Само у нас правим инсталациите ей тъй без някой компоненти ,и на конвекторите се поставят вентили ,но за по лесно и евтино шат 2 крана и газ на бялата тръба .
говоря по принцип.

bycec написа:Моето предложение е корекцията да се направи с многооборотни тример-потенциометри от типа сп-5 или дж-7. Освен ,че ще може да се прави плавна корекция, самите те са термо-стабилни и няма да внасят допълнителна грешка.Днес пристигнаха многооборотните потенциометри сп-5 47 килоома
bycec написа:От направените измервания следва тримера да се свърже успоредно на датчика. Използва се реостатно свързване, т.е. ползват се два от изводите на тримера: средният и един от крайните.
В зависимост от това кой от крайните се използва при въртене на винта в една и съща посока в единия случай температурата на вкл. ще расте, а в другия случай ще намалява като винаги ще е по ниска от тази зададена в управлението на конвектора.
Предполагам 47ком. тример ще е подходящ за целта.
Boyan написа:Извинявам се за забавянето .Имах много ангажименти .
Един лесен за изработка предкондензатор е този от кожухотръбен тип.
Вземаме безшевна хром-никелова тръба ф16 с дебелина 1 мм и готови изтеглени колена , или пък си я огъваме , ако можем във формата на буквата "U".
За мощност от 4 киловата са нужни 6 метра . Реализираме 3 такива "U"-та и ги заваряваме на хром-никелов фланец .
Размера на фланеца е според това на какъв "R" сме огънали тръбата или какви готови колена сме намерили .
След това обединяваме трите тръби паралелно в два колектора .
За по-лесно тръбите е желателно да излизат с около 50 милиметра от фланеца .
Накрая правим външен корпус пак на фланец с гумено уплътнение , в който влизат тръбите .
Така изработеният топлообменник е предвиден да работи в хоризонтално положение .
Входа за фреон е горният колектор .
Реалната му мощност е по-висока , но тук се отчита желанието на колегата да го ползва в много нискотемпературен режим на Т.П.
Към корпуса на Т.П. се захваща само фланеца с тръбите и се осигурява достъп външният корпус , в който циркулира водата да може да се изважда за почистване .
Външният корпус се прави с дебелина , съобразена с налягането на водата и броя и размера на болтовете на фланците също .
Например за налягане до 7 бара са достатъчни 8 болта М8 и дебелина на корпуса 1.5 мм .
Дъното на външният корпус трябва да е със сферичен профил .
Фланците се правят с дебелина минимум 5 мм .
Тези изчисления са в сила до размер на фланеца ф120 мм .Прикачен файл:Кожухотръбен топлообменник.jpg
шоп написа:...В този ред на мисли и благодарности, искам да изкажа огромната си благодарност към Маги и Боян.Шоп, 6 метра тръба ф16 са 0,30144m2 топлообменна повърхност.
Това са хора помагащи 100% безрезервно и некомерсиално със знания и опит. Получих и безплатен картерен подгревател от тях.
Чест почитания към такива хора!
Ahmakov написа: Очаквах да качиш малко температури и налягания, но ...всичко е тайна. А аз съм сигурен защо няма данни. Вероятно след Нова година ще има.Качих данни, когато закачих манометрите. Няколко страници назад в темата ги има със снимки. Разкачих манометрите за да не рискувам да изтече фреон.
Ahmakov написа:Въпреки това , мога да ти кажа , че с настройката на ТРВ си "спънал" компресора поне с 20-25%. Ако си обърнал внимание навсякъде пише "R407C Dew Point"...какво ли са искали да кажат с това?Моля обяснете, защо мислите така? При еднакъв ампераж на компресора се качи изходящата температура на водата към отоплителната система при константен дебит.
Ahmakov написа:Компресор в ''режим на проточен бойлер'' е технически абсурд.Аз така или иначе се отказах от режим проточен бойлер, защото трябва голям и скъп топлообменник. Ще мина на варианта предкондензатор с 10% от площа на основният.
шоп написа:Качих данни, когато закачих манометрите. Няколко страници назад в темата ги има със снимки. Разкачих манометрите за да не рискувам да изтече фреон.
Ahmakov написа:шоп,Не откривам никъде какви са наляганията, температурите(10 на брой) и тока след направената "корекция" на ТРВ и след като ТП, вече работи в режим.
не го приемай като критика, но направеното досега е наливане от пусто в празно.
Ако имаш желание може да процедираш така
1. ...,
2. монтираш манометрите,
3. монтираш термометри на изходите от компресора, на горещата и на студената тръба, на около 5 см от запоеното,
4. монтираш термометри на входа и изхода на фреона и на водата на двата топлообменника, максимално близко до топлообменника,
5. ампермер на поне една от фазите, провери преди това какво е напрежението между трите фази,
6. пускаш ТП да работи и почваш да отчиташ показанията, най рано след 15 - 20 минути,
7. ...
Правиш си таблица и нанасяш измерванията - трябва да имаш 2 налягания и 10 температури, 1 -3 ток ... Измерваш с точност поне до десетти... През това време ТП не трябва да изключва. Чак тогава може да се каже кое, как и защо.
Ако някой ти каже, че може да определи дали работи нормално ТП без тези данни значи те лъже. ...
Не пипай ТРВ!!! ...
Ahmakov написа:Компресор в ''режим на проточен бойлер'' е технически абсурд.
шоп написа:Аз така или иначе се отказах от режим проточен бойлер, защото трябва голям и скъп топлообменник. Ще мина на варианта предкондензатор с 10% от площа на основният.Шоп смятал съм много и когато казвам нещо, съм на 100% сигурен.
Но не смятам идеята за абсурдна:-) Всичко е въпрос на сметки и конкретика.
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: