си пише. Нямате на склад или не можете да прочетете?
magi208 написа:
…Сега обаче идва по-интересният казус :
Термопомпата на колегата работи добре :) Доста по-добре от много други Т.П. :)
И какво му казваме ние в тази тема ? Аз му казвам : Браво ! Справили сте се много по-добре от много други !
След това някой намеква , че колегата Шоп не знае какво ТРВ си е поръчал и поставил , въпреки че той каза с каква функция си го е избрал и защо . В края на този пост ще разберат всички дали са го излъгали и са му дали без изравняване :)
И тук идва въпроса може ли още по-добре ?
Не е ли идеята да помагаме с каквото можем в този форум ?
Ако четете темата може би сте забелязали кога съпругата ми му препоръчва да прекрати изравняването през ТРВ-то чрез електроклапан и с какъв мотив .
Да, справил се е много по добре от много други и в допълнение трябва да направи и някой излишни неща, за да мога аз magi208, да натрупам актив пред другите участници във форума. След което се намесвам аз, за да разберем как шоп разбра какво ТРВ си е избрал, за целта да проследим три поредни поста, на които е спазена хронологията.
шоп написа:
Питахте за ТРВ то
То е ALKO control TXT-N39
МОР 6,4 бара
http://www.emersonclimate.com/europe/pr ... _35010.pdf
Не съм го избирал аз, а съседа, който ми запои топлообменниците и вакумира системата. Той прави ТП и му се доверих в избора. Неговата ТП е със същият компресор, ТРВ и почти същите топлообменици КАОРИ. Работи перфектно!
Махнах изолацията на термобалона на ТРВ то за да се види монтажа. На 20 см след изпарителя е.Четох, че това е правилната ориентация на датчика.
Само аз ли не виждам някъде да се споменава Bleed function или действително не се споменава?
magi208 написа:
Това ТРВ е добро . Има само един малък проблем , но не ви е спешен . В смисъл че ще изкара до на пролет със сигурност че и още много пролети дори и да не се коригира .
Желателно е по принцип да се слагат вертикално , както ги снимат по каталозите с шапчицата /мембраната / нагоре .
Но това само му удължава живота . Не влияе на работата на машината .
Има и едно нещо , което не е проблем а търсен ефект , който пречи за бързото влизане в режим .
Тези ТРВ-та изравняват налягането след спиране на компресора .
Това им качество се постига със специален дизайн на дюзата .

Това облекчава работата на производителите на климатична техника и се прави за тях .
Има и случаи в които пречи . При хладилни камери и при Т.П. вода -вода и др .
Когато след спиране на компресора през ТРВ-то продължи да тече фреон наляганията се изравняват и събраната течна фаза се изтича във изпарителя .

Което води до 2 негативни и един позитивен ефекти .
1 . Това налага при следващият старт да се генерира нова течна фаза и докато не се натрупа достатъчно количество машината работи неравномерно .
2 . Известно количество топлинна енергия се губи /в някои случаи като при камерите доста голямо , при Т.П. вода вода по-малко /
3 . Компресора работи дълго преди да достигне състоянието преди спирането , но пък стартира в облекчен режим .
Тук някой прокрадва идеята за Bleed function. Ама май не е шоп. По интересно ще бъде какво ще се случи с компресора, ако стартира след като се изпълни това болднатото. Дали ще благоволи някой да отговори. А аз си мислех, че вече нищо не може да ме изненада...
magi208 написа:
Идеалното решение е в добавянето на 2 нормално затворени фреонови клапана .
Първият се слага между филтъра и ТРВ-то /във вашият случай / А вторият паралелно на компресора .
5 секунди преди старт на компресора се отваря клапан номер 2 а заедно със старта се отваря номер 1 .
След още 3 секунди след старта клапан номер 2 се затваря .
Да и тук се породи още един въпрос, на който отговор не бе даден.
За какво са му на този компресор за тандемен монтаж, допълнителни клапани за облекчен старт? Или за да стане ясно и на не специалистите, ще дам пример.
Решавате да пътувате двамата с жена си, по автомагистрала „Тракия“ от Ст.Загора за Сливен, с чисто нов офроуд автомобил. Споделяте го в някакъв форум и там леля ви Мара от автосервиза в Куртово Конаре, например, ви дават съвет, че е задължително да направите допълнително подаване на гориво, за по лесно запалване и без него, не е препоръчително да си ползвате автомобила. Интересно, какво ще и пожелаете?

Тук ще си позволя да пиша в самия пост в син цвят.
magi208 написа:
Искате ли да посмятаме малко ?
База номер 1 при теста на Шоп е пресостата за високо налягане на 28 бара , който не алармира за по-високо от това налягане в кондензатора .
ТП в този момент не работи, как разбрахте дали алармира или не?
Някой твърди , че в кондензатора има 1,7 килограма фреон R407 . Твърди също и че клапана на компресора и МОП-а на ТРВ-то са затворили системата от изброените елементи от двете страни .
Вземаме таблицата на DUPONT и четем :

http://www.mie.uth.gr/ekp_yliko/h56607_ ... rop_si.pdf

При температура в кондензатора от 66 градуса по Целзий плътността на газовите пари е 142,7 грама на литър . На течността е 930 грама на литър .
Кой и къде каза, че температурата в кондензатора е 66С? За повечето хора топло на допир е около 40С, а горещо около и над 50С. И то 20-25см от тръбата, а не самия кондензатор.
Да приемем на базата на сметките на колегата , че имаме половин литър във филтъра , оченцето и ТРВ-то .
Нека приемем , и още едно благоприятно за неговата теза условие :
Че целият този обем е на стайна температура и течността в него е с плътност 1145,6 грама на литър при 22 градуса !
Остават 1700-573=1127 грама .
Ако всичкият фреон е изпарен са нужни над 7,9 литра обем , за да не се вдигне налягането над 28 бара , на колкото е пресостата.
Защо трябва налягането да е 28bar? А ако нялягането е било 40 или 45bar? Кой може да каже колко е било в този момент?
Само че ние не разполагаме с такъв обем в кондензатора . Той е само 0,094х29=2.72 литра а филтъра , ТРВ-то и оченцето вече приехме , че са пълни с течна фаза и дори приехме , че не се стоплят :) . Тогава би трябвало да имаме течна фаза и в кондензатора , налягането да е над 28 бара и да задейства пресостата . Но това не се случва , защото въпреки , че МОП-а е затворил дюзата ,
Как разбра, че пресостата не е задействал, при положение, че ТП е изключена в този момент?
Bleeding канала си стои отворен винаги .
Това никой не го оспорва, въпроса е дали действително това ТРВ го има. Ако може още веднъж, кой беше каталожния номер на ТРВ ТХ3-N39 с Bleed function..
И през него изтича фреона в изпарителя .
Ahmakov - специалист
magi208 написа:
Здравейте на всички ! Боян .
Ако погледнете как вървят постовете си личи кога Ахмаков за пръв път в живота си разбра , че има ТРВ-та и с такава възможност :
Да изравняват наляганията след спиране на компресора . Не можеше да разбере как така , като има МОП едно ТРВ , въпреки това през него може да изтича фреона от кондензатора .
И не можеше да ми схване обясненията .
Не, не можех да повярвам че човек с опит може да пише такива глупости.


Когато не намира аргументи започва да се държи подигравателно , но това вече е друга тема .
Това с подигравателния тон го подкара ти, така че няма как да не ти отговоря.

Трябва да знаете , че има и много големи такива ТРВ-та .
Те си имат своите приложения .
Има обаче една специфика , която е важно да се отчита :
Когато избирате ТРВ със Bleeding има модели , като това на Шоп , при които постоянното изтичане се сумира със управляемото при работещ компресор , но има и такива , при които не се сумира .
Пак ти повтярям, това можеш да го поръчаш, а не така да си го купиш.

Сега за термопомпата на Шоп : Не е необходимо ТРВ-то да се сменя . Само бих желал да ми каже с какви защити на изпарителя е , за да преценя дали има опастност и ако трябва да вземем мерки .
Да не е нужно защото просто е без тази функция.

Може и на лични разбира се .
По въпроса дали това ТРВ облекчава старта на компресора :
Да . Безспорно . И при трифазни компресори е факт . Друг е въпроса , че те имат голям въртящ момент при старт и могат да стартират и при голяма разлика в наляганията .
Да, определено ако това което съм ти болднал в предния пост е вярно, стартира компресора към вторични суровини.
magi208 написа:
Сега за термопомпата на Шоп : Не е необходимо ТРВ-то да се сменя . Само бих желал да ми каже с какви защити на изпарителя е , за да преценя дали има опастност и ако трябва да вземем мерки .
Може и на лични разбира се .
Ahmakov написа:
..Мнение на не прав. Потърпи времето ще ти покаже...
Е шоп, честито. Дойде ти времето. Нали ти казах само трябва да потърпиш. Ще ти вземат мерките...
6osi6 - майстор
magi208 написа:
Здравейте на всички ! Боян .
Излишно се престараваш.
"magi208" и "Боян" са едно лице с едни и същи грешки в пунктуация и граматика.
magi208 - специалист
Здравейте на всички! Боян.

Да продължим със следващата опастност , когато си правите Т.П. вода вода .
За илюстрация използвам машина изработена с части на клиента от старозагорски майстор .
Майстора се е представил на ниво . Явно е човек с опит и от старата генерация .
По негова препоръка е поставен клапан за прекъсване на дроселирането след спиране и гъвкави връзки на компресора .
Аз не препоръчвам гъвкавите връзки , освен ако нямате избор да кажем поради липса на място .
И все пак тук поне са истински и поставени добре .
Прикачен файл:
Спиране на потока на течната фаза.jpg
Прикачен файл:
Самоделна термо помпа.jpg
Прикачен файл:
Неправилно поставен картерен реотан.jpg
Майстора , обаче е казал , че не е специалист по КИП и клиента е намерил друг за опроводяването .
В резултат имаме :
1 . Неправилно поставен картерен реотан . Сложен е да "грее" статора на електромотора , а не най-ниската част на картера .
2 . Лош контакт на термозащитата на компресора . Поставена е отгоре на облата шапка на компресора , не изолирана и пристегната с неефиктивна метална лента .
3 . Защитата против замръзване на външният топлообменник не е изобщо за тази цел.
4 . 1 от портовете за защити на контролера не е конфигурирани от менюто да спира компресора , а само да изписват грешка .????
5 . Неизолиран компресор .

След 7 години мъки с нея и няколко майстори , които са се опитвали да я вкарат в релси машината идва при мен .
След закачането на стенд параметрите са потресаващи . Почти нормални работни налягания . Изтегляне от 3 киловата и никакъв КОП .
Контролера е сменян 3 пъти защото според някой имало "софтуерен проблем".
Сменян е филтъра няколко пъти не без основание , защото е имало вода . Вече няма .
Зареждана е и разреждана много пъти и в момента са я заредили с толкова фреон , че да работи някакси .
Естествено последните двама са казали повреден компресор . Сменяш и тръгва идеално :mrgreen:
Всъщност този компресор на Maneurop ми върна част от надеждата за Данфос Перформер серията .
След всичко , което му е причинено е все още жив .
За хората , които наистина разбират материята е ясно къде е проблема .
Разбира се , че ще кажа къде е !
Просто приятелска гатанка .
Един жокер : Висока температура на изхода на компресора .

Първият познал печели 12 годишна награда !
шоп - майстор
6osi6 написа:
magi208 написа:
Здравейте на всички ! Боян .
Излишно се престараваш.
"magi208" и "Боян" са едно лице с едни и същи грешки в пунктуация и граматика.
@6osi6

тук много грешиш! Не се хаби в конспирации.

Боян ми писа СМС за да се чуем по телефон. За съжаление не видях навреме СМС а, а после стана доста след 22 часа и не бе удобно

Маги ми изпрати нагревател по Еконт, имам две имена, телефон, адрес...

... повярвай ми, различни хора са.
шоп - майстор
magi208 написа:
Сега за термопомпата на Шоп : Не е необходимо ТРВ-то да се сменя . Само бих желал да ми каже с какви защити на изпарителя е , за да преценя дали има опастност и ако трябва да вземем мерки .
Може и на лични разбира се .
По въпроса дали това ТРВ облекчава старта на компресора :
Да . Безспорно . И при трифазни компресори е факт . Друг е въпроса , че те имат голям въртящ момент при старт и могат да стартират и при голяма разлика в наляганията .

Привет, няколко дни бях извън Бг и нямах достъп до нет.

ТРВ то исках да е с изравняване на налаганята. Доста по-късно прочетох и научих, че компресора си има фабрична вградена изравнителна линия:-)

Нищо, не пречи и не съжалявам за избора си. Всеки който си прави сам ТП трябва доста да чете.

Боян, защитите за изпарителя са стандартни и най-необходимите;
-датчик за поток
-датчик за ниско налагяне
-защита вградена в управлението да спира работата на ТП при изходяща вода след изпрарителя между 2-4 градуса. За по-сигурно аз съм сложил отметка ТП да спира при изход канална вода 4 градуса.

За моя радост имам предостатъчно дебит и температурата на каналната вода не пада под 10 градуса.
magi208 - специалист
Няма проблем . Много хора ни мислят за един човек .
В един друг форум дори пожелаха да идем двамата на една от сбирките на форума и чак тогава се увериха .
Аз съм учителски син и по ирония може би за това не мога да пиша грамотно .
По време на следването това ми беше голям проблем :) И добър повод да я свалям :)
Докато ме учеше на граматика аз пък учех жена ми на други работи и не знам може да съм прихванал нещо :)

Използвам повода още веднъж да се извиня на Ахмаков .
Сега като гледам на моменти е могло да използвам много по-малко дразнещи изрази !

Колега Шоп , адмирации отново ! Добре сте защитен .
Само проверявайте от време на време датчика за поток за натлачвания от фин пясък .
Да кажем веднъж на сезон .

Към всички :
При моделите , които са с рид ампула има една особеност . Не е желателно да комутирате с него 220 v товар пък дори и товара да е реленце с консумация 20 ma.
Ако пък през него веднъж протече голям ток е много вероятно вече да не работи дори да е с Ц/К ключ .
Например някои китайски производители с него прекъсват захранването на контролер . Ако стане късо в тази верига обикновено изгаря стопяем предпазител . Вие или техник повикан от вас оправя късото , но вече датчика за поток може да не работи .
Винаги след изгаряне на предпазител го проверявайте .
Например спирате компресора и пускате и спирате помпата . Ако не реагира или се сменя или ремонтира .
Ако е свързан към порт на контролер , вероятността за дефект по тези причини вече клони към нулева .
шоп - майстор
magi208 написа:
Само проверявайте от време на време датчика за поток за натлачвания от фин пясък .
Да кажем веднъж на сезон .

Към всички :
При моделите , които са с рид ампула има една особеност . Не е желателно да комутирате с него 220 v товар пък дори и товара да е реленце с консумация 20 ma.
Ако пък през него веднъж протече голям ток е много вероятно вече да не работи дори да е с Ц/К ключ .
Например някои китайски производители с него прекъсват захранването на контролер . Ако стане късо в тази верига обикновено изгаря стопяем предпазител . Вие или техник повикан от вас оправя късото , но вече датчика за поток може да не работи .
Винаги след изгаряне на предпазител го проверявайте .
Например спирате компресора и пускате и спирате помпата . Ако не реагира или се сменя или ремонтира .
Ако е свързан към порт на контролер , вероятността за дефект по тези причини вече клони към нулева .
Доста полезни съвети!
Както за всеки, който е решил да събира ТП, така и за тези които вече са си събрали такава.

Датчика за поток при мен се управлява от контролера( или може би обратното е по-правилно да се каже) Вързан си е към порт за компресора и при всеки старт на ТП контролера прави 20 ина сек диагностика включително дали датчика не е залепнал. При най-първото стартиране на ТП симулирах затворени контакти на датчика поток и съответно се включи защита.

Така и така говорим за датчик поток, да попитам как се избира най-подходящата пластина ( лопатка ) от комплекта? Аз сложих за проба най-късата с цел да не прави хидравлично съпротивление и не бях сигурен дали ще работи. Но всичко тръгна.
kuuuuuul - майстор
Като стана дума за датчика за поток,моя е този http://www.ebay.de/itm/Flusswachter-fur ... 4wwisHF22A и от както съм го сложил не работи :-D Смених различни пластини но не тръгва,казаха ми че около него не трябва да има арматури(кранове и т.н.).Сега съм приготвил този черния от горе но ме притеснява да не му е малко сечението въпреки че го дават 1 цол. :?

Прикачен файл

IMG_20171023_080507.jpg
IMG_20171023_080507.jpg (74.31 KиБ) Видяна 1963 пъти
шоп - майстор
Кууул, от това което виждам на снимката моя датчик поток е същия/с червената капачка/

в Бг струва към 70 лв, като свалиш капака ги знаеш болчетата за реглаж. Може да регулираш хода и чувствителността. Всичко зависи от дебита и налягането на помпата.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 136

Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: