Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
geordgeo - специалист
Много трудно мога да ти кажа, всеки си има предпочитания. И единия, и другия вариант си имат плюсове и минуси, най-добрия вариант е да можеш да направиш пробно каране, ама това също не виждам как, къде и с какво ще стане. Аз съм с директ драйв мотор, защото не искам да имам никаква поддръжка по възможност. Вече 15 000 км само го юркам моя 1000 ватов мотор, евентуално ще се сменят лагери някога, не знам кога. За тези с редукторите да се изкажат колегите, които карат такива, преценката остава за теб... :)
Благодаря за отговора , а каква е горе долу цялата тежест която бута моторчето, колело+батерии+водач
geordgeo - специалист
При мен конкретно:

колело - 27.5кг, в комплект с батерията и мотора; аз - 80кг... Значи 107-110кг всичко. Моят мотор е около 7 кг, 1000 вата, 48 волта; батерията е li-polymer 48V/10Ah - 3кг...
evparts.alle - специалист
Оп- оп! :)
Не съм влизал отдавна в темата.
Понеже се бяхме захванали с разни нови модели КИТ-ове да вкараме преди 2-3 месеца- модели с дисплеи и т.н., както и да е, попаднах във фабриката на нещо интересно..
Та..
Тази година се захванахме и с КИТ-ове за Фат Е-байк. Тръгнах да ги тествам и .. греда!
Имам един стенд, но оста е много дълга и не става КИТ-а да се качи без пренастройка на самия стенд(буквално преправяне е нужно).
Нямам и фат байк да си монтирам един КИТ за момента все още, а доста ми е мерак. Другото е, че и каплите, които поръчахме се забавиха.
Търсих тук по магазините, но цените на фат каплите се оказаха "страхотни".
За момента отвсякъде всичко е в застой.
Някой правил ли си е фат байк и как е усещането? Малко е тъпо да имам КИТ-ове, а да не съм ги тествал лично дори..
Купиха се няколко, но не ми е удобно да питам хората, а тези пък дето си купиха, и са ми по-близки познати още не са ги направили.. Зима е все пак.
Някакви впечатления? Дали наистина е по-стабилно? Товари ли се повече мотора или не чак толкова? Има ли скъсяване на пробега?
geordgeo - специалист
Темата е доста замряла, да я съживим малко, пролет идеее. :-D Аз, понеже карам цялата зима постоянно, много й се радвам, щото в студа кефа не е толкова голям. А най-важното е, че и батерията живна, усети топлия полъх и вдигна капацитета :-D Та се надявам все още да са останали електоентусиасти, днес дори се включвам във велошествието в София. :cool:
Ехо живи ли сте отдавна не съм писал тук. Даже неможах да си влезна в профила ludiagsm . Споделям ви тук едно возило дет сътворих , още не е довършено но голям кеф е да го караш :) https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1530762215
Ebiker - напреднал
Ivailo Minikov написа:
Ехо живи ли сте отдавна не съм писал тук. Даже неможах да си влезна в профила ludiagsm . Споделям ви тук едно возило дет сътворих , още не е довършено но голям кеф е да го караш :) https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1530762215
Хех браво, интересно изглежда, не бях виждал нещо подобно. И аз си мислех за някакво измислено возило но може би 4х4 с тези хъб мотори от ховърборд, тъй като се намират доста евтино, особено в английския ибей, но недостатъка е че диаметъра им е доста мъничък - може би като за картинг биха ставали.
Ebiker написа:
Ivailo Minikov написа:
Ехо живи ли сте отдавна не съм писал тук. Даже неможах да си влезна в профила ludiagsm . Споделям ви тук едно возило дет сътворих , още не е довършено но голям кеф е да го караш :) https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1530762215
Хех браво, интересно изглежда, не бях виждал нещо подобно. И аз си мислех за някакво измислено возило но може би 4х4 с тези хъб мотори от ховърборд, тъй като се намират доста евтино, особено в английския ибей, но недостатъка е че диаметъра им е доста мъничък - може би като за картинг биха ставали.
Може да се направи и с по-голям диаметър гумета ,разпробиват се по определен начин хъбовете и се редят спици , виждал съм на клипчета как го правят слагат и на 26 цола капла и ускорява прилично.Иначе тази триколчица много приятно ускорява с два 30 амперови контролера е на 67 волта в заредено състояние 43-км в час е прилична скорост за по улиците градинките и велоалеите :lol: . Вчера минах 32км с 15 амперчасова батерия и на целата газ. Днес съм вързал регенеративната спирачка и мисля че пробега ще се вдигне поне с 10 км, скоро ще разбера :roll:
Ebiker - напреднал
Ivailo Minikov написа:
Ebiker написа:
Ivailo Minikov написа:
Ехо живи ли сте отдавна не съм писал тук. Даже неможах да си влезна в профила ludiagsm . Споделям ви тук едно возило дет сътворих , още не е довършено но голям кеф е да го караш :) https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1530762215
Хех браво, интересно изглежда, не бях виждал нещо подобно. И аз си мислех за някакво измислено возило но може би 4х4 с тези хъб мотори от ховърборд, тъй като се намират доста евтино, особено в английския ибей, но недостатъка е че диаметъра им е доста мъничък - може би като за картинг биха ставали.
Може да се направи и с по-голям диаметър гумета ,разпробиват се по определен начин хъбовете и се редят спици , виждал съм на клипчета как го правят слагат и на 26 цола капла и ускорява прилично.Иначе тази триколчица много приятно ускорява с два 30 амперови контролера е на 67 волта в заредено състояние 43-км в час е прилична скорост за по улиците градинките и велоалеите :lol: . Вчера минах 32км с 15 амперчасова батерия и на целата газ. Днес съм вързал регенеративната спирачка и мисля че пробега ще се вдигне поне с 10 км, скоро ще разбера :roll:
Да и аз съм го виждал това с разпробиването, но моторите са доста високо оборотни и няма да имат много сила с по-голям цолаж. Точно щях да те питам каква им е максималната скорост в тази конфигурация :)
60+ волта на 30 ампера - близо 2000 вата за тези 250 ватови мотори? :-D Направо са герои че устискват.
Иначе разхода след като ти е под 30 Wh/km , не е лош, особено предвид че моторите работят на доста над номиналната им мощност. Възможно е да добавиш 30% пробег с регенерацията ако постоянно ускоряваш и намаляш. Аз най-много съм достигал почти 20% върната енергия при градско каране.
Ebiker написа:
Ivailo Minikov написа:
Ebiker написа:
Хех браво, интересно изглежда, не бях виждал нещо подобно. И аз си мислех за някакво измислено возило но може би 4х4 с тези хъб мотори от ховърборд, тъй като се намират доста евтино, особено в английския ибей, но недостатъка е че диаметъра им е доста мъничък - може би като за картинг биха ставали.
Може да се направи и с по-голям диаметър гумета ,разпробиват се по определен начин хъбовете и се редят спици , виждал съм на клипчета как го правят слагат и на 26 цола капла и ускорява прилично.Иначе тази триколчица много приятно ускорява с два 30 амперови контролера е на 67 волта в заредено състояние 43-км в час е прилична скорост за по улиците градинките и велоалеите :lol: . Вчера минах 32км с 15 амперчасова батерия и на целата газ. Днес съм вързал регенеративната спирачка и мисля че пробега ще се вдигне поне с 10 км, скоро ще разбера :roll:
Да и аз съм го виждал това с разпробиването, но моторите са доста високо оборотни и няма да имат много сила с по-голям цолаж. Точно щях да те питам каква им е максималната скорост в тази конфигурация :)
60+ волта на 30 ампера - близо 2000 вата за тези 250 ватови мотори? :-D Направо са герои че устискват.
Иначе разхода след като ти е под 30 Wh/km , не е лош, особено предвид че моторите работят на доста над номиналната им мощност. Възможно е да добавиш 30% пробег с регенерацията ако постоянно ускоряваш и намаляш. Аз най-много съм достигал почти 20% върната енергия при градско каране.
Този ток е сам в момент на ускорение след като набере скорост тока пада на 10-тина ампера общо за двата мотора при 40 км в час

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: