• 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 68
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
vanko68 - специалист
A kakва е твоята ТП?
kpacи - специалист
DUNHAM-BUSH
Последна промяна от kpacи на вт яну 11, 2011 8:11 pm, променено общо 1 път.
kpacи - специалист
Произведена 2004г.
vanko68 - специалист
На първо четене в тая табелка има направо очевадни противоречия или недомислици....
1- не може ниското налягане LP на фреон 22 да е 22,5 бара по никакъв начин
2- какво значи Тмакс = 100 гр,а Тмин = -35 гр ????
3- най важното - по данни се получава летния коеф. EER = 5,a зимния КОП = 5,5 !!!! Това вече е прекалено .....Подобни коеф имат само няколко климатика в света и то с 10 ПЪТИ по-малка мощност...И това за модел на 6 г ....Сега новите подобни ТП на Дайкин,Тошиба и Фуджицу имат КОП около 4,и то за машини около 10-15 Квт,а не 60 .....
kpacи - специалист
Едва ли DUNHAM-BUSH биха ни подвели с инфо табелата. По-скоро интерпретацията е различна.
1. Не би ли следвало да се чете "Максимално допустимо налягане на зоната с ниско налягане" 22,5 бара.
2. Това с тия 100гр. и -35гр. и на мен ми е неясно. Първо си мислех, може ли да е работна темп. на термопомпата - едва ли, при 100гр. ще се стопят доста неща по нея. Тъй като си мисля единствено фреона може да се движи в такива граници.
3. Такъв КОП действително е нереален. Да не забравяме, че към мощността на компресорите трябва да прибавим и тази на сондажната и циркулационни помпи.
В описанието на ТП също така пише " Т вода кондензатор:40/45гр.С, Т вода изпарител:15/10гр.С.
Та имаш ли идея защо не са сложили течноотделител и ресивър? И добра ли е идеята да ги сложа сега?
a_stoev - майстор
Не пипай нещо щом работи! Особено в климатичната техника.

100гр. и -35гр. вероятно са граничните температури след което нещо ще се окоти. Вероятно се отнася за флуида, вода или антифриз. Стойностите на високото и ниското са допустимото налягане на ниската и високата страна, като се надува след ремонт да не пръснеш нещо. COP си е съвсем реален, прочетете пак табелката, но по внимателно и ще видите че машината е двукръгова,=> има два компресора по 11kW.
Доколкото разбирам тази машина работи от доста време, затова пак ти повтарям не пипай нищо по фреоновата част.
kpacи - специалист
Виж сега Стоев. Прав си, че едно нещо като работи много-много не трябва да се пипа но... това все пак е форум направи си сам. И аз се придържам към това правило и ако правя нещо го правя така, че ако нещо се оплеска или не работи както трябва да мога да върна началното положение. Така преди да направя чип тунинг на колата изчетох доста по темата и дълго се колебаех дали да го правя. Накрая се реших - направих чип тунинг, затапих EGR-а и още други работи и крайния резултат си заслужаваше. Не винаги заводското е най-доброто. Въпреки, че колата е немска и немеца разбира от техника.
Та на въпроса за ТП. Не мисля, че добавянето на течноотделител и ресивър биха променили работата на ТП. Но ми се иска да питам знаещите все пак дали според тях си заслужава.
-35гр. за вода май нещо не ми се вярва. Най-истински звучи за фреон.
Компресорите наистина са два, но по 5,5кВ=11кВ.
a_stoev - майстор
дай повечко снимки на вътрешноста на машинката. Странно ми е да няма течностен отделител. ресивера не е задължителен, обема може да са го докарали от друго.
sparow - специалист
Тъй като никой не каза за компресори с мощности до към 25кв. НАмерих друг вариант-компресори от климатик на пикап или камион-като събера 3-4 ще дадат нужната мощност.На изложението е имало газови ТП.Та и това не е проблем за мене.Газта е под мене -за сега с нея се грея.И с такива компресори и газов двигател,нещата излизат много по евтино,поне за мене.Защото първо е под въпрос дали има такъв компресор/като мошност/ от хладилна система.И дори да има ще е мнооого пари.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 68

Тема "Направи сам термопомпа" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: