• 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 306
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
dj_marti79 - специалист
Да интересуваме се от по мощна схема. А тази която ни пращаш променя ли и се честотата в процеса на регулиране щото аз правих с 555 и работеше по този начин. Струва ми се че тази с четворен операционен усилвател работеше по добре.

Прикачен файл

Impulsen regulator 24V.JPG
Impulsen regulator 24V.JPG (49.19 KиБ) Видяна 8629 пъти

Прикачен файл

Impulsen regulator 24V opis.JPG
Impulsen regulator 24V opis.JPG (57.88 KиБ) Видяна 8629 пъти
ludiagsm - специалист
piron45 написа:
Колега, не знам каква е схемата на твоя контролер, но ще ти кача една изпробвана проста схема за регулатор на оборотите на правотоков двигател. Мосфета държи 30А с малък радиатор. Потенциометъра би могъл да се вкара в дръжката на колелото. Ако има интерес мога да кача вариант на схемата с регулиране на ток до 50А.
Здрасти колега не е лоша схемичката ,но на шотик му трябва да е на 24 волта и малко по-прецизна например с няколко мосфета
и читав драйвер преди тях.
Аз днес купих за моя контролер dc dc конвертор на входа му подаваш от 18 до 36 волта а на изхода излиза 12 волта та към тези 12 волта връзвам генератора и управлението на мосфета .
Вързал съм и минуса на 12-те волта и минуса на захранването заедно самия дц дц конвертор входа и изхода са му галванично разделени, а пък + 24 волта е директно на мотора .Гейтовете на мосфетите реално се управляват с 12 волтово захранване а самите те комутират захранващото напрежение 24 волта към мотора. При по-големи мощности заради самоиндукцията голямо значение имат и кондензаторите вързани паралелно на захранването както и диодите вързани паралелно на мотора.
hakama - специалист
Поздравления за усилията и напредъка!

Някой от вас работи ли над усвояване и регенериране на кинечтичната енергия?
Според вас колко % може да бъде усвоена и какъв дял може да се завоюва от нея спрямо общата консумация на ел. енергия.
dj_marti79 - специалист
Трябва да се направи опит, но си мисля, че около 10-тина % могат да се възвърнат.
ludiagsm - специалист
hakama написа:
Поздравления за усилията и напредъка!

Някой от вас работи ли над усвояване и регенериране на кинечтичната енергия?
Според вас колко % може да бъде усвоена и какъв дял може да се завоюва от нея спрямо общата консумация на ел. енергия.
Аз си играх в началото постигнах около 5% по-голям пробег, но после се отказах и монтирах свободен венец с него имам около 10% по-голям пробег. При регенеративното спиране зареждаш акумулаторите от двигателя но няма как при тези малки акумулатори примерно 12 -20 амперчаса да използваш цялата кинетична енергия да я преработиш в електрическа и да я върнеш в батерийте , при условие 4е аз имам 20 ампер4аса батерия няма как да я зареждам с 50 ампера ток, мога да си позволя 5 максимум 10 ампера ако зарядния ток е по-голям ще се съсипе батерията и в крайна сметка вместо да пе4елим ние губим от цялата работа. та според мен не е лошо да се използва тази енергия но трябва още да се мисли по въпроса на мен просто ми омръзна и прецених че ми е по важно все пак да си карам колелото отколкото да продължавам да тествам и в крайна сметка вече имам пове4е от 700километра изминати на ток :)

Хубаво би било да помислим над механично превключване от свободен венец към постоянно зацепен мотор редуктор и тогава по избор да превключваме ,ако примерно имаме да спускаме много голям наклон със завои естествено че е по-добре да използваме кинетичната енергия за зареждане на батериите вместо да я превръщаме в топлина чрез спирачките. :roll:
boltik - специалист
Миналия месец отвориха това магазинче.снимките са направени през ветрината.Има още модели но не знам дали ще ми разрешат да снимам вътре.

http://boltik.snimka.bg/hobby/elektrovelosiped.488688
ludiagsm - специалист
boltik написа:
Миналия месец отвориха това магазинче.снимките са направени през ветрината.Има още модели но не знам дали ще ми разрешат да снимам вътре.

http://boltik.snimka.bg/hobby/elektrovelosiped.488688
Не са лоши гледал съм клипчета с подобно колелце .Каква им е цената там?
hakama - специалист
Значи с регенерацията в такива малки мащаби няма много смисъл.
По скоро трябва да се работи към direct-drive и безчеткови мотори, т.е. механизми с най-малко загуба?!

Колко излиза цената за 100км?

За сравнение, колело с моторче, не помня конете, но харчи 1-2 литра на 100км + масло. Грубо 4лв/100км да го сложим.
ludiagsm - специалист
hakama написа:
Значи с регенерацията в такива малки мащаби няма много смисъл.
По скоро трябва да се работи към direct-drive и безчеткови мотори, т.е. механизми с най-малко загуба?!

Колко излиза цената за 100км?

За сравнение, колело с моторче, не помня конете, но харчи 1-2 литра на 100км + масло. Грубо 4лв/100км да го сложим.
Ами как да ти кажа дай да посмятаме зарядното вади на изхода си 60волта 5 ампера това значи 300 вата, нека го сложим с някви загуби там примерно 10% при импулсно 330 айде нека да е 350 вата , зарежда ми батерията при максимално разредена за около 2 часа ,значи 0,35 киловата за един час или за 2 часа ми е дръпнало 0,7 киловата. при цена на тока 25 стотинки 1киловат час айде нека кажем че зарядното ми е дръпнало 1 киловат час което е доста над реалното но за улеснение зна4и 25 стотинки ,а аз с едно зареждане минавам 35 километра в София. та значи 25 стотинки струват 35 километра 50 стотинки струват 70 километра 1 лев4е ми струва 140километра при условие че зареждам в къщи или плащам тока, ако зареждаш при приятели или наработа разхода излиза съвсем друг :) Другото което е че колелото ми седи в апартамента качвам си го в асансьора не мирише не капе масло от него и тн. а ако случайно ми свърши тока си връткам педалите и се прибирам.

За безчетковите съм съгласен те също могат да връщат енергия ако са с постоянни магнити тези китайските HUBмотори са си такива и са мн добри няма редуктори вериги само контролера даваш газ и тва е :)
ludiagsm - специалист
Малко развитие по другата тема за БМВ на ток :) след толко чакане най-накрая контролера пристигна. Тествах го набързо на тестовия стартер врътка се без грижи и не загрява и днес набързо навързах да тествам на 24 волта с 2 акумулатора давах газ с един малък тример 4,7 килоома та6ак ама голям кеф врътка6 неква дребна врътка и 1400кила желязо се мести :) http://www.youtube.com/watch?v=k2BSEdwlNBo тези дни трее да пооправя малко кабеляците в коша да монтирам един дросел с тпс дат4ик на него та да си давам газ като хората. И сега идват на дневен ред пак акумулаторите трябват ми поне 8 броя по 12 волта 100 амперчаса :roll:
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 306

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: