• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 34
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
torbalan - Дървен философ
Температурата на подпочвената вода е 13 - 14 градуса целогодишно...

Температурата на земята на 2.5 - 3 метра е около 7 - 8 градуса (ако бъркам някой да ме поправи)

Термопомпите въздух-вода ще са по-ефективни от тези с подпочвена вода при температури над 13 градуса, а от тези с директно изпарение при температури над 8 градуса...


Сега въпроса е в каква част от отоплителния сезон температурата е над 14 и над 9 градуса?

Ако живеех в Гърция със сигурност нямаше да закопавам тръби или да вадя вода за да се топля ;)

Но в северна България ситуацията е доста по-различна...

В тази статия има една таблица със среднодневни температури, от които човек поне може да придобие представа...
miroki - майстор
Колегата вече е отговорил.
Има се в предвид при температура на въздуха примерно 15 градуса, ТП въздух-вода ще е по-ефективна от вода-вода, понеже втората е в кладенец със 7-10 градуса вода.
При кладенците температурата е различна, но също има много около 7 градуса. За това избрах тази температура.
Но при тях (вода вода) има разход за ток и на помпата. Обичайна консумация на вода е около 2 м3/час.
http://www.emiconac.it/doc/schede/PWEKa-Kc-GB.pdf
Да, важно е, че в много студените дни ще се топли човек нормално. А както и колегата каза при 15 градуса някои не се и топлят.
torbalan - Дървен философ
miroki написа:
... е в кладенец със 7-10 градуса вода...
Я посочи кладенец, с температура 7 градуса???

Аз за по-ниска от 13 в България не съм чувал...
torbalan - Дървен философ
При термопомпи въздух-вода нямаш разход за вадене на вода, но пък имаш вентилатор... Дълбоко се съмнявам да е по-маломощен от сондажната помпа...
miroki - майстор
Тези в пещерата Ягодинска са 4 градуса.
Една водна помпа е 550-700 вата.
Един вентилатор на климатик 100-200 вата. Повече от наполовина.
При твоя вариант е затворена система и помпата гори колкото и по-малко от вентилатора.
a_stoev - майстор
Zoro5 написа:
Има и вариант ,при който се заравят директо медните тръби на изпарителя, но това е доста екзотична система, има слухове ,че някъде в България са я правили ,но не съм чувал за конкретни експлоатационни данни.

За компресора заложи КОП 3 . При 10kW 24-ката е на ръба, прекалено оптимистична. По-добре 36-ца или две 18-ки.
Слуха е верен. Система със директно заровена медна серпентина има в с. Слънчево, май беше на шефа на МИГмаркет. Голяма строителна фирма, т.е. има от къде да вземе безплатен багер.
За съжаление системата умря. Пълна е с вода, блокирали компресори. Не съм се интересувал дали са се опитвали да я възстановят или директно е отишла за скрап.
Моята версия е че в някакъв момент температурата на серпентината е слязла под 0*С, замръзва почвата край нея и се е смачкала при което тръбата се е спукала. Фреона ѝ е избягал от там и при старт на компресора е взела да смуче вода.
Извода:
Ползвайте само въздух вода!

П.П.
В момента се боря с една двукръгова вода-вода машина на която и двата топлобменика са спукани. Водата в сондажа се оказа агресивна и направо разтваря медта. Извадих 4 кила вода от компресор, единия не е бил дълго време наводнен, но другия се е киснал доволно. честно казано машината е за бракуване, но клиента иска да пробваме ремонт.
miroki - майстор
Точно за това, на термопомпите вода-вода слагат външен топлообменник.
За да не се скапе интегрирания. Явно не се случва рядко.
И се избягват агресивните води.
Което за съжаление, е още малко инвестиция.
a_stoev - майстор
Именно, но губиш още някой градус, още една помпа и накрая сметката не излиза.

Или бичиш на стоманени кожухотръбни топлобменници. Старите машини н аобекта са такива , на моите години и още работят.
А, ама било скъпо...
Zoro5 - специалист
a_stoev написа:
...В момента се боря с една двукръгова вода-вода машина на която и двата топлобменика са спукани. Водата в сондажа се оказа агресивна и направо разтваря медта.
Какви точно са топлообменниците? И как е агресивна водата - химически или механично?
За такива случаи съм си наумил един датчик за течна вода в системата. Трябва да се прокара едно парче медна тел някъде в тръбите на фреона, преди компресора, но така,че да няма ел.връзка с тръбите и естествено да е херметично за да не изтича фреон край него. Тази тел ще се върже към електроника която, като усети водата , ще изключва компресора преди да се е набълбукал и ще подава аварийна аларма. Само се чудя тази херметизация без ел.връзка/спойка как може стане?
a_stoev - майстор
Alfa-laval. Оригиналдъ, машината е фабрична. Водата е дренажна от основите. Анлиза показа високо ниво на разтворения кислород, сулфати и мътилки. Предполагам, че през зимата влиза и сол от ръсенето на улиците, но във Варна солят веднъж на 2 г.
Не мога да прикача пдф с анализа.

Не ти трябва датчик за вода. Трябва ти пресостат ниско и ако машината удари ниско веднага затваряш кранове, тръбореза и на парчета да изливаш. Не да се кумиш 1 г и да вадиш ръжда от компресора. За сега се върти, ама до кога?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 34

Тема "Термопомпа Земя-Вода(самоделна)" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: