• 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 136
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
Boyan - специалист
При тази концепция са налице редица позитиви , като единственият негатив е паразитният пропуск между високо и ниско налягане .
Неговата стойност , обаче е избрана да бъде толкова ниска , че на практика не се отразява забележимо на работата на системата .

Но най-интересният за нас позитив е , че лесно можем да си го направим сами :)

Руснаците например използват иноксова домакинска телена гъба за коалисцентният елемент ( винаги са били много изобретателни ) , вместо бронзовото платно .
Трите "тарелки" могат да се изработят чрез лазерно рязане на дъната им от хром-никел , а след това да се запоят за пръстени от бронз или пак от хром-никел.
Горната тарелка просто ограничава коалисцентния елемент .
Средната го ограничава отдолу и пречи на пряко оттичане на масло във изходящата газова тръба .
Долната е само направляващ фиксатор за изходящата газова тръба .

Оригинално са със капилярна тръба с вътрешно Ф0,5мм , но понеже такава капилярка се намира трудно съм преизчислил дължините като за по-достъпната Ф0,63мм .
Прикачен файл:
Маслени тръби.jpg
Маслени тръби.jpg (77.28 KиБ) Видяна 1216 пъти
шоп - майстор
Много полезно инфо!

Неръждаемата домакинска гъба е перфектно и евтино решение. Дори руски, белоруски и естонски ТП с директно изпарение се правят по този начин.

Прикачен файл

2014-06-02 21.54.07.jpg

Прикачен файл

2014-05-22 19.31.54.jpg

Прикачен файл

2014-05-22 19.26.05.jpg

Прикачен файл

2014-05-22 19.00.40.jpg
2014-05-22 19.00.40.jpg (114.31 KиБ) Видяна 1206 пъти

Прикачен файл

2014-05-14 15.29.34.jpg
шоп - майстор
@Боян, не ми е ясно, когато се слагат ресивери, маслоотделители и т.н. допълнителни елементи предполагам трябва да се добави още масло към системата.

Как да разберем, дали и ако трябва колко и как се добавя?

Благодаря!

Прикачен файл

2014-06-02 22.07.43.jpg
a_stoev - майстор
Кипуваш си наблюдателно стъкло с компресор на него :D
Слагаш на око според разни приблизителни нормативи установени опитно. За самоделния маслоотделител с ватата, бих заложил обема по извода на капилярката и обема на самата капилярка, което ще е пренебрежимо малко количество сравнено с обема масло което не е отишло из системата.
6osi6 - майстор
a_stoev написа:
Кипуваш си наблюдателно стъкло с компресор на него :D
Слагаш на око според разни приблизителни нормативи установени опитно. За самоделния маслоотделител с ватата...
Ядох отровни гъби и разбррах, че такова животно, стъкло с компресор няма... следват още няколко страници писане...
Слага ли се нещо допълнително към компресора за наблюдение на нивото?
Boyan - специалист
6osi6 написа:
Ядох отровни гъби и разбррах, че такова животно, стъкло с компресор няма... следват още няколко страници писане...
Слага ли се нещо допълнително към компресора за наблюдение на нивото?
Това е като да си намериш в гората въже и в къщи да установиш , че на краят му има крава :mrgreen:

Не . Не слагат .Разчитаме останалата част на системата да е изработена така , че да няма маслени "капани" .
Примерно лоши ресивери и течноотделители . Това е проблем в световен мащаб .
Виждал съм много пъти в 4 литров ресивер 1 литър масло .
Проблема е в това , че маслото е по-леко от течният фреон и плува над него .
Като си купим гаден ресивер като този :
Прикачен файл:
Гаден ресивер.jpg
Гаден ресивер.jpg (24.29 KиБ) Видяна 1506 пъти
До 1-2 месеца половината масло на компресора ще е във него без маслен сепаратор . С маслен сепаратор до една година примерно .
шоп - майстор
Без да съм спец. смятам, че хладилните компресори има накаде да се усъвършенстват. Защо производителите не го правят-нямам си на представа.

Например, защо маслото трябва да се разтваря в хладилният агент? Това намалява топлопреноса.
Не е ли по-ефективно да има отделна и независима мазилна система, или както при амонячните компресори маслото да не се разтваря в хладилния агент?

За ТП, които се използват само за отопление разбирам монтажа на херметичен компресор, обаче при всеки климатик, който се използва И за охлаждане, херметичният компресор е меко казано неразумно.

Топлината от намотките на двигателя вместо да се разсеят в атмосферата намаляват с 1ца хладилния КОП :shock: :shock: :shock:
a_stoev - майстор
Като няма стъкло с компресор, си вземаш компресор със стъкло. За съжаление не съм обръщал внимание кои размери имат стъкла. Май са все над нужното за една разумна къща.
Иначе относно маслото, там и производители с традиции се дънят. Току някой агрегат излиза куц.
Шопе, недей така с външни електромотори. Челното уплътнение да не мислиш, че е вечно.
Boyan - специалист
Много са скъпи и обемисти полухерметичните ...
Откакто излезе скрола се разбра нещо много интересно .
Той може да помпи при невъзможни за другите компресори обороти .
И понеже мощността е произведението на въртящ момент по обороти , така получават по-малки като размери и тегло компресори .
От там по-малко материали и по-ниска цена на производство . Херметизацията допълнително сваля теглото и обема .
В момента един компресор BLDC с 35 kw топлинна мощност е на половината килограми и размер на този на Шоп .

Но има и още една специфика на скрола .
Той е най-лошо уплътненият тип . На практика разчита на "маслен клин" за да помпи и неизбежно изхвърля много масло .
При температура на изхода 60 градуса изхвърля около 98% маслени капки и 2% маслени пари .
При температура на изхода 100 градуса изхвърля около 85% маслени капки и 15% маслени пари .
При температура на изхода 120 градуса изхвърля около 70% маслени капки и 30% маслени пари .
Общото изхвърлено количество масло може да достигне до 40ml/min за ZR81 !
Ако нямаме добър маслен път или маслен сепаратор на практика за часове можем да си блокираме компресора .

По този въпрос винаги можете да ми нарисувате скица на това , което сте решили да си направите и с кои компоненти .
Аз бих могъл да ви предупредя за евентуални подводни камъни и никога няма да бъде срещу заплащане !
шоп - майстор
Чест и почитания към Боян и Стоев, накараха ме да се замисля и да открия грешките си в идеята за "идеалния" компресор
То ясно, че в електромеханиката и хл. техника такова понятие иделен с КПД доближаваш 100% няма как да има.

Но идеята ми е за повишаване на КПД то.

Относно челното съпротивление споменато от Стоев, не е ли удачно просто между компресора и ел.двигателя да има леко удължено фланцово съединение?
Така хем няма да има проблем с челното уплътнение, защото налягането в компресора и двигателя ще е изравнено, хем няма да има паразитен топлопренос, когато имаме само хл. изпълнение. Двигателя може да се охлажда въздушно, водно, маслено или комбинирано?!?!

Относно масленият филм, който уплътнява при скруловете и е споменато от Боян, дали Дюпон не може ( или не иска ) да разработи хладогент съвместим с маслото необходимо за мазане и уплънение на скрола, но НЕРАЗТВОРИМ в него?!?! Амоняка е такъв хладогент. По понятни причини за всеки амоняка не е подходящ.

Според мен и моите любителски знания идеалният компресор трябва да е спирален, херметичен с изнесен мотор, с отделна мазителна система и масло, което не сте разтваря в хладилният агент :supz:

Чисто практично според мен всеки компресор трябва да има и стъкло за визуално следене на нивото на маслото....

.... но май тези мои вижданя не са маркетингово и практично съвместими и удачни с таргерата на печалба на производителите :shock:
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 136

Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: