Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
sasko12345 - специалист
Така е и аз бързах. То ако не бързам обикновено съм с кола или нещо по бавно.
zach_82 - специалист
tonyboy написа:
От време на време се появява някой ентусиаст който се мъчи да открие топлата вода, ами тя е открита вече, просто четете по-напред във форума. Резултата е няколко изписани страници, обикновенно човека не се съгласява че " от оловата по хубави и ефтини няма" , след 3-4 месеца ги хвърля купува си свястна батерия и разбира че топлата вода е хубаво нещо.
Може и да си прав, но в моя случай грешиш. Вече почти 2 години търкалям едни и същи 7.2Ач-ви акумулатори, а си карам колелото като електроскутер. Само помагам с педалите (на акумулаторите) по нагорнище.
Тани - модератор
Нека да видим дали съм те разбрал правилно. Искаш да кажеш, че вече над 700 дни си ползвал едни и същи акумулатори и след 700 зареждания капацитета им е почти същия и минаваш почти същите километри с едно зареждане, колкото си минавал в първия ден? В такъв случай, наистина грешим и ти дължим извинение! За да не чета назад, би ли ни припомнил, по колко километра минаваш през всеки от тези 700 дни? През студените дни запазва ли се пробега?
shosho1 - помощник
Колеги и аз като вас в началото много се чудех какви батерии да си взема.В крайна сметка реших ,че LiFePo4 е химията за мене поради някои съображения.Ще ви кажа че аз живея в високо планинския град Смолян и баирите са сериозни.До работата ми са 15 километра ,от които 12 са само изкачване и то сериозно , като говорим за денивелация от порядъка на 600 метра за този наклон. Прецених ,че за да разреждам до по-малка степен батериите ми трябва по голям капацитет и се спрях на вариант 48волта с капацитет 20А/ч.С подпомагане съм се стремял да не достигам високи разрядни токове, с които да съкращавам живота на батерията. Старал съм се да е зареждам по често при степен на разряд до около 50-70% а не да чакам бмс да ме отреже както някои правят. Равносметката е, че за две години и пробег от 6000км по баири (не по равно) при измерването на капацитета са ми останали около 18,5Ач при минимално завишено вътрешно съпротивление.За съжаление се сбогувах и с една клетка, която ми направи вътрешно късо и даде фира и се поду и сега пакетът ми е от 15 клетки.Друг е въпросът че сега трябва и бмс за 15 клетки но това е друга тема.Явно заради производствен дефект или сътресение се прецака клетката, но още в началото на експлоатация забелязах ,че тази клетка винаги леко изоставаше и бмс-а изравняваше другите клетки спрямо тази. Не знам колко може да се вярва на тези 2000 цикъла но те ако са мерени изобщо то това е при малки токове разряд/заряд и до степен на разреждане не повече от 80%. А и литиева батерия, колкото и да е пазиш годинките и разказват играта.Все пак като усещане , пробег и тегло не може да се сравнява с оловото.Няма олово, което ще издържи моя маршрут с 12 километра яко катерене, е с яко въртене стават чудеса :rolleyes: . Правил съм преход от 148 километра с педалиране естествено и средна скорост от 21км/ч
при смесен терен и регенерация.С олово мисля ,че ще трябва едно ремарке отзад за този преход :-D .

Ето от тук съм взел батерията по неведоми пътища: http://www.eemb.com/index.php/products/ ... 4-battery/
Да знаете ,че е индустриална работата такива не се намират в ebay ,но въпреки това не съм впечатлен изобщо от качеството.
sasko12345 - специалист
Според мене си взел не добро качество батерии и колко излезнаха с доставката. Клетките цилиндрични ли са. Взимайте хеадуей не се занимавайте с боклуци. Даваш 1000 лв и знаеш че имаш батерия.
Аз кво давам съвети като и мойта не е такава
hi4kok - напреднал
Колеги моля помогнете да си реша проблема веднъж за винаги проблема със контакта на колелото.Карам на 36/12ам.ч и ми се стопява щепсела.Първоначално беше с кабел мъжки и женски като от захранване на комп., но се оказа че е 10А и се стопи след 3 месеца.Сега Взех мъжки и женски гумиран щепсел от обикновенните дето са за всички електроУРОДИ, на 16 ампера и пак взе да ми прекасва и гледам на женското в дупчизата се е стопила ламаринката и явно не дава добър контакт.
Дайте снимки ако може на Вашите зверове да видя за какво иде реч омайна сладка.
tonyboy - специалист
Отдавна го гледам този фар, струва ми се добър но малко е ретро, аз лично карам с едно яко фенерче с литиева батерия на 3,7 волта и съм много доволен издържа около 30 часа и свети яко.

за проблема на колегата hi4kok , отделянето на топлина се получава от хлабава връзка, направи го с лустър клейма , стегни здраво , разбира се бързодействието при разкачване на батерията го няма
evparts.alle - специалист
Ето и аз да споделя:
Карам 6-та година Хедуей-ка 8Ач - модела ми не се произвежда вече. (Към 800 и нещо лева да беше). Сега за подобни пари се купува Хедуейка 10 Ач, но такива бяха времената.
Все още минавам над 40 км. пробег, а с разумно каране и повече.
Карам ли "айдушката" максимум 20-30 км. пробег да изкара и бмс-а ме реже(мотора ми е доста мощен и е нормално).
Зареждания:
От 3 пъти на ден, до не каране по 2 дена .. Друг период каране всеки ден и зареждам по веднъж или два пъти.
Каране зимата при минусови температури на дрифтове по парковете в снега много често(любимо ми е!)
Убих в тъпотията си една клетка преди време защото ме мързеше да въртя и изключих БМС-а .. всички се разредиха много, но само една се предаде. Все пак на 6 години батерии - пука ми вече. Те са се изплатили 1000 пъти. Безбройни окъсявания на някой от клетките на плюса метал не е останал от "електроженски" истории. :lol: Железни батерии!
;)
А относно конектори ползвам "булет" модел и са перфектни!
По- голЕма мъка от оловни китуци няма - съгласен съм с колегите 100% !
И какво като минавате с оловни по 15 км. (те на 15-тия угасват)? Това пробег ли е ?
абе ама много разбирачи , много специалисти тука бе . ама за чии к-р ми е за минавам 600 км. с едно зареждане . ама за чии ми е колелото да е 15 кг. ама за чии ми е да е 180 или 250 вата . все едно да кажеш че този който си купува кола от 2000 лева е малоумник . да , тези от 100 000 са по хубави ама ...на мен , пък на много други хора ги интересува да има кошница на колелото , да мине 5 км. + 5 на връщане , за да не паля колата .да отида там където ми е нужно , защото съм си купил къща на по спокойно място . и това е . или да отиде на работата която е на 10 км. поне да не продавах зарядни за прехвалените ви батерии , та да не знам колко често се преебават . все едно аз да питам - колко тъп трябва да си да обикаляш безсмислено на преходи от по 50 км..... така , че обяснете , че ако колелото ще ви е основен транспорт , ако ще минавате дълги преходи , ако искате да е красиво и леко и ако можете да си го позволите , дайте 1000 лв. за батерия , 600 за двигател , 500 или повече за велосипед и имайте "евтин" транспорт . има хора с двигателни проблеми , инвалиди , от къде да извади 2000 лв.за колело . така , че помислете малко преди да давате такива крайни мнения .

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: