• 1
  • 2
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
pac_ - специалист
Здравейте колеги!Налага ми се да демонтирам два климатика и после да ги монтирам на други места.И двата климатика са инвертори:-единия е "Daikin"(9-ка) а другия е "Haier"(12-ка).Въпроса ми е как в този студ да им събера фреона?Питам ,защото до сега не съм го правил през зимата.Имам още един въпрос:-как мога да заредя климатик(инвертор или конвенционален) с фреон сега(през зимата)?Питам ,защото се налага и да се монтира един стар"Everest"(12-ка)-инвертор на магазин,но е демонтиран от клиента и му е изтървал фреона. :?
Aleksandars - специалист
Колега, не е проблем да заредиш системата през зимата...За целта ще симулираш работа в режим охлаждане, като преди това знаеш, че трябва да вакуумираш системата. След това зареждаш точното количество хладилен агент. А при събирането на хладлиния агнет, действаш по същия начин - симулираш работа на охлаждане и събираш.
stelaartoa - специалист
На Дайкина не е необходимо да се симулира режим охлаждане. Отвън ,вляво до клемореда на външното,има малка платчица с бяло бутонче. При включен климатик се натиска и климатика преминава в сервизен режим ,на охлаждане,за да можеш да събираш и зимата фреона.
Това е за европейските модели...За 100 В,както и за Хаера, не знам дали е същото.
pac_ - специалист
При инверторите,четирипътния вентил не е включен към клемореда(L,N,L1,Ж/З) а на платката. И затова питам как да го "излъжа" без да пипам по платката му?
При "Fuji","Fujitsu","General" има бутон на дистанционното за преминаване в сервизен режим.При 'Haier"-а не видях да има нещо нито на дистанционното нито отвън?При "Everest"-а също не видях да има нещо подобно? И затова питах как да постъпя?Ще тръгне ли на "охлаждане" само със затопляне на датчика или трябва и друго да се прави?
vasikata - специалист
Ако датчика се вижда го хващаш с ръка и пускаш на охлаждане, ако е зад панела го духхаш с един сушуар и пускаш на охлаждане, и при двата случая ти трябва помошник. Ако са си работили добре невиждам смисъл да допълваш фреон.
batkotony - специалист
За да не пускам отделна тема искам да попитам,как може да се разбере за демонтирано външно тяло има ли фреон в него или не с подръчни средства?
pac_ - специалист
Като развъртиш със шестограм малкоия кран(леко, разбира се не на цяло).Но така само ще пробваш дали има нещо,а не колко е количеството му.
nebelservice - напреднал
batkotony написа:
За да не пускам отделна тема искам да попитам,как може да се разбере за демонтирано външно тяло има ли фреон в него или не с подръчни средства?
Намираш сервизното описание, поглеждаш колко тежи външното тяло. слагаш на кантара и сравняваш.
stelaartoa - специалист
:)
Едва ли този "метод " ще свърши работа...На всички клими теглото е цяла цифра,примерно 22кг,28 кг,32 кг,и не вярвам в завода да са докарали теглото точно до цяло число. Ако климатика е 25,4 кг ,са писали 25 предполагам. И 400 гр ти се губят,нали ????
Ако фреона е 800 гр общо и сгрешиш с 400 ,какво предлагаш???
nebelservice - напреднал
Чети чети чети! Въпроса на човека не е колко е, а дали има или няма фреон в демонтирано външно тяло :-)
  • 1
  • 2

Тема "Събиране на фреон и зареждане с фреон през зимата" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: