Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
moci111 - напреднал
Какви ниски температури колега трябва да си луд да се качиш на колело под 5 градуса :) пак и тук само си чешат езиците за един проблем ги попитах само ludiagsm ми обарна внимание човека :)
masagero - напреднал
Защо?Какъв е проблема да се кара на по студено,аз и на -10 съм карал с подходящата екипировка.Кофтито е когато вали-особено за е-bike.
val4o89 - специалист
moci111 написа:
...и тук само си чешат езиците...

Езиците сме ги чешали по почти всички теми, просто не четете. За БГ доставчик писах няколко мнения - преди не повече от 2-3 страници, взех си батерия, споделих и мнение.
Да допълня с 48v 15Ah и конрадски двигател минах цели 95км без педали с ултра икономично каране (плавно тръгване и до 35км/ч) С нормално каране без пестене на енергия може би ще мина към 70-75км. При следващия заряд ще измеря реалния капацитет на батерията с ват-метъра. Също така съм намислил и тест на дълго разтояние с максимална скорост, но това малко по-натам.
MMIel - специалист
Впечатляващи резултати. Благодаря за ценната информация :partyman: . И един въпрос. Тези 95 километра наведнъж ли ги мина или с прекъсвания - колко? Струва ми се прекалено много с 15Ач батерии, макар и литиеви. Помагал ли си на батериите при потегляне с педалите? Трябва да вкараме някаква характеристика за ускорение за да добиваме представа за това как се държат батериите при натоварване, например време за ускорение от 0 до 20км/ч или до 25км/ч с пълна газ.
evparts.alle - специалист
Oпааа!
Ти приби коча с лопатата!..
:lol:
По- леко с този пробег.... :? Да не цъфнеш рано, рано...
Повече това не го прави... Остави си 20% резерв. Знаеш гаранцията е само 6 месеца..
А реално може да ги използваш и 5-7 години ако ги експлоатираш не така "айдушката ", като мене.. Мойте са даже стария "Headway", дето не отговарят на ампеража, ама още минавам 30-35 км. само тротъл на макс.. :axe:
На мен това ми е нещо като 4-ти сезон защото и аз карам и зимата дори и на -20`C..
Добре облечен - не ми пречи!
Имах разни видеота от тази зима...
val4o89 написа:
moci111 написа:
...и тук само си чешат езиците...

Езиците сме ги чешали по почти всички теми, просто не четете. За БГ доставчик писах няколко мнения - преди не повече от 2-3 страници, взех си батерия, споделих и мнение.
Да допълня с 48v 15Ah и конрадски двигател минах цели 95км без педали с ултра икономично каране (плавно тръгване и до 35км/ч) С нормално каране без пестене на енергия може би ще мина към 70-75км. При следващия заряд ще измеря реалния капацитет на батерията с ват-метъра. Също така съм намислил и тест на дълго разтояние с максимална скорост, но това малко по-натам.
Последна промяна от evparts.alle на пон авг 20, 2012 10:58 pm, променено общо 1 път.
gotiniq7 - специалист
piron45 написа:
А някой отчита ли, че литиевите батерии са проблемни при ниски температури ?


Глупости! При -20 нямат никакви проблеми, за разлика от оловните
evparts.alle - специалист
От сайта ми през зимата на 2012(тегава зима):

cityel.alle.bg(Личен е! Направих го да не ми досаждат многото въпроси на хора като спирам тук там.)


WINSTON 100Ач
LIFEPO4

Зимни тестове

"Преди дни времето се оказа подходящо да проведа тест при зимни условия на батериите "Winston".
При (минус) -22C се държаха много добре.
Пробегът беше около 70км. (Тук включваме парното, фарове, радио.)
Това ме кара да мисля, че на практика почти няма разлика в пробега - зима/лято.
Остана дори и неизползвана енергия."
sasko12345 - специалист
И аз мисля на кола да минавам ама с 4 колела. Чудя се за около 70-80 км пробег какви батерии ще ми трябват колата ще е компактна доста ТИко, матиз или нещо от сорта. Харесал съм си готови няколко ФИАТ уно и някви китайски много малки.
val4o89 - специалист
evparts.alle написа:
Oпааа!
Ти приби коча с лопатата!..
[/quote]
Не съм го прибил, даже го галих доста. Все пак това е за теста само. Контролера (или БМС-а) си изключи на 42 волта (2,65v на клетка), сичко точно. И по този случай да попитам за някакъв уред, който показва капацитета на батерията има ли? До към 90-тия километър напрежението ми беше 50 волта и ме изненада изведнъж. При оловото намаляването на напрежението си е почти права линия и там е по-лесна преценката.
evparts.alle - специалист
Има много неща показващи капацитета. От много евтини до много скъпи. И могат да се махат при дъжд..
Обаче валне ли ги малко си 50/50 да дадат фира. :wink:

Виж тази графика и ще си представиш как е най-добре да се карат батериите:
Прикачен файл:
tumblr_lk289hMK2L1qa2swjo1_500.gif
tumblr_lk289hMK2L1qa2swjo1_500.gif (15.52 KиБ) Видяна 3221 пъти
:roll:
Последна промяна от evparts.alle на ср авг 22, 2012 9:11 pm, променено общо 2 пъти.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: