a_stoev написа:Не е съвсем така, защото инверторния компресор вече най-често не е с АС двигател с кафезен ротор, а е с постоянни магнити, които са по ефективни. Също така се пести и от cos ф или фактора на мощноста, щото новите инвертори не са с грец на входа а с транзисторен блок. Пък и цената на инверторите драстично падна, до степен да се заменят Он/Оф модели с инверторни модели.И старите бяха с транзисторна матрица. Скрола няма стигане, а вече има двойнороторни с изключване на ротор. Бих добавил като стандарт за сравнение,че една читава 12-ка инвентор се равнява поне на 16-ка он/оф
a_stoev написа:Не е съвсем така, защото инверторния компресор вече най-често не е с АС двигател с кафезен ротор, а е с постоянни магнити, които са по ефективни. Също така се пести и от cos ф или фактора на мощноста, щото новите инвертори не са с грец на входа а с транзисторен блок. Пък и цената на инверторите драстично падна, до степен да се заменят Он/Оф модели с инверторни модели.еднакви компресори, правилно оразмерени топлообменници, но едната я караме ON/OFF, а другата я управляваме инверторно - не случайно го писах, както (предполагам) не случайно 8180 го писа, че просто никой не продължи да развива ON/OFF климатиците, а направо се наложи новата технология (между другото, няма нищо против нея, а срещу насажданите заблуди).