• 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 43
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
vankovarnata - специалист
a_stoev написа:
Не е съвсем така, защото инверторния компресор вече най-често не е с АС двигател с кафезен ротор, а е с постоянни магнити, които са по ефективни. Също така се пести и от cos ф или фактора на мощноста, щото новите инвертори не са с грец на входа а с транзисторен блок. Пък и цената на инверторите драстично падна, до степен да се заменят Он/Оф модели с инверторни модели.
И старите бяха с транзисторна матрица. Скрола няма стигане, а вече има двойнороторни с изключване на ротор. Бих добавил като стандарт за сравнение,че една читава 12-ка инвентор се равнява поне на 16-ка он/оф
preslav - майстор
a_stoev написа:
Не е съвсем така, защото инверторния компресор вече най-често не е с АС двигател с кафезен ротор, а е с постоянни магнити, които са по ефективни. Също така се пести и от cos ф или фактора на мощноста, щото новите инвертори не са с грец на входа а с транзисторен блок. Пък и цената на инверторите драстично падна, до степен да се заменят Он/Оф модели с инверторни модели.
еднакви компресори, правилно оразмерени топлообменници, но едната я караме ON/OFF, а другата я управляваме инверторно - не случайно го писах, както (предполагам) не случайно 8180 го писа, че просто никой не продължи да развива ON/OFF климатиците, а направо се наложи новата технология (между другото, няма нищо против нея, а срещу насажданите заблуди).
preslav - майстор
vankovarnata написа:
a_stoev написа:
Не е съвсем така, защото инверторния компресор вече най-често не е с АС двигател с кафезен ротор, а е с постоянни магнити, които са по ефективни. Също така се пести и от cos ф или фактора на мощноста, щото новите инвертори не са с грец на входа а с транзисторен блок. Пък и цената на инверторите драстично падна, до степен да се заменят Он/Оф модели с инверторни модели.
И старите бяха с транзисторна матрица. Скрола няма стигане, а вече има двойнороторни с изключване на ротор. Бих добавил като стандарт за сравнение,че една читава 12-ка инвентор се равнява поне на 16-ка он/оф
Тук се срещнаха мнения, че една "читава" 12ка ON/OFF по нищо не отстъпва на "инвертор" с капилярка - последно?
a_stoev - майстор
Няма как да се сравнява. Като превъртиш през цената мазалото става пълно. Куче инвертор е по-евтин от марков ОН/ОФ. Отделно кое куче е читаво, кое не... манджа с грозде... Кой марков става, кой е залежала стока в склада....
9-ка и 12-ка от една серия, 9-ката е с EXV, 12-ката с капилярка. СОР на 9-ката е +0.5 на 12-ката.
vankovarnata - специалист
preslav написа:
vankovarnata написа:
a_stoev написа:
Не е съвсем така, защото инверторния компресор вече най-често не е с АС двигател с кафезен ротор, а е с постоянни магнити, които са по ефективни. Също така се пести и от cos ф или фактора на мощноста, щото новите инвертори не са с грец на входа а с транзисторен блок. Пък и цената на инверторите драстично падна, до степен да се заменят Он/Оф модели с инверторни модели.
И старите бяха с транзисторна матрица. Скрола няма стигане, а вече има двойнороторни с изключване на ротор. Бих добавил като стандарт за сравнение,че една читава 12-ка инвентор се равнява поне на 16-ка он/оф
Тук се срещнаха мнения, че една "читава" 12ка ON/OFF по нищо не отстъпва на "инвертор" с капилярка - последно?
Няма еднакви компресори. Къде прочете читава 12-ка он/оф. Не измятай нещата.
Като говориш за сравненние взимай максимала на инвентора и не гледай номинала щот като се развърти нали знаеш къде отива.
Като пример Панасоник 12-ка отива над 6кв. Кой он/оф отдава 6кв. ????? 18-ка може би. Те тука може да сравняваш.
8180 - майстор
Ванко,
Май ти негодуваше, че "се опитвам да докажа невъзможното".
Еми опитах вече - не виждам нещо да го оборваш аргументирано, пак някъде настрани отиваш.
В частност споменах, че дадената методика НЕ СЕ ИНТЕРЕСУВА от ТИПА на компресора (поне според мен). Ти какво твърдиш? :?
Няма скрол, няма двуроторни - цикълът на Карно си нашепва физическа същност - налягане1 и налягане2, енергия 1 и енергия2+работа !!!
Сега ще спомена и още едно подозрение - модерните компресори, освен естественото и закономерно развитие на техниката, отразяват и НЕОБХОДИМОСТТА от по-сериозни компресори за новия (екологично наложен) фреон R410 - той просто си иска поне 50% по-високо налягане. Това автоматично води до по-здрави, по-мощни и по-скъпи компресори, респективно до неприемливи показатели на компресора при ОН-ОФ, респективно по-интелигентно (и по-скъпо) "инверторно" управление.
vankovarnata написа:
Няма еднакви компресори. Къде прочете читава 12-ка он/оф. Не измятай нещата.
Като говориш за сравненние взимай максимала на инвентора и не гледай номинала щот като се развърти нали знаеш къде отива.
Като пример Панасоник 12-ка отива над 6кв. Кой он/оф отдава 6кв. ????? 18-ка може би. Те тука може да сравняваш.
Какво значи няма еднакви - Ахмаков даде таблица с 17 компресора - взимай, монтирай. Сигурно има още поне 10х17 такива.
Както и да е. Понеже още не се ориентирам в жаргона Ви, ако може да ни осветлиш що е то "максимала" и "номинала". Предполагам, че става дума за отоплителната мощност при 7оС (номинал) и това дето се пише за инверторите, че можели "да ПОВИШАВАТ мощността си" (максимал), което си е доста некоректно технически, но минава, когато се говори в мощност.
Ако може с 2 изречения - какво е наложило да се появят двуроторните?

a_stoev,
По-горе писах, че трудно ще се разминем в темата без да си изясним (дори само най-общо теоретично) някои отделни моменти.
Моля, накратко да ни въведеш в основните "енергетични" моменти с новите двигатели - КПД, cosФ, АС/DC, фактор на мощност, изправители, "инверторно" управление, действително ли е "плавно" или на 2-3 степени - само и доколкото (според теб) изброените касаят заплатената активна енергия (в бита) за единица работа.
preslav - майстор
8180 написа:
Ако може с 2 изречения - какво е наложило да се появят двуроторните?
"Некомпетентно" да споделя прочетеното в нета - двуроторните са разработка отново на "Тошиба" и основната им идея е намаляване на вибрациите, а от там и по-безшумната им работа - не видях нищо за по-голяма икономичност! Ама нали трябва да си дъвчем една дъвка!
Ahmakov - специалист
Много въпроси "увиснаха" във въздуха, не е ли по добре да приключим първо с тях?
1. В lpP - i диаграмата, не може да се "онагледи" ,консумираната енергия от вентилатори или помпи на топлообменниците. Затова се е възприело, при определяне на СОР, да се взема под внимание, само консумираната от компресора енергия.
2. Дали ни лъже някой, като не отчита, разхода на тази енергия? Бих казал, че всеки може да стигне до правилния извод и без да е гении. Просто към топлината която отделя климатика, прибавяме топлинния еквивалент на вентилаторната мощност на вътрешния вентилатор и разделяме на консумираната мощност от компресора плюс мощността на външния вентилатор. Давам и конкретни данни за един хубав инвертор.

СОР= 6100 / 1700=3,57
СОР= (6100+30)/(1710+30)=3,52

Дали тази разлика е голяма или е в рамките на грешката, която се допуска при измерване на величините всеки сам да решава.
Тук може да се види, че СОР не е най висок при +7С , както някои твърдят.
3 .Дали си измислям за ел. кпд и какво се включва в консумацията на реален компресор, прилагам две текстчета, на български и англииски.
4. Каква доказателствена стойност, може да има един украински саит, в които ви говорят за климатици и ви ги обясняват на диаграма за R134. Бих си помислил, дали да го приема за вярно, ако ми посочиш марка и модел, масово производство климатици, работещи на R134.
5. Простотията на някои е довела до появата на "двойнороторни" компресори с изключване на ротор. Те такова животно нема, даже и у Варна. Ти правиш ли разлика между ротор и цилиндър. Ти маи, не само мразиш да пишеш, ами и да мислиш.
6.Има компресори които са с два цилиндъра, като може да работят единия, двата паралелно или двата последователно. Пак е разработка на същите, ама не изключват ротора..
vankovarnata - специалист
Ahmakov написа:
5. Простотията на някои е довела до появата на "двойнороторни" компресори с изключване на ротор. Те такова животно нема, даже и у Варна. Ти правиш ли разлика между ротор и цилиндър. Ти маи, не само мразиш да пишеш, ами и да мислиш.
6.Има компресори които са с два цилиндъра, като може да работят единия, двата паралелно или двата последователно. Пак е разработка на същите, ама не изключват ротора..
Бих отговорил така:
5. Простотията на тия е да постигнат по-добри резултати с по-малко разходи. Двойнороторния постига налягане с по-голям дебит при по-ниски обороти и честоти. При новите ДЦ има изключване на ротор при постигане на минимал. Не на последно място има ги на много места в БГ. Правя голяма разлика м/у ротор и цилиндър и мисля, че е м/у компресор за хладилник/с бутало и пластинчат клапан/ и компресор за климатик. Преди всичко мисля.
Пробвал ли си да сложиш такъв на мястото на нормален или обратно със същите данни та говориш за някакви простотий. Изясни си както е цилиндър и какво ротор. Това не е от тия по хладилните камери дву/триглави дет ги ползвам за компресор на въздух.
6. Води до горното.
Остави ги украинците и се насочи към скандинавията.

preslav не е до тишината, а производителноста.
8180 идеята за максимал беше, че една он/оф отдава да кажем 6кв. макс при 7* /като база/ Инвентора не го подбирай като номенклатура /10-12-14ка/ или номинал/средна точка примерно наречено/ а вземи максималното отдаване и тогава сравнявай. Като пример ще ти дам един от моите 285JDR с номинал ~4кв. на номинал, но на максимал е 8кв. Идеята е он/оф винаги работи на максимал. Търси тия данни. На моя с това отдаване трудно ще се опре 18-ка он/оф. И понеже някой ще коментира ама той слиза има си турбо функция и може да почне да бачка он/оф.
Така подбрани данни могат да се сложат на масата за сравнение м/у инвентор и он/оф /поне според мен/ По този начин може да видиш грубо разликата в консумацията. За преходни сезони спор няма там и двата типа се пускат и спират според желанието, но в ниски Т мисля,че няма място за спор. Имам и он/оф машини и ще ги сменям по проста причина разход на електроенергия.
Пример:
Спалня 1 север 17кв/м е отоплявам с машинката дърта на 22 и се води 225 дето тук ги водят под 9-ка и нямам грижи за тока.
Спалня 2 14кв/м ползва он/оф на 22 и е 12-ка. Е като тръгне на електромера му се завива свят.
И двете се водят с близък коп и тт данни/посочих мойта база за сравнение/
EDI - майстор
vankovarnata, на 285JDR не 18-ица, ами и 36-ица ОН/ОФ не може да се опре.
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 43

Тема "Кое прави инверторните климатици по-икономични?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: