• 1
  • 2
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
aiako - специалист
Здравйте , изпадна ми евтино машина за климатици в много лошо визуално състояние , купих си я и я позакърпих.
Има липси, поръчал съм маркучи, трябват ми бутилка с фреон, масло и бутилките за маслото.
Докато чакам да дойдат, потърсих ръководство или обяснение за някоя подобна машина , но не намирам.
Поразгледах доста обяснения за автоматични машини , но не са релевантни - там всичко е от машината.
Поразгледах също как се прави с манометри , кантарче и вакум помпа - има допирни точки.
Ако има някои с желание да опише малко повече информация за това как се ползва точно този тип машина ще съм много благодарен.
Машината е италянска от далечната 2001г. Има цилиндър който не видях на нито една друга машина или някой да ползва нешо подобно.
CTR Tropic Basic 2000

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
plamen6703 - майстор
Такава машина работеща и оборудвана не струва повече от 500 лв., не знам с каква цел искаш да възстановяваш нещо, което преди да ти попадне е бракувано като негодно.
Другото, което също е от значение, как ще възстановяваш нещо, което не знаеш как работи, не знаеш как и къде се ползва и като цяло не знаеш дори как се зарежда хладилна/климатична система с фреон? Знаеш ли нещо за фреоните, принципа на действие на хладилна и климатична техника, или това е без значение и ще се учиш от клипчета в нета :)
Само да те успокоя, че ще опитам да ти намеря сервизното описание на тази машина и да го нащракам с телефона, но ако сега започваш да се занимаваш с климатици по-добре дай пари за вакуумпомпа, манометричен блок и някой учебник по хладилна техника! :partyman:
EDI - майстор
Не знам да има домашен климатик на R134a.
aiako - специалист
Благодаря за отговора Plamen6703.
Целта ми да имам такава машина е да си спестя 2 часа разходка за ходене до най-близкото място където има фирма за климатици. Имам няколко автомобила , случвало ми се е да отварям системата и фреона да изтича в атмосферата. Приятели са ме питали дали имам машина да помогна и на тях. Мястото където ходя - времето им струва пари на хората , не се оставя да се вакумира за повече от 20-30 мин , а след като е вакумирано няма време да се гледа за по малки просмуквания - нещо което ако имам машина мога да направя сам и да видя дали ще има просмуквания преди да напълня. Като се напълни и изфиряса след седмица, месец... следвашото пълнене пак е за моя сметка , времето за ходене пак ми е изгубено.
Цената на машината - след като обърнем по курса 25 лв.
Имам да купя неща за машината , но ако всичко по нея работи съм гарантирано под 500 лв. Ако не работи и е прекалено скъпо да се оправи / реша че не си заслужава , ще я метна и ще си взема друга. Възтановил съм пластмасите и измил , за да мога да работя с нея без да стана целия в мизерия и да падат парчета от нея.
Какво зная за хладилната техника - имам представа как се върти цикъла, чел съм на теория как става , досег с практиката нямам, например ако ми застанем до една кола , мога да ти покажа кое е изпарител , кондензатор , компресор , но дихдрататор и регулатор на налягането незнам . Ще разгледам климатични системи по нет-а и по наличните коли и вярвам че ще ми се проясни.
Завърших преди 2 години ядрена и топло енергетика в техническия , съседната специялност е топло и хладилна техника , имахме общи предмети преди да се разделят специялностите , останали са ми някакви познати там , та ако се затрудня много ще ги питам и тях.
Ще се раздвам ако може да има иформацията тук ще я прочета аз , ако му трябва на някой друг след време , може също да е полезна.

EDI - нямам намерение да ползвам машината за домашни климатици / хладилници, само автомобили.

Благодарско.
EDI - майстор
Ясно, за авто може, дано да успееш да я стегнеш. :partyman:
plamen6703 - майстор
нед окт 06, 2019 1:55 pmaiako написа:
Благодаря за отговора Plamen6703.
Целта ми да имам такава машина е да си спестя 2 часа разходка за ходене до най-близкото място където има фирма за климатици. Имам няколко автомобила , случвало ми се е да отварям системата и фреона да изтича в атмосферата. Приятели са ме питали дали имам машина да помогна и на тях. Мястото където ходя - времето им струва пари на хората , не се оставя да се вакумира за повече от 20-30 мин , а след като е вакумирано няма време да се гледа за по малки просмуквания - нещо което ако имам машина мога да направя сам и да видя дали ще има просмуквания преди да напълня. Като се напълни и изфиряса след седмица, месец... следвашото пълнене пак е за моя сметка , времето за ходене пак ми е изгубено.
Цената на машината - след като обърнем по курса 25 лв.
Разбрах веднага какво искаш да правиш, но все ми се струва, че по-изгодно ще ти е да посещаваш фирма за климатици, вакуумиране 20-30 мин. си е направо прилично :wink: а ако има пропуск и след седмица имаш проблеми си е за сметка на фирмата, така е при мен, така е и на повечето места, където издават документи за извършената услуга и държат на коректните взаимоотношения. Трябва да знаеш, че ремонта на климатици не е само зареждане с фреон :)! :partyman:
aiako - специалист
И си прав да си мислиш че е по-икономично , докато не разбереш в коя дива гора живея. Ако си бях в квартала където има къде да отида за 10-15 мин съм съгласен , по предпочитам да си го направя сам за час и половина , отоколкото да карам до там, час да си записвам и прочие, гаранцията до 2 седмици , след това ако не си отишъл хич им не е , най-често ми се е случвало след 2 месеца да не работи. Сигурен съм че добрият резултат е свързан с опит и практика, имам желание да пробвам.
:drinkers:
plamen6703 - майстор
Имаш най-важното, мерак да се научиш и съм сигурен, че нещата ще се случат :thumbs:
Успех! :partyman:
a_stoev - специалист
Машината е предвидена да работи с мерителен цилиндър за обем на фреон който е счупен. Може да го замениш с бутилка окачена на кантар. Работи се ръчно.
aiako - специалист
Мен този цилиндър доста ме озадачи, не бях виждал , но се оказва (хората дето бачкат климатици да не се обиждат) , че цилиндъра е морално остарял - използван от старата школа заради високата цена и ограниченият достъп до електронни везни, като са навлезли везните са спрели да се произвеждат/използват, естествено си има и своите преимущества. Цилиндъра на тази машина е обвит в пластмасов цилиндър които предпазва тънка диграма по налягане за r134a и на гърба (не се вижда на снимките но може да се завърти) има напечатано за ... мисля че беше r12. Самият цилиндър е алуминиев с капаци , прихванати с метални шпилки и в предната част има тръбичка с която може да се види нивото на фреона , като се засича спрямо налягането , мисля че може да вмести максимум 4 кг. От задната страна има нагревател , най-вероятно за да може да се изкара всичко при необходимост. Незнам дали ще го ползвам този цилиндър или ще си взема фреон с кантарче , но мисля че може да ми свърши добра работа за изтегляне на фреон от някоя система , ще го измисля някък да го пробвам за течове.

Изчаквам да ми попадне някоя кола с проблем по климатика, пък ако има някакви налягания и дали ще успее да изтегли нещо.
  • 1
  • 2

Тема "Как се използва тази машина за климатици ? CTR Tropic Basic 2000 (Големи снимки)" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: