Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
yuriy ivanov - помощник
пет юли 30, 2021 2:57 pmgeordgeo написа:
пет юли 30, 2021 12:09 amyuriy ivanov написа:
Като съм тръгнал да пиша направо да питам тук, обмислям проект, имам бензинов велосипед обаче ми идва слабо за село, та съм си намислил да му сложа електрическа капла отрпед, така бензиновия двигател ще върти отзад, а ел мотора опред, спрял съм се на 1000вата или 1500вата, да попитам голяма ли е разликата между двата мотора, не търся голяма скорост а въртящт момент...
Здравей! Хубаво, че си ентусиаст, ама има много неизвестни в твоето начинание. Какъв е този двигател за отпред, който си избрал, какъв вид точно? Как мислиш да контролираш подаването на "газ" на електромотора? Ще успееш ли да го монтираш на вилката, която имаш, размери? Разликата между 1000 и 1500 вата е... 500 вата, примерно и не е невъзможно да изкараш 1500 вата от 1000 ватовия. Това обаче зависи от акумулатора, който ще ползваш и най-вече от работното напрежение и ток, който той може да отдаде (трябва и контролера да има съответните параметри). Има още много неизвестни, но и на тези въпроси да си отговориш не е малко, за да разбереш дали си струва начинанието. Аз лично не бих правил подобна конфигурация, ще се получи нещо като франкенщайн на две колела...
Мисля да взема готов кит, там си има всичко, не е само двигателя, ето това е https://www.chasti-skuter-atv.com/%D0%A ... D0%BB.html
yuriy ivanov - помощник
Иначе този е 1000 вата, но говорих с вносителя и има същата капла но 1500вата преден двигател, двигателя ще е отпред и ще е монтиран на вилката, в комплекта си идва контролера,масур и дисплей, идеята ми е да го захранвам с 14 амперчаса батерия, или 3 оловни гел батерий, просто защото е по евтино, ако ми хареса ще мина по натам с литиеви, предполагам с 14 амперчаса ще мога да измина едни 15 километра само на ток, не търся голям пробег защото за това си имам бензинов двигател, идеята ми е ел-двигателя да ми помага на баири и да увеличи максималната скорост, пробвах едно такова колело с 1500вата мотор, вдига 72км/ч с мен, аз съм към 105 кила, не знам обаче колко тежи тази капла, четох някъде че е 7,5 килограма и контрлоера 1 килограм, а батериите са 3 килограма, демек ще надградя конструкцията с още 11 килограма, в момента колелото тежи 25 килограма, а с ел двигателя ще стане 36 кила, но така съм го замислил че да мога да махам батериите и каплата, и да си остане на бензин само ако ми трябва да е лек.
Последна промяна от yuriy ivanov на пет юли 30, 2021 11:50 pm, променено общо 3 пъти.
geordgeo - специалист
Моят двигател е в предната капла и почти същия, тежи наистина 7.5 кг, батерията ми е литиево-йонна, 2.8 кг, та общо с 10 кг ми се качи теглото. При теб обаче оловните акумулатори също ще добавят едни 10-ина кг, освен мотора, та конструкцията още ще се утежни. Оловото може и да ти върши работа, но не очаквай чудеса от него, все пак от тези акумулатори трябва да вадиш 20А ток, а това не им е силната страна...
Последна промяна от geordgeo на съб юли 31, 2021 12:29 am, променено общо 1 път.
yuriy ivanov - помощник
пет юли 30, 2021 9:59 pmgeordgeo написа:
Това е заден мотор, нали искаш преден? Предполагам, че габаритите на двата са различни и задния трудно ще го монтираш отпред. Преценявай и мери преди да поръчваш...
Не четеш ли :yawinkle: написал съм че това е заден, но човека от който ще го взема има същия модел и марка но за предна конфигурация, в крайна сметка ще се получи нещо такова, но малко по красиво от това.:roll: Ето бай Американеца как го е направил, само не знам колко вата е това, май 1000.
Прикачен файл:
hybrid-1.jpg
hybrid-1.jpg (91.94 KиБ) Видяна 2380 пъти
yuriy ivanov - помощник
А да забравих да попитам, тези трифазни двигатели дали работят като генератор при въртене, защото идеята е да се използва при работа на бензиновия двиагател, или по нанадолнище за частично зареждане на батериите.
geordgeo - специалист
съб юли 31, 2021 12:03 amyuriy ivanov написа:
А да забравих да попитам, тези трифазни двигатели дали работят като генератор при въртене, защото идеята е да се използва при работа на бензиновия двиагател, или по нанадолнище за частично зареждане на батериите.
Да, работят като генератори, това зависи обаче от контролера, да я има тази функция. Повечето имат електрическа спирачка (контролерът окъсява трите фази и спира много, много добре), регенерацията е отделно...
yuriy ivanov - помощник
съб юли 31, 2021 1:23 amgeordgeo написа:
съб юли 31, 2021 12:03 amyuriy ivanov написа:
А да забравих да попитам, тези трифазни двигатели дали работят като генератор при въртене, защото идеята е да се използва при работа на бензиновия двиагател, или по нанадолнище за частично зареждане на батериите.
Да, работят като генератори, това зависи обаче от контролера, да я има тази функция. Повечето имат електрическа спирачка (контролерът окъсява трите фази и спира много, много добре), регенерацията е отделно...
А ако контролера няма такава функция, може ли от самия двиагател да дръпна два кабела и с грец схема(предполагам че напрежението е променливо) и бутон, да включвам регенерацията по нанадолно или когато се засиля.
brum - майстор
Умишлено е с контролер. То че може - сигурно може, но не само с грец. Кой ще казва колко ток да се връща?
yuriy ivanov - помощник
съб юли 31, 2021 5:31 pmbrum написа:
Умишлено е с контролер. То че може - сигурно може, но не само с грец. Кой ще казва колко ток да се връща?
При батерии над 12-14 амперчаса и 48 волта, на дали ще може да ги презаредиш, или поне не на нормално спускане, даже самия двигател има по ниско КПД като генератор, имам приятел с елктро велсипед с регенерация, и ми каза че за да регенерира батерията за изминаването на още 6 километра, трбява да спусне Бул.Черни Връх с пълна скорост, за това не съм помислил за някакъв ограничител, а само бутон за да може да не ти създава сапротивление и да ти пречи.
dsmt - специалист
Здравейте,спретнах си един електровелосипед с Bafang BBS HD и батерия Hailong 48v.Направих няколко пробни карания и установих нещо,което никак не ми харесва.Но не съм наясно това нещо нормално ли е или се дължи на дефект в батерията.А именно- когато напрежението и падне под 47в,според дисплея консумираната мощност не надминава 500вт или грубо сметнато,батерията отдава ток не повече от 11-12 А. А намалената мощност не е само според дисплея,на практика се усеща. В контролера на двигателя ,ограничението на тока е 28А. За експеримент реших да видя колко километра може да измине велосипеда след като се появи това понижаване на мощността- изминах 20 км и ми писна,вероятно можеше да се изминат още десетина.

Та се чудя батерията някаква "измислена" защита ли има или има дефект :?

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: