• 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
шоп - майстор
cvettomirr написа:
един авто радиатор да има по голям дебит от радиатор на климатик не съм много сигурен. Ще взимам външно тяло, та охлажда малко че е някъв ужас в тия жеги, като го направя ще постна и снимки.
Ако ме послушаш ще си сигурен без да правиш проби тип опит-грешка.

При едно и също дета Т нялагане вход-изход климатичният радиатор ще има в десетки пъти по-малък дебит.

Един обикновен авто радиатор от охладителна система на масов среден клас автомобил може да отдели като топлина 40-50 киловата ( около 75-80% от КПД то на едно ДВГ са загуби от топлина на изгаряне + триене, които безвъзвратно се губят чрез охладителната система).

Климатичен радиатор от чилър с горецитираната мощност 40-50 киловата ще струва 4-5 цифрена сума-срещу 20-30 лв втора употреба авто радиатор до 60-80 лв чисто нов.

И последно: едно е да въртим фреон в системата с компресор с налягане 15-20 бара и съвсем друго вода с циркулационна помпа с налягане 0.4 бар.

Дано съм бил достатъчно описателен и правилно разбран.
mavryt4o - майстор
Просто работата е там че тръбите на изхода на външното тяло са с малко фи.Ако се махнат по-тесните редукций и се запоят по-шороки мосля ще се увеличи дебита и същевременно киловатите.Едно ми е интересно винаги съм си мислел че ще е по-ефективно ако вентилатора бие в питата а не да засмуква ама май не е така.Колкото до хидрофора мисля че не е много оправдано да работи постоянно по добре една помпичка за 70-80лева 370вата
mavryt4o - майстор
валкиса написа:
Външното тяло е с по голяма площ,плюс това можеш да контролираш оборотите с димер .
Димера не е ли само за четков мотор.Мисля че в случая моделите са безчеткови и контрола става с честотен инвертор.Разсъждавам на глас и моля ако греша някой да ме поправи да не живея в заблуда.
валкиса - специалист
Става за вентилатора на климатика.
iva6ki - специалист
mavryt4o написа:
валкиса написа:
Външното тяло е с по голяма площ,плюс това можеш да контролираш оборотите с димер .
Димера не е ли само за четков мотор.Мисля че в случая моделите са безчеткови и контрола става с честотен инвертор.Разсъждавам на глас и моля ако греша някой да ме поправи да не живея в заблуда.
Имай на предвид че според мотора се избира с какво да се регулира при мен с димер и с обикновенна платка/регулатор на обороти/ не стана а с такава за индукционен товар.
Здравейте имам вътрешно тяло на климатик 18 ка преправено на вода със помпа 370 вата минава 11 лита във минута през тялото , получи се добро КПД 16 градуса на водата вътре във стаята духаше 18 градуса но вече зимата наближава и дайте идей как системата да заработи и на топло. Идеята е да се топли една стая, каква помпа да взема и съд за вода със реотан примерно
bulhomes2 - майстор
Като ще е с реотан си вземи една духалка за 10 лв от Кауфланд. Какъв е смисъла да топлиш водата и да я въртиш с помпа, като похарчената енергия и получената топлина ще е същата?
Примерно някой малък бойлер 5 литра и да навържа системата нямали да стане номера. Да махна клапана и постоянно да върти водата и примерно бойлера да е на 1кв. Във къща съм и тръбите ще са 1 метър със една дума няма да има голяма загуба.
plamen6703 - майстор
Ако целта е да преливаш от пусто в празно, това е един от вариантите :wink:
За охлаждане системата работи много добре 33 вата вентилатор и малка помпа 1 цол 370 вата която харчи 220 вата или общо 250 вата. Лятото съм го засичал при големите жеги 35 градуса работи и почива помпата 50 на 50 или разход на час 150вата. Разбира се във големите жеги кога удряше 40 градуса беше 60/40. Температура на водата 16 градуса преправих тялото и достигнах 11 литра във минута вода . Във стая на втория етаж без изолация и дограма която плаче за смяна държеше 25-26 градуса
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Тема "Вътрешно тяло от климатик с вода от кладенеца ще стане ли ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: