Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
Tsilkov - майстор
Вероятно въпроса ми ще ви се стори тъп ,но защо инверторните климатици по каталог ги дават да работят само до -15 градуса при условие че там имат COP над 2.Какво се случва когато температурата падне под тази.
Разглеждах един каталог на мултисплит DAIKIN (на това съм се спрял) и гледам следните цифри:
Изображение
Според http://en.wikipedia.org/wiki/Coefficient_of_performance и данните от горната таблица при 22 интериорна и -15 външна имаме COP=TC/PI=3,01 :?
VLADO66 - майстор
Tsilkov,това са някакви усреднени стойности защото не взимат впредвид и други фактори.И от къде ще се вземе тази топлина при -15 за да се преобразува и вкара в помещението. :?
EDI - майстор
Просто приет стандарт.До тази граница се гарантира от производителя доброто топлоотдаване за отопление в границите 16/18/-24 градуса вътре, добрата работа на цялата система, при правилно оразмерена машина.Надолу отдаваните мошности падат без да може да се гарантира правилно отопление.За гаранцията на машините също е от значение минималната температура, давана от производителя.По принцип климатизатора е машина за охлаждане, но в последните 20 години се набляга и заподобряване на отоплителната мощност.Иначе марковите машини си работят без проблеми и под -20 градуса.От тестове, които съм виждал, КОП е над 1 до към -35 градуса за марковите машини.Има машини, за които производителя гарантира до -20 градуса.В последната година триото ФУД....направиха серия машини гарантиращи добро топлоотдаване до -25 градуса - серията LTCN, наречене ИКСТРИЙМ.При -25 9-ката отдава 2,92 кв, 12-ицата 3,50 КВ, 14-ицата 4,50 КВ максимално, при КОП над 2,3.При номинала КОП-а е над 2,5.FD.....VABN на Мицубиши Електрик е от сходен клас.Ето да видиш някои интересни неща за падовете на мощностите - http://www.refgroup.fi/fi/muuta-hyodyll ... mittaukset отваряш VTT тестовете.
Tsilkov - майстор
Това не са усреднени стойности от типа на "брошурка в супермаркет" или "сайта за климатици на бай пешо" ,а извадка от технически каталог на Дайкин с големина над 70 страници.В едната колонка е температура на въздуха при външното тяло ,а в другата вътрешния въздух.При тези условия дават ,че се извлича TC(kW)при входяща мощност на тока PI(kW) Друга бира е ,че те може да са "изопачили" данните от теста.Ама то по тая логика можеше да изопачат и за -15те градуса :cool:
Чуденката ми е какво точно се случва при тези "преломни" -15 градуса та климатика спира да работи ,а същевременно по каталог COP тук е доста над 2(за конкретния модел уж 3).
Иначе топлината я вземаш от по-студения въздух за сметка на по-голямата площ на външните ламели и по интензивната работа на компресора.Тук идва другата чуденка - какво се случва с компресора при работа на тези температури.
EDI написа:
В последната година триото ФУД....
Какво е това трио - не схванах :roll: ?Ако е възможно малко разяснение.
EDI написа:
Ето да видиш някои интересни неща за падовете на мощностите - http://www.refgroup.fi/fi/muuta-hyodyll ... mittaukset отваряш VTT тестовете.
Как я прочете тая страница :lol:
EDI написа:
Просто приет стандарт.
Да разбирам ,че инвертора не спира при -15?
EDI написа:
За гаранцията на машините също е от значение минималната температура, давана от производителя.
Да разбирам ли че ако е работила на под -15 не ти признават гаранция :shock:
torbalan - Дървен философ
Някой знае ли дали в този СОР влиза енергията необходима за размразяване на външното тяло?
EDI - майстор
Tsilkov 1.става дума за ФУДЖИ, ФУДЖИЦУ, ДЖЕНЕРАЛ. 2.Мани, мани, голям зор беше с преводача, но с времето по таблиците се ориентирах донякъде :lol: 3.Не спира, работи си без проблем.Саньо имат в някои модели вградена защита, която задължително спира компресора под -15.Естествено системата си има и други защити, като също може да изключи компресора при претоварване.За гаранцията до сега не съм чул да не я признават, но това си е спирачка и винаги могат да се позоват, че машината е работила в температурни граници извън дадените от производителя.С компресора нищо не се случва, продължава да си работи, макар и с повишени обороти.КОП е моментна стойност между отдадено и консумирано, енергията за дефрост-цикъла не влиза вътре.Отчита се в други коефициенти - годишен разход и т.н..
Tsilkov - майстор
EDI написа:
КОП е моментна стойност между отдадено и консумирано, енергията за дефрост-цикъла не влиза вътре.Отчита се в други коефициенти - годишен разход и т.н..
На каква база става това отчитане - как се предвижда колко пъти ще влезне в такъв режим?Изобщо кога и колко често климатика влиза в "дефрост"?Аз лично моя никога не съм го виждал де се обледенява ,но той ми е втори уред (на топлофикация съм).В момента обаче избирам тела за на баща ми къщата ,а той си е наумил че за дърва не ще да чуе и много ме терзае въпросът как ще се държи мултисплита като единствен отоплител.Имам няколко познати които се топлят така и по техни думи "няма грижи" ама като ги знам колко са наблюдателни технически грамотни :rolleyes: :lol:
profy - специалист
Въпросът е точен и много уместен.
И за съжаление повсеместно не се разбира изключителната му важност от притежателите на климатици.
Е, търговците на климатици - те са икономически заинтерисовани да продават колкото се може повече, за тях тези ограничения не важат.
"Работа при много ниски външни температури -20 градуса. "Това е част от реклама в сайт на такава фирма.
А в БГ-МАМА, което за мен е статистическа симптоматика за отношение към всякаква техника,
мамите се хвалят до колко минус градуси им работи климите, получили познанията си от подобна фирма. Има "...Малко бучеше от време на време, ама на -20..."
Преди 2-3 дни писах доста обстойно точно по този въпрос - за амортизационния период на компресора, в настоящия форум, при което моментално бях обявен за "нищо-не-разбиращ".

Външна температура от -15 оС е близко до температурата на изпарение на фреона,
логаритмичният температурен напор на изпарителя става малък.
Последното изисква увеличаване на масовия поток на фреона,
за да се поддържа същото топлопроизводство.
Компресорът работи при значително по-голямо натоварване,
което намалява амортизационния му период.
Производителят указва да не се експлоатира машината при подобни екстремални условия,
защото компресорът може да дефектира в гаранционния срок.
След като е указано в инструкцията - гаранцията отпада при неправилна експлоатация.
А това лесно се доказва пред съда от метеосводката.
Подобен случай е съвместна работа с аспиратор с висок дебит, посочен в други теми от мен,
друг случай - при незатворен комин с голяма тяга, трети - експлоатация при намален фреон, недостатъчно подгряване на картера, и пр., все се свеждат до екстремална работа на компресора.

Отделен въпрос е, че за ползвателя СОР под 3 не е изгоден икономически,
което се получава някъде между -5 оС и -10 оС външна температура
в зависимост от каталожния СОР, но това не е проблем на производителя.

Затова моята препоръка е - домашните климатици от среден клас да не се използват
за отопление под -5 оС, а от елитен клас - под -10 оС.
А всички под -15 оС очевидно - производителите забраняват
точно поради повишено износване на компресора.
EDI - майстор
Дефроста е сложен алгоритъм, който зависи от много неща.Най-простия дефрост е структурират с таймер - под 0 градуса 15 минути дефрост на 1 час работа в общи линии.Нататък се усложнява, да речем вече не е на таймер, а се включва още едно условие - мери се температурата на топлообменника.Най-добър дефрост цикъл имат машините на ТОШИБА.Алгоритъма взема предвид поне 4 фактора при работа на машината.Там цикъла е разделен на 4 температурни зони.След като компресора работи 15 минути, през тези 15 минути се мери температурата навъншния обменник.Точно на 15 минута в паметта се записва най-ниската стойност, измерена между 10-а и 15-та минути, която се взема за база.След това машината постоянно котролира разликата между температурата на топлообменника и базата и като се изпълнят и други условия от алгоритъма се включва дефроста.По време на дефроста също се следи температурата на обменника и когато стигне определена стойност, цикъла приключва.В общи линии това е цикъла на ТОШИБА.Та това, колко често влиза в дефрост машината е много условно - зависи от условията на работа и натоварването.Може да не дефроства с дни, може и на 40 минути.Обикновено дефроста е най-чест в границите от 1 до -3, -4 градуса и висока влажност, защото тогава се заскрежава обменника.В студа дефростите са по-редки.Та, всичко зависи от класа машина и дали е правилно оразмерена.Аз имам четири машини - две много висок клас, една над среден към висок и една малко под среден.двете от висок клас дефростват наняколко дена, третата различно - от няколко дефроста на ден, до един на няколко дена.Четвъртата по-често, в олемите студове стига и до 1 дефрост на 50 минути, но тя е и в най-студената стая в къщи.
Ако избираш машини, бих ти предложил да си вземеш отделни, а не мултисплит.
Tsilkov - майстор
profy написа:
Подобен случай е съвместна работа с аспиратор с висок дебит, посочен в други теми от мен,
Четох внимателно(доколкото мога имайки предвид лаишките ми познания за климатичната техника :lol: ) писаното от теб в другата тема и въпроса ме "засърбя" още повече и реших да пусна темата.Относно "изгърмелите компресори" по това което пишеш предполагам проблемът е неправилно оразмерен "инвертор" за такива температури и натоварвания ,а не неспособността машината да работи при тези условия.Защото като отидеш в магазина за климатици ти смятат на няква кубатура по номинална мощност което е :lol: :lol: :lol: .
Също така не разбрах защо приемаш експлоатационния живот (не случайно не употребявам думата "амортизация") само 5 години :?. Също така средната температура за м.Януари е -1,9 градуса за София ,а -15 -20 са само няколко дневни пикове и то през ноща.
EDI написа:
Ако избираш машини, бих ти предложил да си вземеш отделни, а не мултисплит.
Каква е причината?Принципно ще имам шест вътрешни подове-стенни тела разделени на две температурни зони - 1ви и 2ри етаж.Аз по скоро се колебаех между два отделни сплита 2Х3 ,или един общ двоен 1Х6.Ако са шест отделни ще стане гора от модели,изпълнения,места за отводняване и търсене на подходящи места по фасадата.......
EDI написа:
Обикновено дефроста е най-чест в границите от 1 до -3, -4 градуса и висока влажност, защото тогава се заскрежава обменника.В студа дефростите са по-редки.
То този принцип заляга и в програмите за топлотехнически изчисления ,че може да имаш много студен ,но сух и слънчев ден или не-толкова студен но влажен и облачен. Метереологично не можеш да имаш и двете наведнъж.Все пак има ли някакви усреднени стоиности за енергията отиваща за "дефрост"?

Тема "Защо инверторите не работят под -15 градуса и COP при -15 ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: