• 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 136
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
евгени1 - специалист
Здравей Шоп, има малки безшумни реленца които ще ти свършат работа, трябва да си избереш с 3 нормално отворени контакта и бобината да е на 220 волта.
шоп - майстор
@евгени1

ако под ръка имаш линк, може да го споделите

На ТП съм сложил един 10А и един 16А контактори, но не са много евтини ( около 38лв )

За шума няма проблем. ТП е в отделно помещение и шума не пречи.

Поздрави!
Christo - майстор
https://vikiwat.com/elektromagnitno-sil ... x-38f.html

Трябва да се купи и цокъла за релето, или може и с "шофьорски" кабелни обувки от малките.
шоп - майстор
Благодаря на всички включили се относно управлението и комутирането на трифазен консуматор чрез монофазно управление!
Смятам, че това има много общо към заглавието на темата, зашото има доста хора желаещи да си направят сами ТП, които имат трифазен ток. Като гледам има и отлични трифазни потопяеми помпи с отлични характеристики.

Въпрос към Маги, Боян, Стоев и др.

Какви са плюсовете от преработката на един 3-4-5 и повече кратно преоразмерен пластинчат топлообменник преработен с прегради на 2-3-4 и повече ходов кондензатор или изпарител!
a_stoev - майстор
Мене ме питай какво съм виждал по фабрични машини. Аз само поддържам и поправям готови агрегати и споделям какво съм виждал по тях.
Не мога да си представя практически как ще се случи изпълнението за което питаш.
Boyan - специалист
шоп написа:
Благодаря на всички включили се относно управлението и комутирането на трифазен консуматор чрез монофазно управление!
Смятам, че това има много общо към заглавието на темата, зашото има доста хора желаещи да си направят сами ТП, които имат трифазен ток. Като гледам има и отлични трифазни потопяеми помпи с отлични характеристики.
Има , но трябва да се четат подробните данни . Напоследък за да изкарат помпата по-икономична дават първо полезната мощност и някъде с малък шрифт консумацията . Ако няма подробни данни просто не я купувайте . Другото , което се гледа е отзивите по форуми относно това , кои търговци си спазват гаранциите .
Аз например не бих си купил повече Калпеда , Саер или Крос . И с трите марки съм имал вместо гаранция "вие сте я повредили " .
Boyan - специалист
шоп написа:
Какви са плюсовете от преработката на един 3-4-5 и повече кратно преоразмерен пластинчат топлообменник преработен с прегради на 2-3-4 и повече ходов кондензатор или изпарител!
Предимството е , че е възможно да доближим температурата на фреона , до тази на водата и в двата кръга .
При кондензатор с такова преоразмеряване трябва да се внимава да не се стига под минималната допустима кондензация за конкретният компресор . Второто нещо , с което се внимава е какво количество масло задържа повърхността на кондензатора .
Количеството масло , което "мокри" повърхност от да кажем 5 квадратни метра може да се изчисли , но профила на топлообменника е много сложен и задържането на масло в него е трудно за изчисление . Дори да го изчислите при да кажем 25 градуса , при друга температура става различно . Като добавим и това , че под фреоновият извод на един пластинчат Т.О. има много мъртав обем , който не може да се източи аз бих заложил на 100-150 милилитра на всеки квадратен метър . Сами разбирате , обаче колко е относителна тази стойност...
Разбира се винаги можете да напълните топлообменника със същото масло , да го отцедите и да премерите какво количество е останало в него .
Boyan - специалист
шоп написа:
Какви са плюсовете от преработката на един 3-4-5 и повече кратно преоразмерен пластинчат топлообменник преработен с прегради на 2-3-4 и повече ходов кондензатор или изпарител!
Кондензаторът не е необходимо да се преправя в многоходов . При изпарителят , обаче нещата с масленото и фреоново утаяване са лоши .
При голямо преоразмеряване скоростта на флуида става ниска и голямо количество от маслото остава в него .
При композитните газове може да започне разделяне на фракциите , като ефектите от това са непредсказуеми .
В този случай преправянето на топлообменника в многоходов е може би най-доброто решение .
Но това не е лесно и се иска оборудване ...Не е точно за "направи си сам" ...
6osi6 - майстор
Какво препоръчва производителят при ограничаване на оборотите на стандартните компресори ZB, ZF и ZS -

https://www.google.bg/url?q=https://opi ... iCJxY1g1Ju
Допустима минимална скорост при 25 Hz.
45 Hz за най-ниската скорост, при която смазването на двигателя е ефективно.
Препоръчителната скорост е между 2600 и 3500 об/м.

В проценти колко е преоразмеряването на изпарителя при ограничаване на оборотите до 2600, скорост която е 30% под максималната?
6osi6 - майстор
По молба на gogov, връщам темата от "планинско колоезнене" където и е мястото.
шоп написа:
...То и аз не съм монтирал никакъв буфер...
Взех и няколко 1000 литрови пласмасови бидона за буфер...
Долу се вижда опит за някакво допълнително охлаждане. Вътрешна температура на отопление 24 °C, температура на охладената вода към допълнителния топлобменник е 26°C,
Прикачен файл:
Screenshot-2018-1-21 Skolebrygga.png
Как се управляват няколко буфера?
С два буфера може да се постигне подохлаждане при използването им в двустепенен режим.
Първият, изключен от линията на отопление се загрява от термопомпата.
Вторият, след загряване, е включен в линията на отопление и се охлажда от нея до възможната най-ниска температура, 26°C както горе, или по-малко, според температурата на отопление.
След това процесът се обръща, циркулационната помпа - малък кръг, тегли от кондензатора вода с температура 36°C към втория буфер и връща в него 26°C.
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 136

Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: